Peugeot 206 tuning: Kis játékos

Szerző: OKtuning.hu levél küldés 
Dátum: 2008.05.02. 08.00

Belefogott, megcsináltatta álmai autóját. Miért ne? A 206-os formája adja magát a látvány-tuningolásra. Biztos már a Colin McRae 2.0-ban is mindig a 206 WRC-vel ment.

A Peugeot 206 egy igazi sikersztori, a francia márka magyarországi sikereit ez a típus vezette be. Szépen fogyott, elsősorban a formájának köszönhetően. Nem mellesleg tuning-szempontból is van benne fantázia. Mai főhősünk, Nótás Tamás tuning Peugeot 206-osa, erre az egyik legjobb példa.

Tamás kocsijában az a jó, hogy nagyon következetesen képvisel egy stílust, nincsenek áthallások és keveredések az autóban. A kocsit anyukájától vette át, mikor megszerezte a jogsiját két éve. Most épp főiskolás, de amint lehet, a Peugeot-val foglalkozik. Az alakformázás tavaly ilyenkor indult, akkor kezdte el az ötletgyűjtést, milyen is legyen az autó ruhája.

Összkép

lexus lámpa

lexus lámpa


Egész nap lógott a neten, úgy szedegette össze a neki tetsző részleteket. Például a hátsó felső szárny ötletét a 206 WRC adta, az alsó szárny formáját egy Erebus-szárny ihlette. Mikor mindent szépen összerakott, felkereste a váci Plasztik-ot, vele véglegesítették az elgondolásokat.

Így készült el a küszöb, amely csavart is, nagyon határozott tömegű, a sárvédőkre felkúszó, és légnyílással áttört, vagy a simára húzott, de szintén szellőzőkkel tagolt hátsó lökhárító, amelybe Plasztik szépen beágyazta a kipufogóvégek fészkét. Viszonylag gyorsan elkészültek a szárnyak, az első lökhárító, az új, jelvénytelen hűtőmaszk is.

Szárnyas

Szárnyas


Közben egy kis lemezmunka is folyt a kocsin, a fémmel szívesen játszó budapesti H&H tuningcsapat tüntette el a hátsó ajtókról a kilincset, a csomagtér-fedélről a rendszámtáblafészket és a típusfeliratokat, valamint alakította át a motorháztetőt, amelyre egy légkilépő nyílást mélyítettek.

Igaz, hogy egy tuningautóhoz nagyon kell a motortuning, azonban Tamás autója 1,4 literes alapgép, nagyon nem nyúlt hát hozzá, mert minek, csoda ebből nem lesz. Összvissz egy sportlégszűrőt illesztett be, meg a Janó-dobbal készíttetett egy új kipufogórendszert – 2×2 aktív véggel.

Fényezés

Dotz felnik, 205/40 R17 - Good Year Eagle F1

Dotz felnik, 205/40 R17 – Good Year Eagle F1


Induláskor szóba jött minden szín, okkertől a kékig, de Tamás valami olyasmit akart, ami nincs másnak. Hát ez sikerült. A színnek még neve sincs, mert teljesen egyedi. Akár lehetne a sötét oldal alapszíne is, mert nyeli a fényt, rossz időben alig tűnik fel, hogy a motorháztető meg a tető feketére van fújva. Napfényben rögtön más a helyzet, olyankor narancsosan ragyog az éleken, élénkzöld a sok fényt kapó felületen, lila az árnyékos részeken. Szóval igazi show-effekt.

A 17 colos Dotz felnik színét nem rég írták át a Nissan 350Z narancsszínére, a hozzájuk tartozó gumik mérete pedig 205/40 R17 – Good Year Eagle F1. Kérdeztem Tamást, hogy miért nem ültette le az autót, az indok nagyon realista: mivel a kocsi napi használatban van, a budapesti utakon kínlódás lenne sport futóművel járni, és a magas fekvőrendőrök is nehezen vehető akadályt jelentenek. Nem vállalja a nyűgöt.

Még több apróbb dolog is történt az autó körül, ilyen a teljes üveg-fóliázás, az M3-as kétkonzolos tükrök, az első angyalszem fényszórók, a hátsó lexus-lámpák, valamint a hifi. Tomi lecserélte a gyári fejegységet, előre Ground Zero komponens szettet szerelt be, a csomagtartóba szintén Ground Zero mélyláda, erősítő és kondenzátor került.

Hasonló verdák az OKtuning.hu oldalán

Kommentek

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.