Mivel a sokszínű céges flotta drágább az egy vagy néhány márkából állónál, itthon kevés az úgynevezett user chooser. A Nyugat-Európában kedvelt megoldással az illető egy költségkereten belül magának választhat autót. Egy cikk erejéig végiggondoltuk, hogy milyen járművel lepjen meg a cég, maximum ötmillió forintból.

Alaptényező: Ford Focus 1.6 TDCi Trend, 4 693 000 Ft

Hetero pár, Focus: semmi fantáziánk

Hetero pár, Focus: semmi fantáziánk


A magyar flottapiacon a Ford az egyik uralkodó márka. Területi képviselők ezrei tapossák szét a Focusokat. Ha már ötmillióig elmehetünk, egy ötajtós, 90 lóerős dízel Focust tennénk a munkatárs feneke alá. A Focust öröm vezetni, a dízellel ritkán kell tankolni és azt is biztosra mondhatjuk, hogy a motor kellően erős a mindennapokban. A kivitelek közül a Trend modellt szeretjük, mert a fekete kilincs és a tükörház messzire elárulja az alapkivitelt. A többletfelszereltsége is vonzó, benne a keretes anyagban ajánlott tételek zömével.

Európai autóként a Focushoz egyenként kaphatóak az extrák, a listaáron felüli pénzt gyorsan elszórnánk pár kényelmi felszerelésre. Mivel reméljük, hogy verejtékünkért cserébe a cég majd bagóért eladja nekünk az autót, a motor élettartamát meghosszabbító, fagyban is azonnal meleget adó állófűtésre kiadnánk 160 ezer forintot.

Extrák: mi legyen a céges autóban?

Érdemes költeni tempomatra és a kormányról vezérelhető rádióra

Érdemes költeni tempomatra és jó rádióra


Légkondicionáló nélkül ma alig vesz valaki autót, erre kár külön kitérni. A humán erőforrás megóvása érdekében felárért is kell az oldallégzsák, a menetstabilizáló elektronika (ESP) és az első ködlámpa, ha nem adják szériában.

Külszolgálatban a felhasználó megérdemli a sebességtartó automatikát, magyarul a tempomatot. Hosszú utakra az állítható deréktámaszt és az ülésfűtést sem szabad sajnálni tőle, a kormányról nyomkodható rádióval együtt. Gyári navigációs rendszerre kár költeni, egy utólagos navi viszont hasznos. 50 000 forintból elég jókat kapni. A kisebb zúzásokat a mindig siető munkatársak könnyebben elkerülik parkolóradarral. A jégkaparásra szánt időt megtakarítanánk a kollégának a fűthető első szélvédővel, de ez többnyire a Fordok kiváltsága.


Nem meglepő: Skoda Octavia 1.4 TSI Ambiente, 4 844 200 Ft

Magánhasználatra jól jön egy Octavia

Magánhasználatra jól jön egy Octavia


Klasszikus céges autó a Skoda Octavia is. Méretben a kompakt autók és a középkategória között egyensúlyoz, mint anno a Mitsubishi Carisma.

Kombit nem vennénk, mert a ferdehátúnak is bődületes a csomagtere, inkább egy rendes motorért fizessünk. A szívó benzinesek felejthetőek, az őszi modellfrissítéssel megjelent 1,4 TSI-t szemeltük ki céges használatra. Erős, csendes és a kedvező fogyasztású motor.

Az Octavia nehezen megkerülhető tényező, ha egy flottamenedzsernek tágas, kényelmes és biztonságos kocsit kell választania az ügyfeleinek, értelmes összegért. Az Octaviák árából mindig lehet alkudni és a Skoda-szervizben ugyanazt a technikát olcsóbban gondozzák, mint egy Volkswagenbe beszerelve. Egy német autó talán nagyobb motiváció az álláspiacon, mint egy volt keleti márka, de sose érje keservesebb csapás a jómunkásembert.

Folytatjuk egy japán és olasz autóval, illetve egy tippel, ami már nem sokáig él


Japánból: Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna+VSC csomag, 5 005 000 Ft

A flottapiacon elvártnál szerényebb árengedmények miatt nem látni tömegével japán autókat a járműparkokban. Pedig értéktartásuk és megbízhatóságuk kiszámíthatóvá teszi a költségeket, ami a flottapiacon is nagyon fontos. Ezért vettük be a válogatásba a Toyota Corollát.

Halk és kulturált belül a Corolla

Halk és kulturált belül a Corolla


Az E 150 kódjelű generációt a keveset fogyasztó 90 lóerős dízellel választanánk, amit most sajnos nem adnak az alap benzinessel egy árban. Az ötmilliós keretbe a Luna csomag fér még bele, amelyet a függöny- és térdlégzsák, a ködlámpa és a kormányról vezérelhető CD-s rádió miatt is ajánlunk.

Belül kényelmes és halk az autó, térkínálata is kedvező, mert hozzánk a szélesebbik Corolla érkezik. Japánban ugyanis az 1700 milliméteres küszöbnél keskenyebb kasztnival forgalmazza a Toyota, aminek az elődmodell még megfelelt, a kategóriával együtt növő mai már nem.

Egy ötlet – Opel Vectrát, amíg még van

Ötmillió körül kapható a dízel Vectra

Ötmillió körül kapható a dízel Vectra


A cikkben ragaszkodtunk a listaárakhoz, de aki ötmillióból rövid időn belül tényleg akar céges autót venni, annak van egy tippünk. Januárban elindult az Opel Insignia értékesítése, volt nyílt hétvége, plakáterdő, tévés kampány. Ezért a márkakereskedésekben fellelhető C Vectrákat a listaárhoz képest másfél-kétmilliós engedménnyel meg lehet csípni.

Információink szerint az 1,9 literes dízelek a 120 lóerős változatban 5,0-5,2 millió forint körül elhozhatóak, az 1,8 literes benzinesek ára kicsivel ötmillió alatt marad. A Vectra jó minőségű, csendes utazóautó, nem feltűnő, de magas használati értékű modell. Céges autónak pont megfelel.


Valami más: Lancia Delta 1.4 T-Jet Argento, 4 995 000 Ft

Ötmillióból épphogy kijön a Delta

Ötmillióból épphogy kijön a Delta


Ennyi tucatautó után a másik véglet is érdekes lehet. Ritka modellek beállításával egy vállalati autópark nagy feltűnést kelthet, ami ingyenreklámként működik. Csakhogy a MINI és a smart nagyon kicsi, a FIAT Multiplát már nem gyártják, tehát nehéz egyszerre használható és feltűnő autót találni.

A szűk mezőnyből a Lancia Deltát szemeltük ki. Nem egy hivalkodó, kivagyi autó, de nagyon sokan megfordulnak utána. Egy Deltával a cég a jó ízlés és a különlegességek mellett voksol. Itt a legkönnyebb motort és kivitelt választani, mert kizárólag az 1,4-es turbós benzines fér bele a keretbe. 120 lóerővel cseppet sem szomorkodnánk az olasz autóban, de a nagyon gazdag extralistáról néhány tételre azért fájna a fogunk.