Élményfürdő: Logan Pick-Up

Guruló válság-jacuzzi, fillérekből

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2009.08.05. 08.08

Kint perzsel a nap, rekkenő a hőség, szenvedünk. Élményfürdőbe egy ideje nem merünk menni, saját medencére pedig nem telik. De fürdeni, pancsolni szeretünk. Elő tehát a balkáni sufnituninggal, építsünk magunknak mobil platófürdőt, fillérekből!


Még ráncos az a fenék

Még ráncos az a fenék


Itt a kánikula, szeretnénk mi is gazdagok módjára egész nap hűs vizű jacuzziban ázni, miközben jobbnál jobb csajok lesik minden mozdulatunkat. Utóbbiról hamar letettünk, de guruló élményfürdőt bárki készíthet magának, akinek van kéznél egy pick-upja.

Nekünk éppen volt, így egyértelmű volt, hogy munka után a Dacia Pick-up így vagy úgy, de átalakul medencévé. Ha törik, ha szakad.

Hozzávalók:

Jön a megérdemelt szórakozás

Jön a megérdemelt szórakozás


A legfontosabb és egyben legköltségesebb hozzávalóként egy platós járgányt kell szereznünk. Csak semmi úri huncutság, nem szükséges összkerekesnek lennie, nem lényeges a dupla kabin, csupán az, hogy olcsó legyen és elbírja a rengeteg vizet.

Szóval egy Dacia Pick-up kell nekünk. Tesztet már úgyis írtunk róla, most csak a móka kedvéért kértük el ismét a kocsit, amelyből a legfapadosabb változat már 1,75 millió forinttól elhozható. Ez az igazi crossover, hét közben igénytelen igásló, hétvégén pedig átvedlik élményfürdővé.

Költség: kiviteltől, felszereltségtől függően 1 750 000-2 300 000 Ft

Használatba vettük a vezess.hu élményfürdőjét:

Fólia

Vákuumfóliázott román csoda

Vákuumfóliázott román csoda


Néhány négyzetméternyi agrofólia megvásárlásával kezdjük a munkát. A szükséges méret meghatározása nem túl bonyolult, csupán az általános iskolai ismeretanyagig kell visszaemlékeznünk: platószélesség, szorozva hosszúsággal, amihez nagyjából még a plató magasságának kétszeresét kell hozzáadni.

Ha tehetik, vegyenek fekete fóliát, így napos helyre parkolva hamarabb felmelegszik majd a fürdővíz.

Ügyeljünk rá, hogy a szakáruházban ne melegítsenek ránk tófóliának nevezett cuccot! Igaz, hogy ez jóval tartósabb megoldás, évtizedekig is tartja a vizet, de borzasztóan megdobja a költségeket. Amitől válság idején illendő óvakodni.

Költség: 4060 Ft

Kék közkút:

Rengeteg víz fér bele

Rengeteg víz fér bele


Gondolom várható volt, hogy ha minél olcsóbb megoldást keresünk, akkor nem a fürdőszobából, szigorúan számláló vízórán keresztül fogjuk a meleg vizet a platóba csorgatni. Így az első utunkba eső kék közkút vízkészletét csapoltuk meg.

Fürdeni eleinte nem lesz jó az innen csent hideg lében, cserébe ingyen van, csak győzzük televödrözni a platót. Nekünk kényelmes tempóban – végül is már vége volt a munkaidőnek – egyórás meló volt a raktér feltöltése. Persze nem kell tele, mert a plató négyfős személyzete is tekintélyes vízmennyiséget fog kiszorítani.

Költség: 0 Ft

Kattintás után eláruljuk, hogyan kell szakszerűen medencét építeni az autóba


Buborék:

Ha fullextrás fürdőt szeretnénk, még egy bő kétméteres csövet is dughatunk a kipufogóba, amelynek a másik vége mehet a víz alá. Aztán már csak egy önként jelentkezőt kell kijelölni, aki az optimális 2500-as fordulaton tartja a motort. Vigyázat, ha harmincéves IFA platóján készül a medence, akkor a füstmérgezés elkerülése végett inkább tekintsünk el a pezsgőfürdőtől.

Jön a buborék is

Jön a buborék is


Ha nagy szerencsénk van, és különösen képzett dolgozót találunk a gáznyomogatáshoz, esetleg arra is megkérhetjük, hogy óvatosan fel-alá kocsikázzon velünk a környéken. Így a Gellért hullámfürdőjét is megszégyenítő mókában lehet részünk, ha nem hullunk arccal a murvára már az első kanyarban.

