Olvasottsági statisztikánkat elnézve sokaknak, hiszen a vezess.hu 2006-os legkeresettebb terméke pont az a cikk volt, mely az akkor bevezetésre kerülő modell krónikájának első fejezetét énekelte meg. Az biztos, hogy annyi darabot nem értékesítettek, mint ahányan minket olvastak. És nem csak olvasóinkat, a kollégákat is fellelkesítette az új jövevény.

Szemből ugyan az

Szemből ugyan az


A Cee’det szokás vízválasztóként emlegetni. Sokan a koreai autógyártás első olyan szülöttjeként tartják számon, melyet már Európában sem illik lenézni, sokkal inkább partnerként kell kezelni. Sem külseje, sem belseje nem kényszerít minket arra, hogy kompromisszumot kössünk. Mint ahogy műszaki és biztonsági adottságai is megfelelnek a kategóriától joggal elvárhatónak. Hasonló adottságokkal rendelkezik a kombi változat is, mely egy évvel később követte a bevezető ötajtóst.

A tengerpart sajnos nem széria

A tengerpart sajnos nem széria


Regadó nélkül

A Kia nem holmi százalékos kedvezményeket emleget a Cee’d esetében. A regisztrációs adó megfizetésének terhét veszik le rólunk. Ez a hazánkban népszerű, legkisebb 1,4-es motor esetén 361 000 forint megtakarítását jelenti. Az 1,6-os motorokat választva 478 000 forint marad a zsebünkben, függetlenül attól, hogy a 122 lóerős benzinest vagy a 115 lovas dízelt választjuk.

Ennek tükrében a legolcsóbb ötajtós 3 138 000-ról indul, és 200 000-rel kell többet fizetnünk a kombiért. Ezért az összegért a legalacsonyabb LX Plus felszereltségi szint jár, persze az alacsony jelző itt is viszonylagos.


Nem csak az ötcsillagos törésteszt jelzi, hogy adtak a biztonságra, hanem az is, hogy az első, oldalsó és a függönylégzsákok már ezen a szinten is a szériafelszereltség részét képezik, csak úgy, mint az aktív fejtámla, az övfeszítő, az ABS és az EBD. A kicsiknek jár az ISOFIX-rögzítés és a gyermekzár. Mindemellett akad manuális légkondi, kormányról vezérelhető MP3-as CD-lejátszó. Van középkonzol rekeszekkel és könyöktámasszal, állítható kormány, és olyan apróságok sem hiányoznak, mint a 12 voltos csatlakozó a csomagtérben.

Fokozni természetesen ezt is lehet. Ha nem igényeljük a nagyobb, 1,6-os motort, akkor az ESP-ért, az elektromos szervokormányért, az első ködlámpáért 640 ezer forinttal kell többet fizetnünk. Így viszont jár riasztó és távirányító a központi zárhoz, esőszenzor, elektromosan állítható és fűthető külső visszapillantó tükör, elektromos ablak elöl és hátul, és persze ezen a szinten már a légkondicionáló is automata.

És persze az akcióban részt vevő modellekre is érvényes a bizalomgerjesztőnek ható, 7 éves (vagy 150 ezer km-es), teljes körű és a tíz évre szóló átrozsdásodási garancia.

 Astra, Focus, Golf, Corolla?

Az Astra leggyengébb motoros alapszintű modellje már 4 millió felett kezd, a Focus még pár ezer forinttal alatta marad a 3 974 ezres vételárával. A legolcsóbb 5 ajtós Golf 4,6 milliónál kezdődik, és Corollát még akciósan sem árulnak 3 785 ezer alatt. Hát ezért lett nálunk most a Cee’d a hét vétele.