Autót 0 forintért?

Igaz-e a mítosz?

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2006.08.22. 07.08

Utánajártunk, valóban lehet-e 0 forintért autóhoz jutni. Leszögezzük, nem ajánljuk senkinek, pusztán utánajártunk! Akinek nincs biztos jövedelme, az el se kezdje a cikket! Elöljáróban: a 0 a ruletten is ritkán jön ki…


Hitelben van a biznisz

Hülye lennék milliókat letenni az asztalra, ha kedvező feltételekkel már hitelre is vehetek autót – manapság sokan gondolják így, és erre már felkészültek az új autókereskedők is. Nem ritka, hogy akár a készpénzes árnál is olcsóbban adják hitelre az autót, persze nem emberbaráti szeretetből. A banktól ugyanis akár 10-15 százalék jutalék is ütheti a markukat egy-egy eladás után.

A bankok ontják magukból a látszatra kedvezőnél is kedvezőbb hiteleket, hirdetései elárasztanak minket. Kaphatnak ma már hitelt BAR-listások is, adnak 0 százalék THM-re, minden van, ami szem-szájnak ingere. Érdemes böngészni a hatalmas kínálatból, és várni egy-egy kedvező akcióra. Nézzünk a körmére az egyik legcsábítóbb ajánlatnak, azaz hogy milyen is az egy peták befizetése nélkül elvihető autó csábtánca?

Ha hitelért folyamodunk, elsődleges, hogy ki legyünk tömve mindenféle papírokkal. Mi kellhet? Személyi, lakcímkártya, adókártya, egy befizetett közüzemi számla (30 napnál nem régebbi), jogosítvány, stb. Anyakönyvi kivonaton és halotti bizonyítványon kívül bármit kérhetnek. Nem árt, ha elmúltunk 25 évesek, ha legalább egy éve dolgozunk ugyanott, ha van egy papíron szépen kereső ismerősünk, aki hajlandó kezesként szerepelni, ha szükséges. Aktatáskánk immár tele, keressünk autót!

Suzuki Swift – casco nélkül is, 92,500-ért

Elsőként a legnépszerűbb márka mellett döntök, és virtuálisan egy Swift vásárlására adom a fejem. Jól szuperált otthon a régi is, az új pedig sokkal szimpibb, kevésbe csámpi, és biztonságosabb is. A Suzuki weboldalán végignézem az akciókat, Swiftre találok is egy 400 ezer forintos importőri akciót, a részletek nincsenek feltüntetve – azokért forduljak a márkakereskedőkhöz. Nulla forintos sajnos nincs, de nem keseredem el.

Van egy nagy halom kereskedő, csak úgy vöröslik a Suzuki-logótól az ország a keresőoldalon. Végigböngészem a budapesti kereskedések oldalait, mert kényelmes vagyok, és nem akarok messzebbre menni. 10 százalékos önrészre vonatkozó ajánlatot több helyen is találok, aztán van egy 2 százalékos is, és, és, igen, végül rálelek egy 0 forinttal elhozható autóra – máris csörgetek!

Kedves, segítőkész női hang a vonal másik végén, hamar az autószalonba invitál egy személyes találkozóra, és személyre szóló ajánlattal kecsegtet.

A 0 forintos akcióhoz kellenek a fent elsorolt, szokásos papírok, és elvileg a havi bruttó 100 ezer is elegendő lehet, ha elég régóta dolgozom a munkahelyemen, bár érzem a hölgy hangján, hogy ezt ő sem hiszi el teljesen. Egy-két nap alatt elbírálja a bank az igényemet, s ha bólint, akkor 50 ezer foglalóért cserébe máris rendelik az autómat. A kereskedés felől akár extrákat is kérhetek, bármennyit, de lehet, hogy a bank beszól majd miatta, és esetleg megvétózza a 0 százalékost indulást!

Ha mégsem, átvételkor még 42 500 forintot kell fizetnem, – ez fedezi az üzembe helyezést – plusz némi biztosítási költséget, ha nem elég az összeg! Van lehetőség – persze nem ajánlott – a havi 8 rongyos casco negligálására, cserébe viszont 3 ezerrel több törlesztőrészletet kell fizetnem havonta.

Búcsúzásképpen rákérdezek a 400 ezer forintos kedvezményre, ami a hirdetés szerint júliusi, de még augusztus végén is ott figyel kint a weboldalon. Kiderül, hogy ez a leges-legdrágább Swiftre vonatkozott csak, de nincsen belőle, és a kedvezmények úgy sem összevonhatóak. Kár, de azért így sem rossz!

A következő oldalon kiderül: új Astra csak milliomosoknak, a Fordnál nem divat, a többiek vegyenek Chevyt!


Új Astra – 90 rongyért, havi 270 ezres fizetésért

Könnyedén rátaláltunk az Opel központi weboldalán a márkakereskedéseket tartalmazó linkre, ahol rendes, webcímeket is tartalmazó listát találunk. 0 forintos importőri akció itt sincs, de a kereskedések között kutakodva gyorsan találtunk egyet.

Felhívom – kiderül, hogy 4 milliós határig bármire kaphatok 0 forintos induló részletet, akár egy új Astrára is. Ha túllépem a határt, akkor 10 százalékot kell kicsengetnem. Egy alapmotoros Astra még beleférhet, a részletek felől érdeklődöm.

