A rendezvényen néhány technikai újdonságot mutattak be egy kicsit alaposabban is. Elsőként az új 120 lóerős 1,4 literes TSI motorról esett szó, amelyben a neve ellenére már nincs két feltöltő. Az alacsony fordulatszámon dolgozó kompresszort kihagyták belőle, így csak a turbófeltöltő szállít levegőt a motornak. A varázslat ezúttal a töltőlevegő-hűtésben keresendő, amit itt nem hagyományos módszerrel, levegővel végeznek, hanem folyadék hűti a sűrítés közben felforrósodott gázokat.

Kombi kombinak farkasa

Kombi kombinak farkasa


Ehhez természetesen nem lehet a motor hűtésért felelős 90-95 C° folyadékot használni, ezért erről külön, alacsonyabb hőmérsékleten működő hűtőkört kellett kialakítani. A 170 és a 142 lóerős TSI motorok alá belőtt, ősztől érkező új erőforrás leginkább a megszűnő 1,6 literes FSI helyébe léphet, annál közel 30 százalékkal nagyobb forgatónyomatékkal.

Szintén világújdonság a szupergyors fokozatváltásairól híres DSG-váltó hétfokozatú kivitele. Ennél a két egybeépített váltóként is felfogható szerkezetben nemcsak a takarékos üzem szempontjából lényeges plusz egy fokozat az újítás, hanem az is, hogy a korábbi olajfürdős tengelykapcsoló helyett hatékonyabb, száraz megoldást alkalmaztak a szakemberek.

Jetta orr

Jetta orr


Érdekes, hogy a mostani DSG-váltó ősét már évtizedekkel ezelőtt használta a Porsche. Igaz, akkor még nem szériamodellekben tűnt fel, hanem csak a versenysportban alkalmazták. Az új, hétfokozatú DSG ősztől lesz elérhető a VW különböző modelljeihez.

A parkolóban találtunk két Golf kombit is, amik minden másra jobban hasonlítottak, mint egy Golfra. Az elejük a Jettát idézi, ami nem is véletlen, hiszen az autó nevén kívül az égvilágon semmi köze nincs a Golfhoz. Ez valójában inkább egy Jetta kombi.

Az első Golf Variantok július, augusztus táján érkeznek a kereskedésekbe, a forgalmazása pedig szeptembertől indul. Természetesen a rendeléseket már le lehet adni rájuk.

Bár a Volkswagenhez meglehetősen kevés köze van, a bemutatóra érkezett egy furcsa szerzet is a Segway személyében. Szép példa az innovációra és még ki is lehetett próbálni.

Az innovatív megoldások mellett néhány új VW reklámot is bemutattak. Ez nem új, de igen szórakoztató: