Egy kombi megvétele racionális életvitelre vall. Kombikban nem látni kigyúrt gengsztereket, csak nyugodt családapákat, és idillikusnak tűnő családmodelleket. Tőlünk nyugatabbra még egyedülállóak is választanak efféle ötajtóst, és ha úgy adódik beledobják a bringát, vagy ezzel költöztetik a barátnőt.

A szultánnak 6 ilyen van

A szultánnak 6 ilyen van


Mivel a kombikat nagyobb arányban használják utazásra, ezért jellemzően a dízelek aránya is nagyobb, mivel a hosszabb távokkal leküzdhetővé válik a felár.
De mi alapján választanak a vásárlók kombit? Döntő adat lenne a csomagtartó mérete? Nem hinnénk. Néhány liter ide vagy oda csak keveset számít, szerintünk sokkal többet nyom a latba az összbenyomás. Mi ez alapján választottunk.

Kicsitől a nagyig

Ahogy méretben haladunk egyre fölfelé, úgy egyre nő a kombik kínálata, amíg egyszer csak teljesen megszűnik. Volt ugyan terv már luxuskombiról is, de az annyiban is maradt, nagyjából akkora az igény rá, mint egy hasonló felépítésű Ferrarira. Bár utóbbira a brunei szultán rendesen rácáfol, flottájában hat is van.
 
Míg a kicsikben csak mostanában kezd bővülni a kínálat, addig a Golf/Astra és a Mondeo/Passat kategóriában széles a választék, és egyre nehezebb választani. Ennél feljebb már egyszerűbb a helyzet, itt gyakorlatilag csak azt kell eldönteni, hogy a Mercedes, az Audi, a BMW, netán a Volvo-e a kedvenc márkánk.

Kicsik – Fabia vagy 207

Veri a Fabiát

Veri a Fabiát


Egyértelműen a legkisebb kategória okozná a legkevesebb fejtörést, amennyiben egy kombi kiválasztása lenne a házi feladat. Ugyan elsőre mindannyiunknak az előző generációs Skoda Fabia Combi ugrott be, kicsit tovább törve a kobakot hamar rájöttünk, hogy a 207 SW is komoly ellenfél. Sőt az új SW a csomagtér méretét leszámítva minden téren veri a régebbi Fabiát, jóval komfortosabb és jobb motorokkal szerelik.

Kivételesen jó választás a 95 lóerős 1,4-es benzines, amit 3,4 milliótól tudhatunk magunkénak, és ezzel máris a kategória legjobb motorjával szerelt kis kombijában csücsülünk. A picivel nagyobb csomagterű Fabia kombi a dízelek mentén is alulmarad, mert a gyengécske 70 lóerős dízelért több mint 3,9 milliót kérnek, míg a kiváló 90 lóerős Peugeot HDi-ért 100 ezer forinttal kevesebbet.

Kíváncsian várjuk a hamarosan érkező Clio kombit és az újabb Fabiát is. Személyes kedvencem pedig a kombi formájú, de nem annak nem használható, megfizethetetlen árú MINI Clubman.

Ár/csomagtér-térfogat arány (Ft /liter)
Skoda Fabia Combi Classic (alapár: 1,2 12V: 3 098 200 / 380)
Peugeot 207 SW (alapár: 1,4 (95 LE): 3 414 000 / 340)

Ahol, a Dacia a király

A Dacia mindent visz

A Dacia mindent visz


Se szeri, se száma az alsó közepes kombiknak, így most a számomra kedvesekre térnék ki. A Dacia Logan MCV mindenképpen a kategória királya, még ha nem is olyan fényűző, mint a többiek, sőt még akkor is, ha a márka ködös múltja miatt sokan nem szimpatizálnak vele.

Hiába ódzkodnak a kombi Dacia taxitól a szombat este diszkóba járó fiatalok, ilyen méretű kombi ennyiért nincs még egy a piacon. Ötszemélyes változatban kereken 700 literes űr tátong az ülések mögött, amit az 1,4-as alapmotorral már 2,35 milliós alapáron kínálnak.


Ennél is jobban megéri a 7 személyes kivitel, amiben a harmadik sor olyan teret enged a leghátul utazóknak, amihez hasonlót csak a Mercedes R-osztályban éreztünk. 3,4 millióért már egy jobban felszerelt dízelt is utánunk dobnak, ami nem túl erős, viszont strapabíró és alig fogyaszt valamit.

A Dacia mellett az 580 literes csomagterű Octavia Combi a legjobb választás, ezt viszont ára miatt ezúttal egy Kia Ceed-el helyettesítenénk. Jobb és erősebb dízelmotorjával, némi extrával fűszerezve, több mint egy millióval olcsóbb a Skodánál, csak a tágra nyíló csomagtér az, ahol elmarad a cseh konkurenstől.

Ár/csomagtér-térfogat arány (Ft /liter)
Kia Ceed Sporty Wagon (alapár: 1,6 CRDi: 4 291 000 / 534)
Dacia Logan MCV 1,5 (dCi Lauerate: 3 369 000 / 700)

Nehéz dió

Az egyik legtágasabb

Az egyik legtágasabb


Nehéz dió a középkategóriából a legjobb kombit választani. Nagy különbségek nincsenek, inkább csak ízlés kérdése a dolog. Jó tudni, hogy a kombik csomagtere alig tér el a négy/ötajtós kivitelektől, és méretre rendre kisebbek, mint az eggyel alacsonyabb kategóriában.

Árban nagyon jó választás a kifutó Mazda6, amit az erősebbik (143LE) dízelmotorral, minden földi jóval felvértezve már 6,75 millió forintért el lehet vinni. Ennél jobb választás jelenleg nem sok van a piacon. A Mazda6 ellen csak a mindössze 505 literes csomagtér szól, de az rendesen.

Keveseknek jut eszébe a hullaszállító benyomását keltő Honda Accord Tourer, mint lehetőség, pedig 576 literes hátsójával, és 140 lóerős dízelével jó választás. Ráadásul árban ez is nagyon ott van, pont annyiba kerül mint a Mazda. Persze lehet, hogy egy új Mondeo kombiban még ennél is jobban éreznénk magunkat, hiába a felár és a kisebb csomagtér.

Ár/csomagtér-térfogat arány (Ft /liter)
Honda Accord Sport Tourer (2,2 CTDi Special Edition: 6 751 000 / 576)
Mazda6 Sport Kombi (CD143 Plusline: 6 749 000 / 505)

Volvo kombit a családnak

Igazi kombi forma

Igazi kombi forma


Aki tíz millió felett vásárol kombit, azt minden bizonnyal cseppet sem érdekli, hogy eggyel több cementes zsák fér-e el a kocsiban vagy sem. Ha mégis, akkor csakis a Mercedes E-osztályban szabad gondolkodnia, ami 690 literes puttonyával mindenkire bőven ráver a kategóriában. Viszont valljuk be, nem túl szép. Az ötös BMW a sor másik végén kullog, az 500 literes méret elég ciki manapság.

Két választottunk a közel azonos méretű fenékkel rendelkező visszafogott Volvo V70-es, és az atletikus Audi A6 Avant. Előbbiből a 185 lóerős dízelt, utóbbiból a 3 literes quattrot választanánk, mindkettő hibátlan a maga nemében.

Ár/csomagtér-térfogat arány (Ft /liter)
Audi A6 Avant (3.0 TDI quattro Tiptronic: 14 442 800 / 565)
Volvo V70 (D5 185LE: 13 320 000 / 575)