Peugeot 206 tuning: Kis játékos

Szerző: OKtuning.hu levél küldés 
Dátum: 2008.05.02. 08.05

Belefogott, megcsináltatta álmai autóját. Miért ne? A 206-os formája adja magát a látvány-tuningolásra. Biztos már a Colin McRae 2.0-ban is mindig a 206 WRC-vel ment.

A Peugeot 206 egy igazi sikersztori, a francia márka magyarországi sikereit ez a típus vezette be. Szépen fogyott, elsősorban a formájának köszönhetően. Nem mellesleg tuning-szempontból is van benne fantázia. Mai főhősünk, Nótás Tamás tuning Peugeot 206-osa, erre az egyik legjobb példa.

Tamás kocsijában az a jó, hogy nagyon következetesen képvisel egy stílust, nincsenek áthallások és keveredések az autóban. A kocsit anyukájától vette át, mikor megszerezte a jogsiját két éve. Most épp főiskolás, de amint lehet, a Peugeot-val foglalkozik. Az alakformázás tavaly ilyenkor indult, akkor kezdte el az ötletgyűjtést, milyen is legyen az autó ruhája.

Összkép

lexus lámpa

lexus lámpa


Egész nap lógott a neten, úgy szedegette össze a neki tetsző részleteket. Például a hátsó felső szárny ötletét a 206 WRC adta, az alsó szárny formáját egy Erebus-szárny ihlette. Mikor mindent szépen összerakott, felkereste a váci Plasztik-ot, vele véglegesítették az elgondolásokat.

Így készült el a küszöb, amely csavart is, nagyon határozott tömegű, a sárvédőkre felkúszó, és légnyílással áttört, vagy a simára húzott, de szintén szellőzőkkel tagolt hátsó lökhárító, amelybe Plasztik szépen beágyazta a kipufogóvégek fészkét. Viszonylag gyorsan elkészültek a szárnyak, az első lökhárító, az új, jelvénytelen hűtőmaszk is.

Szárnyas

Szárnyas


Közben egy kis lemezmunka is folyt a kocsin, a fémmel szívesen játszó budapesti H&H tuningcsapat tüntette el a hátsó ajtókról a kilincset, a csomagtér-fedélről a rendszámtáblafészket és a típusfeliratokat, valamint alakította át a motorháztetőt, amelyre egy légkilépő nyílást mélyítettek.

Igaz, hogy egy tuningautóhoz nagyon kell a motortuning, azonban Tamás autója 1,4 literes alapgép, nagyon nem nyúlt hát hozzá, mert minek, csoda ebből nem lesz. Összvissz egy sportlégszűrőt illesztett be, meg a Janó-dobbal készíttetett egy új kipufogórendszert – 2×2 aktív véggel.

Fényezés

Dotz felnik, 205/40 R17 - Good Year Eagle F1

Dotz felnik, 205/40 R17 – Good Year Eagle F1


Induláskor szóba jött minden szín, okkertől a kékig, de Tamás valami olyasmit akart, ami nincs másnak. Hát ez sikerült. A színnek még neve sincs, mert teljesen egyedi. Akár lehetne a sötét oldal alapszíne is, mert nyeli a fényt, rossz időben alig tűnik fel, hogy a motorháztető meg a tető feketére van fújva. Napfényben rögtön más a helyzet, olyankor narancsosan ragyog az éleken, élénkzöld a sok fényt kapó felületen, lila az árnyékos részeken. Szóval igazi show-effekt.

A 17 colos Dotz felnik színét nem rég írták át a Nissan 350Z narancsszínére, a hozzájuk tartozó gumik mérete pedig 205/40 R17 – Good Year Eagle F1. Kérdeztem Tamást, hogy miért nem ültette le az autót, az indok nagyon realista: mivel a kocsi napi használatban van, a budapesti utakon kínlódás lenne sport futóművel járni, és a magas fekvőrendőrök is nehezen vehető akadályt jelentenek. Nem vállalja a nyűgöt.

Még több apróbb dolog is történt az autó körül, ilyen a teljes üveg-fóliázás, az M3-as kétkonzolos tükrök, az első angyalszem fényszórók, a hátsó lexus-lámpák, valamint a hifi. Tomi lecserélte a gyári fejegységet, előre Ground Zero komponens szettet szerelt be, a csomagtartóba szintén Ground Zero mélyláda, erősítő és kondenzátor került.

Hasonló verdák az OKtuning.hu oldalán

Kommentek

F1: Hamilton 15 helyet bukik

A Mercedes közlése szerint Lewis Hamilton a motor részegységeinek cseréi miatt egyelőre 15 helyes hátrasorolással számolhat a vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíjra.

Kétéltű autón dolgozik a Yamaha

Szabadalmi rajzok tanúsága szerint a Yamaha újabb öszvérjárgány fejlesztésén gondolkodik. De vajon kell-e a piacnak egy kétéltű autó?

F1: A főnök nem tudja, milyen ülésről beszél a pilóta

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner nem érti, miért jelentette ki Esteban Gutierrez, hogy jövőre is lesz Forma-1-es ülése.

F1: “Fél Schumacherrel is elégedett lennék!”

A hétvégi Belga Nagydíjon bemutatkozó újonc, Esteban Ocon Michael Schumacher helyett egyelőre inkább csapattársához, Pascal Wehrleinhoz és volt ellenfeléhez, Max Verstappenhez méri magát.

Úristen, mit műveltek ezek az emberek a szeméttel?!

Azt hiszem, megérkeztünk a művészet egy igen magas dimenziójához. Amit lehet, most kihozták a fémhulladékból.

Vonulás hazai utakon a tűzoltók szemszögéből: van baj a fejekben!

Az Elsőbbséget a kéklámpásoknak Facebook csoportban osztották meg az alábbi videót.

F1: Prototípus gumik a szabadedzéseken

A Belga Nagydíj pénteki edzésein a Forma-1 gumiszállítója a 2017-re szánt abroncsok keverékeit is kiosztja a csapatoknak. Folyik a fejlesztés.

Majdnem új CNG-autót behozni – megéri?

A magyar metánautózás ernyőszervezete magánimportos CNG-autókkal is igyekszik demonstrálni a sűrített metángázüzem előnyeit. Egy ilyen szolgálati autót kaptunk meg most tesztre.

Az autózás történetének nagy lépése

Megmondja az út, hogy van-e baja, kell-e karbantartást végezni. Hamarosan elkészül az első németországi okoshíd.

Katonák a hazai autópályákon

Ne ijedjen meg, ha néhány nap múlva katonákat lát vonulni az autópályákon. Csak gyakorlatoznak.

A Bosch is benne volt a VW-csalásban?

Állítólag a Bosch is részt vett a csaló szoftver kifejlesztésében, amely lehetővé tette, hogy a Volkswagen egyes dízelmodelljei átmenjenek a károsanyag-kibocsátási ellenőrzésen, miközben valós körülmények között az engedélyezettnél szennyezőbbek.

F1: Massa beköszönt az Eau Rouge-ban, de még hogy!

Spa-Francorchamps-ba érkezve első dolga volt Felipe Massának, hogy emlékezetes fotót készíttessen magáról az Eau Rouge-ban.