Javuló eredmények

Tökutolsó lett a Kia Carnival, több korcsoportban is leghátul végzett

Tökutolsó a Kia Carmival, nincs mit szépíteni


Nemrég jelent meg a német TÜV (Technischer Überwachungs-Verein – műszaki ellenőrzési egyesület) legfrissebb statisztikája a 2-11 éves autók szerepléséről az időszaki műszaki vizsgákon.

Az autók javuló minőségét jelzi, hogy egyre kevesebb hibát tárnak fel a kocsi hároméves korában kötelező első műszaki vizsgán.

Az eredmények szerint az autókkal idősebb korban is kevesebb a probléma, mármint a vizsgán megjelenő németországi használt kocsikkal, amelyekre a felmérés kiterjed.

Élen a kifutó Mazda3

A TÜV-jelentést használtautó-évkönyvében közlő Auto-Bild királykategóriának nevezi a két-három éves autókét.

Abszolút első lett a Mazda3

Abszolút első lett a Mazda3


Itt a Mazda3 és a Mazda2 rendkívül alacsony hibakvótával szerepel az élen. Az összes vizsgált autó között is a Mazda3 az abszolút első, mert az évek múltával egyre több kifogás éri a kocsikat. A jó eredmény talán azon is múlik, hogy a Mazda nem telepítette át a gyártást Japánból az exportpiacok közelébe.

Az élmezőnyben csak japán és német márkáknak jutnak helyek. A legfiatalabb típusok között a két Mazdát a Ford Fusion és a VW Golf egyforma eredménnyel követi a harmadik helyen. Ahogy idősödnek az autók, úgy törnek előre a méregdrága német modellek, az idősebbek között a Mercedes-Benz SL, a Porsche Boxster és főleg a 911 arat.

8 éve még tarolt a Toyota

Ma már nincs Toyota-fölény, mint pár éve

Ma már nincs Toyota-fölény, mint pár éve


A TÜV és az Auto-Bild 2000-ben a mostanihoz hasonlóan jelentette meg az akkori műszaki felülvizsgálatok eredményét, amely érdekes lehet a korosabb autó megvásárlásában gondolkodóknak. Az 1996-os és 1994-es gyártásúak között egyaránt a Toyota Starlet győzött. Az 1992-es évjárat elsője a Toyota Carina E, az 1990-es eresztés legjobbja az első generációs Subaru Legacy, az 1998-as modellek között a Porsche 911 aratott.

Akkoriban a 2-3 évesek között a Chrysler Voyager szerepelt a legrosszabbul, a 4-5 éves garnitúrában a Hyundai Ponyval volt a legtöbb gond. A Skoda Favorit a 6-7, a kocka SEAT Ibiza a 8-9 évesek között múlta alul az összes többi autót. A 9-11 éves korosztályban a Citroën 2CV zárta a sort.

Hátul az amerikai és a latin gyártók

A rangsorok végén is találni német autót, például az Opel Omegát vagy a Mercedes-Benz ML-t, de a sereghajtók zöme az olasz, a francia vagy az amerikai márkákra hoz szégyent. Az utolsók között a Kia Carnivalt a TÜV a kettő és a hét év közötti autók mezőnyében három kategóriában is leghátulra sorolta. A Renault sem lehet büszke a Twingo és a második generációs Laguna szereplésére a műszaki vizsgákon. A Chryslert a PT Cruiser és a Voyager felváltva égeti a sereghajtók között.

A következő oldalon a Swift eredményéről lesz szó, ami sajnos minden, csak nem fényes


Meglepően gyenge a Suzukik helyezése, bármennyire is drukkolnánk az eredendően japán, de kicsit azért hazai autógyártónak. A magyarországi autópark 380 000 Suzukijának többsége előző Swift.

Gyengén teljesít a Swift a kinti vizsgán

Rosszul teljesít a Swift a német műszakin


Tudjuk róla, hogy agyonüthetetlen autó, mégis csak a 10-11 évesek között ér el jó (72/25) helyezést. A 6-7 és a 8-9 éves korosztályban egyformán 47-ik.

