Hogy a kereskedések ezentúl mennyire tudják fenntartani magukat és az akciós állapotot, a jövő zenéje. Mindenesetre most még tart az árak lefaragásának év elején kezdődött lendülete.

Kisebbfajta családi bálna

A Ford Mondeo évek óta bevált darab. Nem csak kímélő, családi közlekedésre alkalmas tárgyként szolgál sikerrel. Dízelei bejáratott céges autókként állják a sarat.

Népszerűsége első ránézésre létezése óta érthetetlen. Mintha a Ford direkt tervezne olyan autót, amit nem lehet meglátni és megszeretni. Ezen nem változtatott a legutóbbi generációváltás sem. És ez egyaránt érvényes a négy-, az ötajtós és a kombi kivitelre is.

Csillagok, csillagok…

Öt csillag

Öt csillag


Ha a karosszéria nem is okoz feledhetetlen vizuális élményt, egy dolog akkor is mellette szól: az EuroNCap töréstesztjén a ferdehátú változat ötcsillagos védelmet nyújtott a tesztbábuk számára. Bár a gyermekvédelemben tipikus tervezési problémákat (az Isofix-rögzítés és a kikapcsolt első légzsák megfelelő jelölése) az NCAP morcos ellenőrei itt is kiszúrták, utas- és gyalogosvédelem terén mindent rendben találtak a szakemberek.


A belső a lényeg

Itt aztán nem kell nyomorogni!

Itt aztán nem kell nyomorogni!


A Mondeo sosem volt kicsi, de a generációváltás közben durva hízókúrán esett át. Ennek következtében tovább nőtt a belső befogadóképesség, prémiummárkák luxuslimuzinjait idézve kínál helyet akár 4-5 olyan ember számára is, akik már túl vannak növekedési ciklusukon.

Felszereltsége sem szegényes, a biztonság terén nincs alku. Az ABS, az elektronikus fékerő-elosztás, a menetstabilizáló, valamint a mindenkit mindenhol megóvó légzsákok nélkül, ha akarnánk sem tudnánk egy Mondeót hazavinni, mint ahogy a kipörgésgátló, az elektronikus vészfékasszisztens sem hiányzik egyetlen darabból sem.

Az árak


Tehát: ha nem sikerült olyan állást találnunk, ahol a cég megtette volna helyettünk egy Ford Mondeo beszerzését, ellenben megvalósítható vágyaink listáján ott szerepel a német batár, akkor most 700 ezer forinttal bátrabban csaphatunk bele álmaink megvalósításába.

Ezzel a kedvezménnyel az alapmodell ára 5,36 millióra csökkent. Ez az Ambiente szintű, 1,6-os, 110 lóerős, benzines, lépcsőshátú változat ára. Ennél 250 ezerrel kell többet fizetnünk a ferdehátú, 400 ezerrel a kombi kivitelért.


Szeretnénk, hogy a légkondi automata legyen, hogy az ülést vezetőként elektromosan állíthassuk, vagy hogy bőrkormányt szorongassunk vezetés közben? Ezt mind megkapjuk egy szinttel feljebb. Az induló árhoz képest a következő szint 500 ezerrel kerülne többe, de ez a kedvezménnyel együtt még mindig kevesebb, mintha ajándékba kapnánk. Főleg, ha azt is számításba vesszük, hogy ezért az összegért motorunkba is kapunk még plusz 15 lovat.

A Ghia felszereltségi szintű autók árain is érezhető a kedvezmény, hiszen mennyivel jobban mutat az árcédulán a hétmillió alatti összeg, ha ezért legalább egy kétliteres benzines vagy akár már egy dízelmotor hajtja a másfél tonnás testet.