Ez az akció sem azt garantálja a Saab számára, hogy ezentúl több lesz belőle a magyar utakon, mint Suzuki. Viszont lehetőséget ad a vevőknek, hogy ugyanazért az árért nagyobb luxusban legyen részük, mint eddig.

Nordic Edition

Már láttam valahol...

Már láttam valahol…


Az ötlet nem új: eddig adott összegért kaptunk adott kivitelt, adott motort, adott felszereltséggel. Most ugyanezért az adott összegért megkapjuk ugyanazt, amit eddig is garantáltak, plusz rádobnak még néhány extrát a kupacra. Mindez a Saabnál a Nordic Edition nevet kapta. Ezt biztos, ami biztos alapon minden modell esetében megtoldották 500 000 forint kedvezménnyel és három év kiterjesztett garanciával.

A speciális kiadás tartalma attól függ, hogy eleve milyen felszereltségi szintre nevezünk be, de a ráadásként kapott extrák összértéke minden esetben meghaladja az egymillió forintot.

Linear

300 ezer a nagyobb fenék

300 ezer a nagyobb fenék


A Linearnak nevezett alapszint esetében ebbe az egymillióba belefér az esőérzékelő, a fényre sötétedő belső és külső visszapillantó tükör, melyből az utóbbi így elektromosan behajtható. Miénk lesz a luxus, hogy az első ablakokat távirányítóval is kezelhessük, és jár még sebességrögzítő, fedélzeti számítógép és tolatásérzékelő.
Kapunk ködlámpát, 17-es könnyűfém keréktárcsát, a belső teret pedig szövetszőnyeg teszi otthonosabbá. Egy állítható könyöktámasz is kényezteti az elöl ülőket.

Az induló összeg kedvezményekkel együtt most 5 995 000 forint. Ez az 1,8-as, 122 lóerős motorra vonatkozik, négyajtós kivitelben. Ha azt akarjuk, hogy a csomagterünk nagyobb legyen, 300 ezer forintot kell rászánnunk ugyanerre a konfigurációra (Minden szinten ugyanezt az összeget kell megfizetnünk, ha a kombi kivitelre vágyunk.) Ha ragaszkodunk a dízelhez, kereken kétmillióval kell többet letennünk az asztalra.

Vector

Hármat megjegyez

Hármat megjegyez


Mivel ezen javak nagy része már eleve benne foglaltatik a második, azaz a Vector szint összetételében, így már itt jóval feljebb kellett tenni a lécet. Az első ülések elektromosan mozognak, sőt a vezetőülés három személy erejéig meg is jegyzi személyre szabott beállításainkat. Akad kanyarkövető xenon fényszóró a hozzá kötelezően előírt magasnyomású fényszórómosóval. A hatlemezes, MP3 lejátszásra is alkalmas CD Bose hangrendszer és a beépített bluetooth-os telefonrendszer pedig az eperszem a hab tetején.

Belépőt erre a szintre 9 095 000 Ft-ért válthatunk. Ennek elsődleges oka abban keresendő, hogy a motorok választéka 150 lóerőről indul, és ezt eleve meg kell fizetni.

Aero

Amit eddig láttunk, csak a jéghegy csúcsa. A nagy luxus az Aeróban lakik. A távirányítóval ellátott napfénytetőt, a 18-as keréktárcsát a korábban felsoroltakkal együtt mind fedezi az ajándék keret. Igaz, hogy ezen a szinten már mindenféleképpen – feláras felszereltségek nélkül – 10,5 millió felett lesz az induló ár, még akkor is, ha az elérhető leggyengébb motort választjuk. A benzines minimum ugyanis a kétliteres, 200 lóerős motorváltozat. A dízelmegoldás olcsóbb, a 180 lóerős kivitel tízmilliónál kevesebbet kóstál, pontosan 9 895 000 forintba kerül.

Audi, BMW?


Európában a Saab 9-3 konkurenseként hagyományosan az Audi A4-ese és a BMW 3-as sorozata jöhet szóba.

Az A4 indulója 7,5 millió felett van, de ezért a pénzért felszereltsége meg sem közelíti, amit most a Saab ígér. A BMW esetében még egymillióval többet kéne fizetni az alapszintű induló modell esetében. Lehet, hogy vergődik kicsit a Saab mostanában a válság mocsarában – de ennek legalább örülhetnek a vevők.