Távol-keleti stichje van!

Távol-keleti stichje van!


A két tesztelő egyike szakmabeli. Az illető autógépész tanulmányok és az autóvillamosság ifjú mestere cím megszerzése után lett autóesztéta. A nők, mivel érzékenyebb és fogékonyabb lények minálunk, ezért egy hölgyet is beültettünk négyféle autóba, hogy bekötött szemmel értékelje a belső terüket.

Repülős alvószemüvegben

A módszertanról annyit, hogy egy a repülőkön osztott alvószemüveggel tettük nem látóvá, és a kocsikhoz már bekötött szemmel támogattuk el őket, ezért fogalmuk sem lehetett, milyen autók várnak rájuk.

Nem volt, ami megtévesszen

Nem volt, ami megtévesszen


Tamás fülét rögtön megüti egy hang. A távirányítós ajtónyitó surranása alapján távol-keleti stichje van – mondja, igazi olcsó japós. Közel jár az igazsághoz, mert az Opel Antara tényleg Dél-Koreában készül.

Japó vagy európai?

Beülés után az ázsiai vonulat háttérbe szorul. A magas ülésből következik, hogy vagy szabadidő-autó vagy valami csapatszállító egyterű lesz. A kemény tömésű ülésről Tamás valami német gépezetre tippel. A bőrkárpiton és a sok gombon látszik, hogy kipucolt tömegautó lehet, Opel vagy Renault lesz – hangzik a diagnózis.

Női szemmel: izmos hát és műanyagszag

Anita az Alfa Spiderben az ajtókeret nélküli üvegből kiszúrta, hogy ez nem valami szívódízel dinnyeterítő lesz. A bőrkárpit és a műanyagok nagyon jó minőséget sugalltak számára.

Vakon ítélve az Alfa a legjobb

Vakon ítélve az Alfa a legjobb


A műszereket megérintve retrós hangulatú, nem digitális órákat képzelt maga elé, a műszerfal tetején a két domborítás pedig egy izmos férfihátat juttatott eszébe. A BMW 1-es iránt a masszívabb hanggal nyíló központi zár bizalmat keltett, de anyagait határozottan gagyibbnak ítélte az előzőnél. Összességében egy jól felszerelt tömegautót nézne ki az anyagokból, prémiumterméket nem.

Bekötött szemmel a Skoda Octavia számára egy semmi különös, kiskategóriás kocsit mutatott. Mivel az Audit és az Antarát addigra le kellett adnunk, Anita egy Chevrolet Lacettit értékelt utoljára. A műanyagszagot mindegyiknél erősebbnek találta, mert tényleg ebben volt a legkevesebb kilométer, de a puha és gusztusos felületű műanyagok tetszettek neki a jól kidolgozott részletekkel.

Anita sorrendje: 1. Alfa Spider 2. Chevrolet Lacetti 3. BMW 120d 4. Skoda Octavia RS

Egy feltörekvő koreait mutat belül a BMW

Egy feltörekvő koreait mutat belül a BMW


A leleplezésre csak a végén kerül sor, irány a B-jelű autó. Bekötött szemmel nem látszik, hogy elvileg egy prémiumtermék következik. A zár csattanása komolyabbnak tűnik, de az ajtócsukódással a kocsi leírja magát. Gagyi pléhajtó – halljuk, miközben Tamás már a műanyagokat tapogatja. A másodvonalbeli anyagokból legfeljebb egy feltörekvő koreait néz ki, aztán keze egy fémpogácsához ér.

Ez volna egy BMW?

Basszus, ez egy BMW! – kiált fel tesztelőnk. Ennyit ér egy erős márka. Amit egy ismeretlen autóban még lefikáz az ember, az rögtön máshogy jön le, ha tudja, hogy egy BMW-ről van szó. Mert annak a belseje sem lehet gagyi, hiszen a BMW-k eszméletlenül jó autók.

Lapozás után kiderül, hogy a marketing és az előítéletek mennyire átvernek bennünket


Tamást átvezetjük a C járműhöz. A vászontető és a két ülés kitapintása után roadsterként helyezi el, de melyik lehet? A klasszikus varrású bőr ajtókárpitból az ázsiai eredetet kizárja, a japánok ilyesmire nem képesek. A klassz szigetelőgumik a minőséget mutató, puha műanyagokkal együtt komoly és drága autóra vallanak.

Érzem, csak Audi lehet!

Csak szeretne Audi lenni - hallottuk, pedig ez a TT

Csak szeretne Audi lenni – hallottuk a TT-ben


Minden kézre esik, ami a precíz váltóval együtt valami nagymenő germán sportautóra utal. Tamás kivágja a rezet: ez annyira jó, hogy csak az Audi TT lehet – az Alfa Spiderre ennél szebb dicséret nem is kell.

Jó tipp az Audi TT, de haladunk tovább. Tamás útban a következő példányhoz nekimegy egy oszlopnak, mert egyikünk fotózik, másikunk jegyzetel. A többiek pedig azon gondolkodnak, ha ez volna az Audi, mint mond a következőre.

Szeretne ott tartani

Nem rossz, nem rossz, de ez csak szeretne ott tartani, ahol az “Audi” – halljuk immár tényleg az Audi TT roadsterben ülve. Szépen megcsinálták, rendes bőrök vannak benne, de ez csak exkluzív akar lenni. A belseje alapján legalább hárommillióval karcsúbb szerinte az Audinak hitt Alfánál. Valami pöpec japán vagy egy Alfa Romeo lesz – hangzik a végítélet.

Valami sportosított SEAT vagy Skoda lesz

Valami sportosított SEAT vagy Skoda lesz


Már csak egy autó van hátra a szemellenző levételéig, amikor Tamás megláthatja végre, milyen autókról mondott ítéletet. Áttámogatjuk, beszáll és becsukja az ajtót. A csapódás alapján a nem gagyi és nem kicsi autókra szűkíti a keretet.

Talán az ülés oldaltartásából, talán másból azt érzi, hogy ez az autó sportos akar lenni. A hátsó ülés messze van, mögötte nagy a lábtér, ezért családi autónak kéne lennie. Jól felszerelt, de maximum ötmilliós autó a végső tipp, talán egy SEAT vagy Skoda lehet.

Olasz siker

Az Alfát dicsérted Audiként!

Az Alfát dicsérted Audiként!


Még nem tudja, milyen közel jár az igazsághoz, mert csak most szállhat ki és veheti le az alvószemüveget. A sok extrával és szép bőrkárpittal kipucolt Opelre vagy Renault-ra leadott tipp nagyjából helyes, elsőként egy Opel Antarában ült.

A BMW-t végül egyértelműen felismerte az iDrive-ról, az Alfa Spidert és az Audi TT-t viszont összecserélte. Ez nem kis elismerés az olaszoknak egy a formákra, anyagokra, illatokra érzékeny autóesztétától. Az utolsónak megtapogatott Skoda is talált, mégha az Octavia RS nem is jön ki ötmillióból.

Tapintási finomság-sorrend:

1. Alfa Spider
2. Opel Antara
3. Audi TT roadster
4. Skoda Octavia RS
5. BMW 1-es

Figyelmes olvasóink pedig könnyen kikövetkeztethetik, hogy az elkövetkezendő hetekben milyen tesztek várhatóak! :)