Opelek, ezüstben

Az Opelnél is dobogós a fekete

Az Opelnél is dobogós a fekete


Az Opel vezérképviselete leszűrte a kedvünkért színek szerint az elmúlt másfél év értékesítéseit. Az eredmény alapján mi magyarok az ezüstszürke Opelekért rajongunk, mert a Star-ezüst és a fekete mögé a villámezüst is felfért a dobogóra. Az ezüsthöz tudat alatt a technikai fejlettség kötődik az emberekben, a műszaki haladás iránti fogékonyságot fejezi ki, és persze strapabíró, a szennyeződésre kevéssé érzékeny szín.

Az Opelnél a fehér csípte meg a negyedik helyet. A flottaeladásokon, például a cégautónak vásárolt Astra Classic kombikon kívül a fehér a haszonjárművek világában még mindig egyeduralkodó. Az ötödik helyre a H Astra esetében különösen kedvelt Panacotta jött be, amelyet egyszerűbben aranymetálnak mondanánk.

Vége a kanárisárga Swiftnek

Bajos eladni az olcsó fehér autókat

Bajos eladni az olcsó fehér autókat


A Suzuki az izgalmas új színeket általában a jobb felszereltségű modellekkel kezdi bevezetni, az SX4 rézvörösével is ez volt a helyzet. Időnként a megszokott fényezések árnyalatán is módosít a gyár. A színskála azonban nemcsak bővülni tud: a Swift-választékból egy idő után kivették a kanárisárgát. Az esztergomi gyártósort a fiatalosabb, vagányabb modellek, így az SX4 és a Swift Sport gyakran hagyják el feketében.

Egy jól megválasztott szín sokat hozzáad, de még többet ronthat is az autók értékén. Pruzsinszky Zoltán, a Schiller-cégcsoport használtautó-üzletágának vezetője kapásból sorolja az értékcsökkentő árnyalatokat. A legrosszabb választás a törtfehér vagy tojáshéj, mert ez a német taxik Elfenbein (elefántcsont) árnyalata, és senki nem hiszi el az autóról, hogy nem taxi volt.

Rossz döntések

Ez most törtfehér, tojáshéj vagy elefántscsont?

Ez most törtfehér, tojáshéj vagy elefántscsont?


Hasonlóan rossz a fehér megítélése is a használtpiacon, mert tipikus cégautószín. Kivétel azért akadt: egy fehér színű és fehér bőrkárpitos Rover 75-tel legfeljebb egy esküvőszervező cégre számítottak vevőként. Aztán annyian lecsaptak az autóra, hogy szinte veszekedés tört ki érte a telepen.
 
Ezzel együtt a fehér árlehajtó tényező, ahogy a többi alapszín is (a királykék és a nem metálpiros), de itthon a rikító árnyalatokra sem vevők a népek. Egy eperszínű kocsit nehéz elsózni, ugyanígy a pár éve divatban volt Milka-lila árnyalatot (Matiz, Spark, Corsa) sem kedvelik az ügyfelek, mert meglátszik rajta minden karcolás.

Fényezés 1,8 millióért

A metálszínek viszont megdobják az árat és meggyorsítják az értékesítést, ezért érdemes áldozni rájuk! Pruzsinszky Zoltán azt tapasztalja, hogy a hölgyek és a fiatalok bevállalnak akár egy narancsmetál autót is, de általánosságban az ezüst-, majd az arany- vagy pezsgőmetál autók forognak a legjobban. Utóbbiakon alig látszik a kosz, a sötét

Autóknál nem divat a barnaság

Autóknál nem divat a barnaság


színekkel szemben a gépi mosásra sem olyan érzékenyek.

Az új autóknál a nem alapfényezések felára széles skálán mozog. Míg a Honda Cityhez 78 000 forintért megkapni a metálfényt, egy S Mercihez ez rögtön a négyszerese. Aki viszont igazán választékos ízlésű, az az S-osztály Designo Chromaflair fényezéséért 1 808 400 forintot is kifizethet.

A metálfény előnye, hogy az alapszíneknél több komponenst tartalmaz, ami jobban védi a karosszériát. A dolog hátulütője a sérült kocsi drágább kijavítása. Nemcsak a festék kerül többe, hanem a fújás is.

A következő oldalon jönnek a nők és az okok, amiért egy Porsche az iPodra hasonlít


Nem baj, ha érzékeny

A nők merészebbek a férfiaknál a fényezés kiválasztásakor és sokkal jobban is kötődnek a színekhez. Őket kevéssé érdekli, hogy a fekete fényezésről ordít minden karc vagy feltűnő rajta a por. Ha az egyéniségükhöz, stílusukhoz az illik, nem tágítanak, és ez így van jól. Ha magas a hölgyvásárlók aránya, az autógyárak is lépnek, így a Peugeot 1007-hez cserélhető belső elemeket vagy a smart fortwohoz többféle színű body panelt (karosszériaborítást) kínálnak.

A Volvónál lefutott az ezüstmánia

Feketében megy el a legtöbb Volvo

Feketében megy el a legtöbb Volvo


Az autó testreszabásának a prémiummárkák között mindig átlagon felüli szerep jutott. A Volvónál már rég vége az ezüst uralmának, ami az egyre több hölgynek is köszönhető, például a C30-tulajdonosok között.

 Alapszínben nemigen kelnek el Volvók, a metál- és gyöngyházfényezések közül messze legkedveltebb a zafírfekete. A C30 esetében csak második a Cosmos-fehér mögött, de az S40-palettáról a legnépszerűbb és az S60, S80 értékesítésekben is az első háromban van.

Nem a hajszínhez választanak a nők
Azt hiszem, képes vagyok nem a frissen vadászott papucsom aranyflittereihez kocsit választani. Ahogy szintén nem szeretnék bele egy karibikék gyöngyház fantázianévvel ellátott járgányba csak azért, mert ha ideges vagyok, akkor kék a szemem, vagy mert vettem egy új rucit, amihez éppen passzolna.

Autóban a színek egész egyszerűen nincsenek rám hatással. Ezért a feketére

Lehet macerás, csak passzoljon hozzám

Lehet macerás, csak passzoljon hozzám


bukom, de arra szigorúan ügyelek, hogy az autó ne keltsen halottaskocsi-érzést,: belső színvilágában a szürke vagy más, világosabb színek domináljanak. Kevés dolog idegesít jobban annál, ha egy kocsiban a műszerfal világítása és a rádió kijelzőjének színe nincs összhangban. Ez a mostani autómban sajnos nem tökéletes.

Hogy nő vagyok legbelül, azt persze nem tudom meghazudtolni: a csomagtartóban, vészhelyzetekre és piknikezésekre, kerti sütögetésekre tartogatott gyapjúplédem színe harmonizál az autó éjfekete gyöngyház – más vélemények szerint fekete obsidien, illetve párducfekete-metál – színével, és ha egyszer gyerekülést kell majd választanom a kocsiba, az is passzolni fog az üléshuzathoz. Ferenczi Anita

Kampányautók stratégiai színben

Az új autóknak van egy bevezető színe

Az új autóknak van egy bevezető színe


Az autóreklámokban az adott piacon legnépszerűbbnek várt színek szerepelnek, amit a cég magyarországimarketingesei egyeztetnek a gyárral. Minden új modellhez megszabnak egy stratégiai bevezető színt – mondta el Madarász György, a Ford-importőr PR-igazgatója. A merészebb árnyalatokat akkor használják, ha egy autót izgalmasabbnak kívánnak láttatni a korábbinál. A Fiesta-kampányok ezért futottak viola és almazöld autókkal. Az új Mondeót a célcsoporthoz és a termékhez illő szolidabb, haragosszürke fényezéssel hirdetik majd.

Pár év múlva talán fehér autókat látunk a reklámokban, legalábbis a fényezések fő beszállítója, a német BASF a fehér reneszánszára számít. Új fehérárnyalatok kifejlesztésével ez lehet a harmadik leggyakoribb autószín az ezüst és a fekete mögött a vegyipari óriáscég előrejelzése szerint. Az előretörés nem korlátozódik a luxus sportautókra és tuningautókra, amelyek az utóbbi évek autókiállításain egyre gyakrabban pompáznak fehérben.

Előretör a fehér

A jövő a fehéré lehet

A jövő a fehéré lehet


Lassabban ugyan, de a különleges fehérárnyalatok a Swiftek és az Astrák kategóriájában is elterjednek majd. A fehér felfutása azért is nagyon valószínű, mert nemcsak az autóiparon belül fellobbanó divatról van szó. A divat, a bútoripar és a szórakoztatóelektronika világában is megszaladt a fehérnek, elég az iPodra gondolni. A fehér az egyszerűségre, letisztultságra való törekvést tükrözi. Ez a fényezés igényli és meg is érdemli az ápolást, több benne az érzelem a kevés törődést igénylő ezüsttel szemben.

A témához kapcsolódóan mindenki szavazhat a legfurcsább színnevekre, az ottománkéktől a patagóniazöldön át az Aurora-kékig. Már csak arra kell rájönnünk, mi köze a hajnalt jelentő aurórának a kékhez?