A betonkeverő itt mit művelne...

A betonkeverő itt mit művelne…


A Navarára nem ciki feldobni a betonkeverőt, gyakorlatilag azért van. Használati cikk, nem divatautó. Az már más kérdés, hogy ha a fényezett platót nem akarjuk össze-vissza karistolni, nem árt bele egy platóbélés, amit természetesen csak felárért kapunk meg hozzá.

Az új és a régi

A következő oldalon a részletekig hatolhatunk egy régi Navara vásárlás részleteivel kapcsolatban. Fél évvel az eset után, most lehetőségünk nyílt összehasonlítani az újjal. Nézzük, mi derült ki:

Az új: remek, elbűvölő, sőt mesés. A nagy test ellenére, a 171 lóerővel hatalmas lökést adhatunk a hátsó kerekeknek. Ehhez persze az is kell, hogy ne legyen cementeszsákokkal megpakolva a plató. A fék elképesztően gyengén fog, igaz egy nap használat után ez is megszokható. Ugyanis nem gyenge, hanem viszonylag lent fog.

A fekete és az elefántszürke

A fekete és az elefántszürke


A hátsó hajtás a középkonzolról állítva négykerék-hajtásra cserélhető. Szintén innen kapcsolható a felező és a hátsó differenciálzár is, amivel a forró láván kívül bármiből ki tudunk vergődni.

A Navara akkora, hogy a parkolóban csak keresztben lehet vele megállni, ha nem akarjuk, hogy kilógjon az útra. A plató nyitófedele vagy 100 kiló, viszont könnyedén elköltöztethetünk vele egy egész családot 1-2 óra alatt.

És a régi: Ugyanaz! Nem hasonló, vagy majdnem olyan. Teljesen ugyanaz, minden fent említett tulajdonságában, a részecskeszűrőt leszámítva. Ebben ugyanis nem volt, amitől egyes állítások szerint vagy 3 lóerővel erősebb volt.

A következő oldalon kiderül, mekkora pofa kell egy Nissan Navara megvételéhez!


Navara vásárlás

Pár hónapja figyelemmel követtem a cikk elején szereplő “régi” Navara megvételének huzavonáját, aminek kapcsán Békés megyében jártam egy Nissan-kereskedőnél. Érdekes volt látni, ahogy egy nyolcmillió forintos autó kapcsán 50-100 ezer forintos tételekért folyik a vérre menő harc.

A szereplők:
– a kiszemelt autó
– a minél több kedvezményre vágyó, ravasz vásárló
– az értékesítő és társai

Feláras

Feláras


Amikor a történetbe csöppentem, a vásárló – az eladó elmondása szerint – “koppig” lealkudta az autó vételárát az e-mailes levelezések alkalmával. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy saját finanszírozó bankot hozott, elütve ezzel a kereskedőt a jutaléktól, kiharcolt magának pár kisebb extrát (pl.: műanyag tükörborítás, hivatalos nevén króm tükör) és megvolt a végleges árajánlat is. Ekkor a vevő a személyes találkozó mellett döntött, előlegbefizetés címszóval, gyakorlatilag további kedvezmények után sóvárogva.

Az addig magabiztos értékesítő kisasszony nagyjából 10 perc után rádöbbent, hogy sajnos nem egy olyan vásárlóval van dolga, aki: “bemegy a boltba, leveszi a polcról a doboz gyufát, fizet, majd távozik”. Sokkal inkább olyannal, aki visszaviszi, amiért hiányzik két szál és visszakéri a pénzét.

17-es Pirelli

17-es Pirelli


Lehet őt surmónak hívni, vagy egyéb csúnya jelzőket aggatni rá, de mégiscsak ő fog 8 milliós autót venni. A vásárló 4 gumit szeretett volna beszerzési áron és megígérte, hogy két haverja is ebben a kereskedésben fogja megvenni a Navaráját. Utóbbiról kiderült ugyan, hogy nem blöff volt, de ki az a marha, aki erre kedvezményt adna.

Lényeg a lényeg, a megbeszélésbe belefolyt végül az üzlet vezetője is, aki szintén csak arról tudta tájékoztatni a vevőt, hogy gyakorlatilag éhen halnak, ha további kedvezményeket kell tenniük. A ravasz vevő eközben megemlítette, hogy xy cégnél bezzeg odaadnák százezrekkel olcsóbban is a modellt, de erre a jogos válasz az volt, hogy xy cégvezetője, Seftes Karcsi nem fizeti be valószínűleg a regisztrációs adót.

A peremburkolat erősen indokolt

A peremburkolat erősen indokolt


Egy szusszanásnyi pihenő alkalmat adott rá, hogy a kereskedés másik értékesítőjével is váltsunk pár szót. Ő az Audinál dolgozott Németországban, vezető értékesítőként és nem tudja pontosan, miről állapodtunk meg, de szerinte ez tényleg nagyon jó ajánlat. Hogy jön ez ide? Mi sem értettük. De rossz lehet szegénynek, a német Audi után itt a Dél-Alföldön.

Aztán látszólag nyélbe üthettük volna az alkut. De! A végső ajánlaton szereplő összegben nem tüntették fel az autó üzembehelyezésének költségét. Mivel az ajánlatban az szerepelt, hogy a leírt összegért vihető az autó, a vevő az 50 ezer forintos tétel benyelését is követelte. Sajnálatos módon ezen végül megbukott az üzlet, az autót végül Pesten vette meg.