Gyengén szerepel a mai Swift

A strapabírónak ismert Suzuki-modellek egyáltalán nem aratnak, sőt a Vitarát és a Jimnyt leszámítva a mezőny első harmadába sem tudtak bekerülni. A jelenlegi Swift a 116 értékelt autó közül csak a 92. helyre jó. Talán az olcsóbb autók karbantartására kevesebbet költenek a tulajok, ezért éri több kifogás a műszaki vizsgán a Swifteket. Az azonban elgondolkozató, hogy a mostani generáció a DEKRA vizsgaállomásain is az utolsók között végzett.

Mi van a Toyotával?

Első a RAV4 a 6-7 éves korcsoportban

Első a RAV4 a 6-7 éves korcsoportban


A megbízhatósági, vevőelégedettségi és vizsgaeredményességi listákon hagyományosan jól szerepel a Toyota.

A TÜV-vizsgastatisztikában egyetlen első hely jutott csak a világ legnagyobb autógyártójának. A RAV4 minden évjárat-kategóriában az élen mozog, a 6-7 évesek között a legelső.

Érdekes az egyes modelleken kívül a márkák sorrendje is. A felmérés készítői kilistázták az adott korcsoportok első tíz helyezettje közé leggyakrabban bekerülő márkákat. Az időszakos műszaki felülvizsgálaton a Toyota autói landoltak legtöbbször az első tízben. A RAV4-en kívül az idősebb Corollák is feltűnnek az élbolyban.

Kutyaütő a Voyager a TÜV szerint

Kutyaütő a Voyager a TÜV szerint


A Boxster és a 911 révén a Porsche kilencszer szerepel az igen jók között, a Mercedes-Benz főleg az SLK és az SL kevés hibájának köszönheti jó helyezését. A Mazda neve itt is feltűnik a legjobbak között, ahogy a Subarué is, egyformán hét-hét említéssel.

A következő oldalon látható táblázatokban kategóriánként a tíz legjobb és a tíz leggyengébb eredményt elérő típust szerepeltetjük. Aki nem találja köztük az őt érdeklő modellt, az Word-dokumentumként innen letöltheti a 194 autós teljes eredménylistát. Figyelem! A műszaki vizsgán mutatott rossz teljesítmény és a megbízhatatlanság közé nem helyes egyenlőségjelet tenni.

Lapozás után jönnek az elsők és az utolsók



TÜV-sorrend – Így magyarázta ki Árpi
A 2008-as TÜV-jelentésben összesen hétmillió műszaki vizsga eredménye szerepel. A német vizsgáztatóintézet 194 modell eredményeiről közöl adatokat. A típusok neve mögötti számból kiderül, hogy az adott kocsik hány százalékánál merült fel súlyos kifogás a műszaki vizsgán. Átlagosan a vizsgára hozott személyautók 15,7 százalékát küldték javításra a forgalmi engedély meghosszabbítása előtt a vizsgabiztosok.

Leggyakrabban a világítóberendezéssel volt gond, de főleg az idősebb autók esetében az olajfolyást, illetve a futómű és a kipufogó hibáját is gyakorta kifogásolták a vizsgáztatók. A felmérésben kizárólag használt autók szerepelnek, 2-3, 4-5, 6-7, 8-9 és 9-11 éves korosztályba sorolva. A részletes sorrendet, benne a saját autója szereplésével bárki letöltheti innen, az Ergebnisse (eredmények) szóra kattintva.


2-3 éves korosztály. Súlyos hibák átlaga: 4,8 százalék

Legjobb: Mazda3                                                   Legutolsó: Kia Carnival
1. Mazda3 (1,2)106. Mercedes M (8,1)
2. Mazda2 (1,4) 106. Mitsubishi Colt (8,1)
3. VW Golf (2,2)108. Opel Omega (8,4)
3. Ford Fusion (2,2)108. FIAT Stilo, SEAT Arosa (8,4)
5. Honda Jazz (2,3)111. Renault Kangoo (8,7)
6. Mazda MX-5 (2,4)112. Nissan Primera (9,2)
6. Porsche Boxster (2,4)113. Renault Laguna (12,6)
6. Porsche Cayenne (2,4)114. Renault Espace (12,7)
9. Ford C-Max, Mercedes A-osztály (2,5)115. Chrysler PT Cruiser (13,5)
9. Opel Meriva, Toyota RAV4 (2,5)116. Kia Carnival (19,7)

