A Toyota az idei évet erősen kezdte, számos új modellel. Felvarratta az Aygo és a Yaris ráncait, ezzel egy időben rászabadította az Urban Cruisert és a zseniális iQ-t a világra. Ja, és persze megújította az Avensist.

De mi legyen a régivel?

Ahogy az lenni szokott, modellfrissítés után nem zúzzák be a fennmaradó készletet. Bár az utód érkezése elvben erősebb értékvesztést okoz, elgondolkodtató, hogy a régivel vagy az újjal járunk-e jobban?

Ebben már az új 2 literes dízel dolgozott

Ebben már az új 2 literes dízel dolgozott


Mert valljuk be: az új modell bevezetésével a második generáció önmagában egy cseppet sem lett rosszabb. Márpedig az Avensis igen nagy szeletet volt képes harapni az eladások tortájából és meglehetősen csíphette a konkurencia szemét. Hisz nem egy márka mondhatta el magáról, hogy dicsőséges harcban, de mégis csak csatát vesztett a Toyota modellje ellen.

Puttony nélkül

Puttony nélkül


A lényeg: egymillió felett van…

Igen, hétszámjegyű az az összeg, amit az utódnak köszönhetően nem kell kifizetnünk. Ezért olyan karosszériát választunk, amilyet akarunk. A Sedan, a Liftback és a Wagon kivitel is kapott akciós cédulát. Jellemzően 2.0 D-4D-motorral. Ez alól csak a limuzin kivétel: itt elérhető a 2,2-es 150 és 180 lóerővel is.

Mindehhez kapunk Sol Plus GPS névre keresztelt csomagot. Ami automata vagy elektromos lehet, az ebben benne van: fényszóró-bekapcsolás, légkondi, külső és belső tükör, ablak, ablaktörlő és még a sebességtartó is.

Kényeztet minket pár kartámasz, továbbá bőr a kormányon és a sebességváltó gombon. A szépérzéknek jár néhány szénszál mintázatú berakás, és a könnyűfém felni sem marad le. A GPS a névben nem légből kapott: természetesen jár a beépített, érintőképernyős navigációs rendszer.

Elöl a legjobb

Elöl a legjobb


A végösszeg

A gyengébb, dízeles 4 ajtós hétmillió körüli ára érezhetően hatmillió alatt landolt: 5850 ezer forintba kerül. Az ötajtós – ha csak egy hajszálnyival is, de – a hatmilliós lécet még pont alulról súrolja.

6 160 000 forintos árával a kombi is állja a sarat, de itt jön a nem várt fordulat! Ha megelégszünk a visszafogottabb, de szegényesnek mégsem mondható felszereltséggel, 5,5 millió alatt miénk lehet az akár 1500 literesre is felturbózható csomagterű autó.