E heti választottunk nem csak árában, felépítésében is masszívabb darab. Igaz, nehéz elképzelni, ahogy háromhetes esőzés után tetősínig mocskosan küzd egy erdei úttal. Még akkor is, ha sok embert megdöbbentett nem várt strapabírási képességével a tesztelés során. Valljuk be: X3-ast rendszerint nem is azért veszünk, hogy elhagyatott bányákban csapassunk vele, miközben utasaink is gyönyörködhetnek a hátsó ablakokon végigcsorduló sár látványában.

Az orr

Az orr


Értékvesztés nélkül

A BMW akciójában nem listaárait faragta le. Így véletlenül sem marad olyan érzésünk, hogy autónk kevesebbet érne. A lényeg: az X3-as közel 2000 kilós testét most egymillió forint értékben ingyen hizlalhatjuk tovább. Ráadásul a vérmérsékletünknek leginkább megfelelő felszereltségcsomagot választva, ahogy nekünk tetszik.

Az elegáns

Visszafogottabb jellemekhez illő, elegáns külsőt kölcsönöz a kocsinak az Y küllős keréktárcsa és a metálfény. A belteret ékesíti az extra bőrkárpit, amiből feketében harmonikázva jut a sebváltóra és a kézifékkarra is. A belső fényt emelik a világos dió díszbetétek, bár kérdés, mennyire lesz egyszerű színben passzoló nyakkendőt találni.

Persze kapunk még egy csomó apróságot: könyöktámaszt, tárolórekeszt és fényforrást az autó minden zugába. A vezetést szolgálva megjelenik a xenon fényszóró, természetesen a kötelezően előírt fényszórómosó társaságában. Ingyen beépül az esőszenzor, és a belső tükör elsötétedik magától, ha kell. A csomag szerves részét képezi a sízsák is, nehogy hóleves legyen az öltönyünk.

Annak kedvéért, aki amúgy nem ismerné fel

Annak kedvéért, aki amúgy nem ismerné fel


Sportos

Az atletikus alkatúak ingyen ülhetnek a sportülésekbe a keményre állított futóművek fölé. A karosszériát magasfényű fényezés borítja, az aerodinamikai csomag részét képező első és hátsó lökhárító és a küszöbborítás is ennek színében fog pompázni. Ehhez jön a duplaküllős könnyűfém keréktárcsa. A kezünkbe pedig sebességszabályozó berendezéssel ellátott multifunkciós M bőrkormány kerül.

Kényelmes

Ha a kényelmet választjuk, nem kell többet a váltással vagy a fényszóró felkapcsolásával foglalatoskodnunk. Mindkettőt el fogja végezni magától az autó, mint ahogy az ablak törlése is automatikus lesz az esőszenzornak köszönhetően. A sízsákot és az ezzel járó mütyüröket – rekeszek, lámpák stb. – ebben az esetben még megfejelik egy tetősínnel is. És persze ezúttal sem marad ki az ajándékcsomagból a metálfényezés, a sebességszabályozó, a multikormány és a felár nélkül magától sötétedő tükör.

Hivogat

Hivogat


Így, ha megelégszünk mindazzal, amit a gyárban ráadásként ingyen beszerelnek az autóba, egész élhető autót fogunk hazavinni anélkül, hogy egy forinttal is többet fizetnénk az induló árnál. Így sem fogjuk 10 millió alatt megúszni a vásárlást, de hát a BMW-t mindig is meg kellett fizetni.

Dízelből és benzinesből egyaránt a kétliteres a legkisebb motortérfogat. Az olcsóbb 143 lóerős gázolajfaló 10 250 ezernél kezdődik. A hét lóerővel erősebb benzines is csak pár ezer forinttal kerül többe: 10 653 000 forinttól indul. Drága, de X3-asként mégiscsak befért a hét vételébe.