Átlátszó a ruhája

Átlátszó a ruhája


A tartós teszten nálunk is vendégeskedett hatodik generációs Volkswagen Golf nyerte el a World car of the year díjat a New York-i nemzetközi autókiállításon.

Az Amerikában csak most debütáló hatos Golf a “Világ év autója” címet egy nemzetközi zsűri szavazata alapján szerezte meg. Az Európában sokkal nagyobb értékű, hagyományos Év autója díjat az Opel Insignia nyerte el korábban. Akkor a Golf nagy lemaradással, de megcsípte a dobogó legalsó fokát.

Ezek az eredmények már sejtetik, hogy a külsőleg generációk óta alig változó Golf a lemezek alatt korántsem olyan unalmas és konzervatív, mint azt sokak gondolják. Az új Golf extralistája igencsak bőséges, sőt a kategóriájában igen ritka vagy ismeretlen megoldásokra is rábukkanhatunk benne.

TSI motor – kettős feltöltéssel

Turbós és kompresszoros

Turbós és kompresszoros is


Ugyan nem a hatos Golf újdonsága a kettős feltöltésű TSI technológia, a turbót és kompresszort egyszerre felvonultató motort ma sem kínál más autógyár.

Míg a 122 lóerős TSI-t kizárólag turbó erősíti, a kettős feltöltésű, 160 lóerős, közvetlen befecskendezésű benzinmotor a GTI mögött a második legerősebb gép a kínálatban. A kompresszor és turbó jól kiegészíti egymást, ezért a feltöltős motorok negatív tulajdonságai nem érzékelhetőek vezetés közben.

Alapjárattól 2400/perc fordulatig a kompresszor szolgáltatja a nyomatékot és feledteti el a turbólyukat.

36 pontot ért el a 37-ből az EuroNCAP törésteszten

37/36 pontot ért el az EuroNCAP-teszten


2400 és 3500 közötti fordulatszám tartományban a kompresszor csak szükség esetén kapcsol be, majd 3500-as fordulat felett kizárólag a turbófeltöltőnek osztanak lapot. Az eredmény 220 km/órás végsebesség, 8 másodperces 0-100-as sprintidő, mindössze hatliteres átlagfogyasztás mellett.

A legsportosabb modell, a tavaly ősszel Párizsban bemutatott GTI, 210 lóerőre erősödött. A kétliteres hengerűrtartalom és a turbó ellenére ez nem a korábbi motor, mint azt hihetnénk, hanem egy új. Az Audik, a Superb vagy a Passat 1,8-as turbós benzineséből fejlesztett motort a gyártó EA 888-as generációként emlegeti. A plusz 10 lóerőnek hála javult a GTI menetteljesítménye, miközben a fogyasztása, és vele együtt a károsanyag-kibocsátása is csökkent (vegyes üzemben: 7,3 l/100 km illetve 170g/km CO2).

Ez a dízel GTI

Ez a dízel GTI


Visszatér a GTD

A jelenleg kapható kétliteres common rail TDI-motorok mellé két új dízel is hamarosan választható lesz a hatos Golfhoz. A 3,8 literes átlagfogyasztást produkáló Golf Bluemotion-modellben debütáló 105 lóerős, 1,6-os dízel mellett a “dízel GTI”, a GTD is várható.

A komoly hagyományokra visszatekintő 1,6 literes turbódízel visszafogottabb tempót ígér alacsony fogyasztás mellett, míg a kétliteres GTD egy dízel sportmodell a megszokottnál alacsonyabb étvággyal. Az először 1982-ben megjelent GTD most 170 lóerővel érkezik 5,3 literes fogyasztás mellett.

A külső jegyeiben is sportosabbra hangolt GTD 8,1 másodperc éri el a 100 km/órás tempót és 222 km/órás végsebességre képes. A hatfokozatú kézi váltó mellett párosítható hatsebességes, duplakuplungos DSG-vel is.

Lapozás után az Astrából már ismert elektronikus lengéscsillapítással folytatjuk, amely nem ugyanolyan, mint az Opelé


Nagyon biztonságos

A hatos Golf a februárban megszigorított EuroNCAP törésteszten is könnyedén hozta a korábban elért ötcsillagos töréstesztet, a 36 pontos eredmény kimelekedően jó.

Széria a 7 légzsák

Széria a 7 légzsák


Annyi biztos, hogy az ESP, a térdlégzsákkal együtt hét légzsák, és a nyakcsigolyák sérülését mérséklő új fejtámlarendszer isszériában jár az autóhoz.

A siralmasan szereplő átlaggal szemben a Golf figyel a gyalogosokra is, sajnos nem sokan érik el a három csillagos minősítést az Euro NCAP gyalogosvédelmi tesztjén.

Adaptív futómű

Az új Golfba negyedmillió forintért rendelhető DCC adaptív futómű, amely igazi nagyautós extra az alsó középkategóriában.

Valami történik

Valami történik


A DCC Adaptive Chassis Control névre keresztelt opciót 2008-ban a Passat CC kapta meg először, de azóta már a Sciroccohoz is kérhető felárért. A DCC szenzorai másodpercenként akár ezer jelet is feldolgoznak, így a rendszer az útviszonyoknak legmegfelelőbb csillapítást tudja beállítani, ami a kényelmes és a sportos hangolás között változhat.

A DCC-vel érezhetően javul a Golf dinamikája, pl. hirtelen sávváltáskor, de csökkenti a karosszéria mozgását erős gyorsításkor és fékezéskor is. A vezető a Normal beállítás mellett maga is választhat a Sport és Comfort mód között, a két elnevezést talán nem kell magyarázni.

ACC: automatikus követési távolság szabályzó

30-210-ig fékez és gyorsít

30-210-ig fékez és gyorsít


A korábban csak a középkategóriában és ettől fölfelé elterjedt távolságtartó tempomat is elérhető a Golfhoz. Az ACC 30-210 km/órás sebességtartományban gyorsít és lassít magától, az autó előtti forgalom függvényében.

A visszapillantó tükör felett elhelyezett eszköz öt lézersugár segítségével pásztázza az utat, érzékelve a közvetlen előtte haladó jármű távolságát és sebességét. A kormányról kapcsolható ACC-t vérmérséklettől függően Normal, Comfort és Sport módban használhatjuk, a követési távolság öt lépésben állítható.

Park assist – helyettünk beparkol

Ott a kamera

Ott a kamera

Egy

Egy igazi kényelmi szolgáltatást hagytunk a végére. A Golf-méretű autókhoz talán túlzás parkolóasszisztenst rendelni, viszont felettébb kényelmes, és az új modell extralistáján már ez is szerepel.

A Park assist ultrahangos érzékelőkkel figyeli a vezető és az utas oldali környezetet, jelez a megfelelő méretű parkolóhelyeknél, majd helyettünk forgatja a kormányt, így tolatás közben csak a gáz és a fék adagolására kell a vezetőnek figyelnie.