4-5 éves korosztály. Súlyos hibák átlaga: 8,9 százalék

Legjobb: Porsche 911                                            Legutolsó: Kia Carnival
1. Porsche 911 (2,8)102. SEAT Alhambra (14,0)
2. Honda Jazz (2,9) 103. MINI (14,1)
3. Subaru Legacy (3,4)104. Opel Zafira (14,6)
4. Porsche Boxster (3,6)105. Citroën Saxo (14,9)
5. BMW 7-es sorozat (3,9) 106. Chrysler PT Cruiser (15,1)
6. Toyota RAV4 (4,0)107. Kia Rio (15,3)
7. Subaru Forester (4,3)108. Peugeot 106 (16,7)
8. Honda CR-v (4,5)109. Chrysler Voyager (18,8)
9. Audi A4 (4,6)110. Renault Laguna (22,3)
10. Mazda MX-5 (4,7)111. Kia Carnival (27,6)

6-7 éves korosztály. Súlyos hibák átlaga: 13,3 százalék

Legjobb: Toyota RAV4                                         Legutolsó: Kia Carnival
1. Toyota RAV4 (3,6) 90. VW Sharan (18,9)
2. Porsche 911 (4,5) 90. Peugeot 106 (18,9)
3. Porsche Boxster (4,6)92. Suzuki Wagon R+ (19,0)
4. Mercedes-Benz SL (4,8)93. FIAT Bravo/Brava (19,1)
5. Mazda Demio (5,7)94. Renault Kangoo (19,3)
6. Mazda MX-5 (6,2)95. SEAT Alhambra (20,3)
7. Subaru Forester (6,6)96. Ford Ka (20,4)
8. Mercedes-Benz SLK (6,9)97. Alfa Romeo 145/146 (25,9)
9. Toyota Avensis (7,1)98. Chrysler Voyager (27,0)
10. Subaru Legacy (7,2)99. Kia Carnival (32,9)

8-9 éves korosztály. Súlyos hibák átlaga: 18,1 százalék

Legjobb: Porsche Boxster                                            Legutolsó: Renault Twingo
1. Porsche Boxster (4,2)79. Ford Fiesta (22,9)
2. Porsche 911 (5,8)80. Ford Escort (23,1)
3. Mercedes-Benz SL (7,3)80. SEAT Alhambra  (23,1)
4. Subaru Forester (7,4)82. Renault Clio (23,5)
5. Toyota RAV4 (7,9)83. Alfa Romeo 145/146 (25,5) 
6. Mercedes-Benz SLK (8,1)84. Citroën Berlingo (26,3)
7. Toyota Starlet (8,2)85. Ford Ka (26,8)
8. Subaru Legacy (8,3)86. Chrysler Voyager (26,9)
9. Toyota Corolla (8,4)87. Suzuki Wagon R+ (28,1)
9. Toyota Avensis (8,4)88. Renault Twingo (30,2)


10-11 éves korosztály. Súlyos hibák átlaga: 22,5 százalék

Legjobb: Porsche 911                                            Legutolsó: Alfa Romeo 145/146
1. Porsche 911 (5,0) 63. Ford Escort (28,2)
2. Mercedes-Benz SL (6,3) 64. Renault Scénic (28,4)
3. Toyota RAV4 (8,4)65. Renault Laguna (28,5)
4. Mercedes-Benz SLK (9,7)66. Citroën ZX (30,0)
5. Toyota Starlet (10,6)67. Ford Ka (30,4)
5. Subaru Legacy (10,6)68. SEAT Toledo (30,5)
7. Toyota Corolla (12,2)69. Chrysler Voyager (31,2)
8. Mitsubishi Pajero (12,5)69. Renault Mégane (31,2)
8. Mazda MX-5 (12,5)71. Renault Twingo (32,8)
10. Mercedes-Benz S-osztály (13,2)72. Alfa Romeo 145/146 (32,9)