Timcsi Ivánja

Ivánnal kezdeném, aki volt rettegett, de mégiscsak ő Timcsié, megérdemli az elsőbbséget – a névválasztás oka egyszerű, Iván napján vették át a kocsit. A kis Fiesta folyamatos tuning által nyerte el a jelenlegi formáját, közben volt pár zsákutca, de ez a jó a tuning műfajban (mármint az útkeresés). A mostani kép egységes és letisztult. Az autón történt lemezmunka, felkerültek műanyagok és kiegészítők, ezek egy része azóta el is hagyta a kocsit – mint az M3-as visszapillantók, a króm rendszámtartók és a csirkerács a spoilerek nyílásaiban.


Az első és a hátsó lökhárító a Lester-től származik, a hátsót módosították, kiépítették a rendszám helyét. A Ford Focus egy egyedi szériájáról származó, átépített műanyag küszöb-borítások diszkréten simulnak a kocsihoz, a hiányuk tűnne fel inkább – de nagyon.

Az ötödik ajtón egy merész szárny díszeleg, ez is Lester. Iván nem visel se jelvényeket, se típusjelölést, csak hátul a króm “Ivan” feliratot. Le is vakolták az ötödik ajtó rendszámtábla fészkét és legutóbbi változtatás során elkészült a géptető morcosítása – ezt már Gergő intézte. De a motorháztető másban is eltér a gyáritól, Toyotás légbeömlőt visel a tetején. Több más módosítás is megesett a Fiestán, a sporthűtőmaszk felszerelése, a fekete műanyagok színre fújása, a fóliázás, a lexus-hátsó lámpák, és szintén legutóbb az angel eyes fényszórók beszerelése.


A jó Ivánban, hogy nem csak a megjelenése más, a lemezek alatt is szépen módosult. A kocsi alatt teljes sportkipufogó rendszer dolgozik, hengerenkénti leömlőkkel, sportkatalizátorral, gázgyorsító középdobbal, amely rendszert a Dinamit Dob készített. A motor chiptuning-ot kapott és direktszűrőt – a chip pontosabban egy levehető tuningbox. A motortérben más változás még a rugótorony-támasz beszerelése.

De nem csak ettől viselkedik férfiasabban Iván az utakon, hiszen a gyári rugók helyén Eibach rugók dolgoznak, elöl 35, hátul 30 mm-rel engedve közelebb az úthoz az autót. Timcsi igazi nő, rendet tart a terepen, jó időben az autó német MAM Nuvo 8×17 colos felniket hord Pirelli P Zero Nero 205/40 R17-es gumikkal – a közepükön a MAM jelzés helyett Ivan felirattal. Télen pedig 6×14 colos Fondmetal felnik szolgálnak Nokian 175/65 R14-es gumikkal.


Ezek után senkit ne érjen meglepetésként, ami a tuning Fiesta utasterében fogadja a benézőt. A belső világítás ledes, jól mutatnak a fényükben az Autostyle Eco fekete sportülések, a Pilot alu-pedálszett, a bőr váltószoknya, a bőrrel kárpitozott könyöklő. Sok az apró finomság, mint a Ghia alumínium kilincsek, váltógomb és váltókulissza-keret, vagy a feketére kárpitozott ajtóburkolatok. Timcsi még tervezi a váltókar rövidre vágását és a váltógomb cseréjét.

A hifi is tuning autóhoz méltó. Alpine IVA-D 310R multimédiás fejegység szolgáltatja a jelet, a zene megszólaltatásáról elöl Audiosystem X-ion 165 komponens szett gondoskodik. Hátul egy Soundstream VGW-10 zárt mélyláda dolgozik. A hangszórók hajtásáról Aiduosystem Twister F2-190 és Massive P500.1 erősítők gondoskodnak.

Gergő Carmenje


És most átevezhetünk Gergő felségvizeire, kinek az autója a Carmen névre hallgat, ugyanis az átvételekor, 2005. június 02-án, Carmen névnap volt. Gergő sokat agyalt, hogy milyen autót vegyen, végül a Fiesta mellett döntött. Igaz ő dízelt választott, míg Timcsié benzines. Két évig tuning nélkül futott a vas, majd eljött a nap, és Gergő megismerkedett Timcsivel, és ez a pillanat Carmen sorsát is alaposan megváltoztatta. Ugyanis Timcsi tuning szenvedélye Gergőre is átragadt.

Mint a képek is mutatják, Gergő a felesége nyomában járt. Ő is Lester műanyagokat vásárolt, felkerültek Carmenre az első és hátsó lökhárító toldatok, egy szolid tetőszárny, a küszöbidomok, és sporthűtőrács. Először Gergő is fémszínű rácsokat használt a légnyílások takarására, majd közösen álltak át a fekete rácsozatra.

A műanyagok után jött a lexus hátsó lámpa és a ledes pótféklámpa, majd a jelvények és a feliratok eltüntetése. Akadnak itt is finomságok, mint a fólia, az angel eyes chrome fényszórók (Timcsivel közös beszerzés), a fehér oldalindexburák, a krómos első indexizzók, a jégfehér ledes rendszámvilágítás, a ledes pótféklámpa és szintén Timcsihez hasonlóan a fehér stroboszkóp a show kedvéért.


Bár az autót eredetileg is könnyűfém felnikkel vásárolta, mégsem maradhattak fent a gyári gurigák, helyettük Gergő 7×16 colos OZ Titan felniket választott BARUM Bravuris 195/45 R16-os gumikkal. Itt sem maradt el egy kis motortuning, szintén a Dinamit Dob műhelyében készült el a sport hátsódob és a gázgyorsító középdob. Érdekes, hogy esetünkben a férj autója mindenben egy kicsit alulmarad a feleségétől.

Az utastérben is kevesebb a változás, van ledes belső világítás, alu-pedálszett, bőr váltószoknya és bőrkárpitozású középső könyöklő, de nincs sportülés, csak üléshuzat. Viszont itt már elkészült a váltórúd rövidítés és van Pilot alumínium-bőr váltógomb. A hifi is szerényebb, a fejegység Pioneer DEH-P75 BT, a hangszórók elöl SAL modellek, hátul két 110W-os Sony dolgozik. A mélynyomó Blaupunkt 480W, a hozzá tartozó erősítő Magnat.

Hasonló verdák az OKtuning.hu oldalán

Hát itt tart most a két tuning Fiesta, és bár Timcsi és Gergő is állítja, hogy már összeálltak az autók, úgy gondoljuk, hogy az új szezon újabb változásokat is hoz majd Iván és Carmen életében.

Két szerelmes pár, Fiestával jár 1