Költségek: 3975 Ft, plusz óránként pár liter gázolaj, és persze egy parizeres zsömle, kefir a sofőrnek.

Extrák:

Hullámfürdő, buborékkal, csak haladóknak

Hullámfürdő buborékkal, csak haladóknak


Hogy színesítsük az élményfürdőnk által nyújtott élvezeteket, bevethetünk strandlabdát, ízlés szerint felfújható állatokat, némi italt vagy akár hús-vér társalkodónőket is.

Költség: pár száz forinttól a több tízezres tételig bármi előfordulhat.

Know how

A medence installálása nem nagy ördöngösség. A legalább két rétegbe hajtogatott fóliát a széles ragasztószalaggal néhány helyen alaposan a kasztnihoz kell ragasztani és kész. A ráncokat a fóliára nehezedő víz elintézi. Pezsgőfürdőhöz még a gondosan előkészített csövet kell betuszkolni a kipufogóba, de tetszés szerint rá is húzhatjuk, bilinccsel rögzíthetjük.

Persze az Andrássy úton nem szívesen parádéznánk a kis kamionunkkal. Nehezen magyaráznánk meg a rendőrnek, hogy csak élő állatot szállítunk a platón, ezért legközelebb inkább szaunát építünk. Ugyan még nem tudjuk miből, de talán lesz alapanyagunk erre a célra is.

Szárazföldi időtöltés

Kommentek

  • Unbaised

    Hülyék :D

  • VtiRacer

    Neee mekkora K**vajóóóóóó:D:D:D én is kipróbálom az tuti, de én végig akarok menni így a kőrúton:D:D
    Minden elismerésem, leleményesek vagytok:)

  • d.nagy

    :)

Button kocsmát kapott az F1-pályán

A hétvégén 300. Forma-1-es futamán induló Jenson Buttonnak szép gesztussal kedveskedett a McLaren-Honda Szepangban.

F1: Nincs új szerződése a Német Nagydíjnak

A héten bejelentett 2017-es versenynaptárban három futam is kérdőjeles. Németországnak például valóban nincs szerződése.

Amikor 280-nál leszakad az ajtó, az nem vicc

A pilóta nem kicsit lepődött meg, amikor egyszer csak a száguld út néz vissza rá az anyósülés felöl

F1: Alonso kihagyja az időmérőt

Fernando Alonso a 30 helyes rajtbüntetése miatt csak egyetlen kört tesz meg a Maláj Nagydíj időmérő edzésén.

Győri gyilkológép: Audi RS3 Limousine

A fél évvel ezelőtt bemutatott Audi RS3 hajtáslánca most az A3 limuzinba is beköltözött. Jól áll neki a lépcsős far.

Szintet ugrott az új Nissan Micra

Nagyon áramvonalas az új Nissan Micra, de ami igazán meglepő benne, hogy az ötödik generáció végre igazán szép belül.

Magyar gazdák derékig sárban

Hiába a több tonnás vas, a hatalmas kerekek és az ügyes sofőr, a magyar gazdákat sem kíméli a kegyetlen sár, amiből sokszor nincs menekvés.

F1: A Red Bull meglepetést okozhat Malajziában?

Max Verstappen úgy érzi, hogy a Red Bull “nagyon erős” teljesítményt nyújtott a hosszú etapokon Szepangban.

Családalapító ökoterepes: Mercedes Generation EQ

Elektromos terepkupéval szemlélteti a Mercedes az emissziómentes közlekedés közelgő diadalát. Lenyűgöző számadatok következnek.

Videón az új Suzuki Ignis

Úgy látszik, a Suzuki még mindig képes réseket meglátni kisautó-kínálatában. A legújabb modell egy Japánban gyártott városi terepjáró, amely jövő év elején érkezik hazánkba.

F1: Vettel lemondott a győzelemről

A Maláj Nagydíj pénteki edzései után Sebastian Vettel elismerte, hogy normális körülmények mellett a Ferrarinak nincs igazi esélye a vasárnapi győzelemre.

Párizs az idén kísértetszalonná változott

Az autókiállítás második napján reggel tízkor még több a hosztessz és a kocsikat törölgető segéderő, mint a látogató. Hova lettek innen az emberek?