Nemes darab

Nemes darab


Régen itthon korántsem volt ekkora az autóválaszték, de az igen jól menő családokban már évtizedekkel ezelőtt is megvolt a nemi hovatartozás alapján definiált autóelosztás. Míg apa az ezerötösben taposta a jobbszélső pedált, addig a feleségnek egy csinos Kispolski rázta szét az S-modell felé menet a színváltós rúzzsal tömött sminkes puttonyát. Mert az kicsi, aranyos, könnyű vele parkolni, igazi női járgány.

Olyan kis aranyos

Azonban közel nem biztos, hogy a nők nagy része valóban rajong a kisméretű négykerekűekért. Akik mégis, azoknál sem lehet eldönteni, hogy a vezetési rutin hiánya, a könnyebben átlátható karosszéria, vagy a problémamentes parkolás csalfa ígérete fogja meg őket, amikor valami apró autó után sóvárognak.

Bológatós kutya már van

Bológatós kutya már van


Az igazi női autót arról is felismerni, hogy rengetegféle fényezéssel, belső kárpitozással rendelhető. Elég a Lancia oldalán szétnézni, ahol szinte végtelen színvariációt állíthatunk össze az Ypsilonból. Érdekes, hogy vannak férfi, illetve női színösszeállítások is.

A színeken, kárpitokon túl néhány egyéb aprósággal is kedveskednek az autógyártók a hölgyeknek, ilyen a műkörömbiztos tanksapkanyitás és a gigantikus, megvilágított sminktükör. Sőt, vannak akik még tovább mennek és kifejezetten női szemmel tervezett finomságokkal is megtömik az autót. Hasonló próbálkozást mások is jegyeztek, így a Mazda is készített kifejezetten női szemmel átszabott modellt.

Olcsóbb?

Tyuhéjj, még volt "tavasziégbolt-kékben"

Tyuhéjj, megvan a tavasziégbolt-kék!


Bár egy miniautóba jóval kevesebb nyersanyagot kell beépíteni, mint egy tisztességes méretűbe, de ez az árban ritkán vehető észre. Sőt, a kisautók nemegyszer jóval többe is kerülnek, mint egy közepes darab. Hogy miért? A kisautók általában divatos külsőt kapnak, tömve vannak csodálatos extrákkal. A kultikus darabok marketingesek által kiagyalt plusz életérzéséért és a jól csengő márkanévért is keményen megfizet a főként nőnemű tulajdonos. De ne legyenek illúzióink, a férfiaktól is meglehetősen távol áll a racionális érvek alapján választott autó. Csak őket más finomságokkal lehet megetetni.

Sok kiskocsi a fenntartási költségek tekintetében is nehezen veheti fel a versenyt a nagyobbakkal, pedig a kis lökettérfogatú motor, a csekély tömeg láttán jogosan gondolhatjuk, hogy ezek sokkal kevesebbel beérik, mint egy súlyosabb, testesebb példány. De ez nincs feltétlenül mindig így.

Lapozás után kiderül, valóban értelmes választás-e városban a kisautó


Városban

Magyarországon a városi parkolóhelyek sem igazán olyanok, ahol egy csöpp autó komoly előnyhöz juttatná a tulajdonosát. A legtöbb helyen előre felvázolt vonalak közé kell betenni az autót, így ugyanakkora hely jut a kicsiknek és a nagyoknak egyaránt, hiszen mindenki egy másik autó helyére tud csak beállni. Külföldön azért már láthatunk példákat a kisautó indokoltságára. Egyes országokban a miniautók rövid tengelytávjuknak köszönhetően

Nem volt zárva

Nem volt zárva


akár keresztbe is beállhatnak a járdával párhuzamosan parkoló kocsik közé. Mindezt szabályosan. Róma szűk utcácskáin pedig rengeteg smartot és egyéb csöppnyi autót látni, hiszen olyan helyekre is be lehet velük állni, ahová más egyáltalán nem férne be. Az olaszok nem véletlenül nagyok kisautóban, van hol kipróbálni őket és jó érzéssel tapintanak rá a nők gyenge pontjaira.

Biztonságban?

Ha kisautóról beszélünk, mindenkinek elsőként a biztonság jut eszébe. Illetve ennek feltételezett hánya. Ez is valami férfi becsípődés lehet, mert a kis méret ellenére is lehet valami biztonságos, még akkor is, ha a józan ész ennek tökéletesen ellentmond.

Az EuroNCAP teszteredményeit böngészve nem nehéz jól teljesítő kicsiket találni a tömegben, így a Fiat 500-as, MINI is ötcsillagos töréstesztet teljesített, de az igazán kicsi, kétüléses smart is négy csillagot gyűjtött be.

 A nagyobb az igazi

Arra van a fodrász és a műkörmös

Arra van a fodrász és a műkörmös


Szokásunkhoz híven megkérdeztünk néhány hölgyet, ők miféle jószágot szeretnének igazából és csak kevés olyan választ kaptunk, ami bizonyítaná a nők kisautó őrületét. Persze meglehet, hogy az átlagosnál benzingőzzel jobban fertőzött tesztalanyokat szúrtunk ki, de a végeredmény nem bizonyította a fenti elméletet. Sőt, egyik alanyunk egy férfias, “gyönyörűen otromba” öreg Nissan Patrol próbája után arról áradozott, hogy úgy érezte, “mintha farka nőtt volna” a volán mögött. Gyönyörű szavak.

Mások tisztes méretű kombira, terepjáróra vágynak a legjobban, de nem ritka a kívánságlistán a szabadidő-autó sem. Az indok egyszerű, jó magas, látni belőle mindent és ránézésre biztonságosabbnak is tűnik, mint egy csöpp autó, amely a hetes busz kerekei mellett is eltörpül. Szerencsére azért találtunk néhány hölgyet, akiket a kis csajos modellekkel meg lehet fogni és nem is kellett értük messzire menni.