Peugeot 206 tuning: Kis játékos

Szerző: OKtuning.hu levél küldés 
Dátum: 2008.05.02. 08.05

Belefogott, megcsináltatta álmai autóját. Miért ne? A 206-os formája adja magát a látvány-tuningolásra. Biztos már a Colin McRae 2.0-ban is mindig a 206 WRC-vel ment.

A Peugeot 206 egy igazi sikersztori, a francia márka magyarországi sikereit ez a típus vezette be. Szépen fogyott, elsősorban a formájának köszönhetően. Nem mellesleg tuning-szempontból is van benne fantázia. Mai főhősünk, Nótás Tamás tuning Peugeot 206-osa, erre az egyik legjobb példa.

Tamás kocsijában az a jó, hogy nagyon következetesen képvisel egy stílust, nincsenek áthallások és keveredések az autóban. A kocsit anyukájától vette át, mikor megszerezte a jogsiját két éve. Most épp főiskolás, de amint lehet, a Peugeot-val foglalkozik. Az alakformázás tavaly ilyenkor indult, akkor kezdte el az ötletgyűjtést, milyen is legyen az autó ruhája.

Összkép

lexus lámpa

lexus lámpa


Egész nap lógott a neten, úgy szedegette össze a neki tetsző részleteket. Például a hátsó felső szárny ötletét a 206 WRC adta, az alsó szárny formáját egy Erebus-szárny ihlette. Mikor mindent szépen összerakott, felkereste a váci Plasztik-ot, vele véglegesítették az elgondolásokat.

Így készült el a küszöb, amely csavart is, nagyon határozott tömegű, a sárvédőkre felkúszó, és légnyílással áttört, vagy a simára húzott, de szintén szellőzőkkel tagolt hátsó lökhárító, amelybe Plasztik szépen beágyazta a kipufogóvégek fészkét. Viszonylag gyorsan elkészültek a szárnyak, az első lökhárító, az új, jelvénytelen hűtőmaszk is.

Szárnyas

Szárnyas


Közben egy kis lemezmunka is folyt a kocsin, a fémmel szívesen játszó budapesti H&H tuningcsapat tüntette el a hátsó ajtókról a kilincset, a csomagtér-fedélről a rendszámtáblafészket és a típusfeliratokat, valamint alakította át a motorháztetőt, amelyre egy légkilépő nyílást mélyítettek.

Igaz, hogy egy tuningautóhoz nagyon kell a motortuning, azonban Tamás autója 1,4 literes alapgép, nagyon nem nyúlt hát hozzá, mert minek, csoda ebből nem lesz. Összvissz egy sportlégszűrőt illesztett be, meg a Janó-dobbal készíttetett egy új kipufogórendszert – 2×2 aktív véggel.

Fényezés

Dotz felnik, 205/40 R17 - Good Year Eagle F1

Dotz felnik, 205/40 R17 – Good Year Eagle F1


Induláskor szóba jött minden szín, okkertől a kékig, de Tamás valami olyasmit akart, ami nincs másnak. Hát ez sikerült. A színnek még neve sincs, mert teljesen egyedi. Akár lehetne a sötét oldal alapszíne is, mert nyeli a fényt, rossz időben alig tűnik fel, hogy a motorháztető meg a tető feketére van fújva. Napfényben rögtön más a helyzet, olyankor narancsosan ragyog az éleken, élénkzöld a sok fényt kapó felületen, lila az árnyékos részeken. Szóval igazi show-effekt.

A 17 colos Dotz felnik színét nem rég írták át a Nissan 350Z narancsszínére, a hozzájuk tartozó gumik mérete pedig 205/40 R17 – Good Year Eagle F1. Kérdeztem Tamást, hogy miért nem ültette le az autót, az indok nagyon realista: mivel a kocsi napi használatban van, a budapesti utakon kínlódás lenne sport futóművel járni, és a magas fekvőrendőrök is nehezen vehető akadályt jelentenek. Nem vállalja a nyűgöt.

Még több apróbb dolog is történt az autó körül, ilyen a teljes üveg-fóliázás, az M3-as kétkonzolos tükrök, az első angyalszem fényszórók, a hátsó lexus-lámpák, valamint a hifi. Tomi lecserélte a gyári fejegységet, előre Ground Zero komponens szettet szerelt be, a csomagtartóba szintén Ground Zero mélyláda, erősítő és kondenzátor került.

Hasonló verdák az OKtuning.hu oldalán

Kommentek

Mégsem lesz 400 lóerős négyhengeres Audi-motor

Feladta ambiciózus motorfejlesztő projektjét a Volkswagen-csoport. Az Audi TT Quattro Sport tanulmány kétliteres, 420 lóerős motorja örökre álom marad.

Súlyosították az autómatricás csaló büntetését

Az Il Ferro-ügyben a Fővárosi Ítélőtábla Büntető Kollégiuma jogerős ítéletében az elsőrendű vádlott, az Il Ferro Kft. ügyvezető igazgatójának szabadságvesztését 8 évre súlyosította kedden.

A legjobb BMW?

Megnyúztuk az M2-est, és rájöttünk, hogy ennél gyorsabban egyetlen BMW-vel sem tudnánk autózni. Főleg kanyarban, keresztben. Végre egy erős autó, ami nem akar megölni.

F1: Te jó ég, mit tolt be Button reggelire!

Jenson Button jövőre tart egy év pihenőt, talán ezzel is magyarázható, hogy már nem diétázik olyan szigorúan.

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús-vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!

Elárulta magát az új F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru Zak Brown elhagyta saját cégét, és már ki is jelentette, hogy imádna az F1 vezetésében dolgozni.

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Minden csapat más gumitaktikán Japánban

Noha a hétvégén még csak a Maláj Nagydíj jön, a Pirelli már közzétette a Japán Nagydíjra vonatkozó gumistratégiákat is.

F1: Újabb legenda dicséri Rosberget

Az egykori Ferrari- és McLaren-pilóta, Gerhard Berger is úgy látja, hogy idén Nico Rosbergnek reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.