A szokásos papírok kellenek a bank felé,- eddig jó -, majd hidegzuhanyként ér a következő hír. Legalább 1 éve legyek a mostani munkahelyemen, – ez még megy – és nem árt egy 150 ezres nettó fizetés. Ez kb. havi 270 bruttó. A környeztemben nem sokan keresnek ennyit, vagy aki igen, az sem talál…

Elszontyolodom és leteszek róla. Egy Astra Classic II-nél kevésbé szőrös szívű a bank, és a hirdetés szerint kijön 47 plusz cascoból havonta, ha öt évre veszem.

Ingyen nem szokás Fordot venni

Volt nekem egy jó kis szívódízel Fiestám valamikor, igaz nagyon kerregett, de szerettem. Télen nehezen indult, cserébe viszont keveset evett, és alig volt vele gond. Kinéztem hát egy 1,4-es turbódízelt!

A kereskedők oldalán sehol sem látni 0 százalék befizetővel akciót, így telefonálgatni kezdek. Rossz hírrel szolgálnak az első helyen, a másodiknál állítólag van ilyen, de úgy hallom az értékesítő sem biztos benne. Elmondása szerint nem jellemző, hogy ilyen kondíciókkal vegyenek autót tőlük. Én azért kérdezek, és közben azért sem szégyellem magam.

Fordéknál állítólag 3 milliós az értékhatár, amiért 0 forintért adnak autót, ebbe a dízel már sajnos nem fér bele, kénytelen leszek 10 százalékkal beleugrani az indulásba. 80-85 ezer forintért kapom kézhez névre írva az autót, a casco kötését állítólag itt sem lehet megúszni.

A jövedelemigazolás akkor jó, ha a kiszámított havi törlesztőrészletnél háromszor többet mutat, így mondjuk egy 45 ezres részlet esetén, jó ha 135-öt keresek minden hónapban, persze tisztán. Átgondolom a helyzetet, egyelőre nem vagyok meggyőzve.

Chevy: Aveo vagy Lacetti – 80 ezerért

Különösen segítőkészek voltak a Chevynél is – miután sikerült elérni őket! Sajnos a honlapon csak telefonszámok vannak a kereskedésekhez, a weboldalak címe nincs feltüntetve. 0 százalék befizetővel kínál viszont több kereskedő is, lehet venni, szoktak is, adnak is szívesen, ha a bank is úgy gondolja.

Raktáron lévő autót egy héten belül elvihetek, a foglaló 80 ezer, amiért cserébe kapok rendszámot, papírokat, meg amik kellenek a használathoz. A casco-kötést itt sem lehet elmismásolni, ez havi 8-9 ezer forint egy Aveo esetében.

Kapok is hirtelen egy ajánlatot egy bent lévő, jól felszerelt Aveóra, klímával, elektromos kütyükkel, meg miegymással. 6 évre havi 46 ezer, tízre 31 200, plusz a biztosítás természetesen. Itt elvileg 3,5 millió forint az értékhatár, ameddig érvényes a 0 százalékos induló, így ebbe még belefér a Lacetti is, érdemes megfontolni. Köszönöm szépen, gondolkozom, és leszűröm a tanulságot.

Semmi sincs ingyen

A 0 forint befizetésével elvihető autó tehát egyértelműen kamu. Ingyen nem adnak se Suzukit, se Opelt, se mást, az üzembehelyezési költségét minden esetben nekünk kell állnunk. Ez az összeg egyben biztosítja a kereskedőt arról, hogy nem csak a bolondját járattuk vele. Valahol érthető is a foglaló, mégsem rendelhet meg csak úgy egy olyan autót, amit aztán esetleg lehetetlen másnak eladni, mert nekünk épp a rózsaszín CD-lejátszó életbevágóan fontos volt.

S ha belegondolunk, a 100 ezer forint viszont semmi ebben a plazmatévés, cudar világban! Csak aztán jól gondoljuk meg – a részlet csak egy része a költségeknek. Tankolni is kell, van biztosítás, kötelező szerviz, súlyadó, és az előre nem látható kiadások! Így azért a majdnem semmi könnyen elég nagy teherré nehezedik.

Akciós új autók a vezess.hu adatbázisában!

Kommentek

Újabb fuvarmegosztó szolgáltatás

A Daimler tulajdonában lévő Mytaxi ügyfelei a jövőben már Nagy-Britanniában és Írországban is tudnak majd autót rendelni, mivel a Mytaxi fuzionál a brit Hailo fuvarmegosztó szolgáltatással.

F1: Minek szavazgatni a fejvédőről?

Jenson Button és Sebastian Vettel szerint semmi értelme, hogy a csapatok voksai döntsenek a Forma-1-es fejvédők jövő évi bevezetéséről. Ha biztonságot jelent az eszköz, tegyék kötelezővé a használatát.

Nissan Navara: Munkához vagy pihenéshez?

Bivalyerős, takarékos motorral és kényelmes tekercsugóval próbál civilizáltabbnak látszani konkurenseinél a Navara. Vajon sikerül neki?

F1: Alonso szerint innen Hamilton a favorit

Fernando Alonso úgy véli, a Magyar Nagydíj után már Lewis Hamilton a 2016-os világbajnokság fő esélyese – a pontok mellett a lendület, a pszichológiai előny is az angol mellett szól.

Ilyenek lesznek a városi autók 20 év múlva

Egy barcelonai formatervező iskola hallgatói elképzelték, milyen autók gurulnak majd ki 2035 táján a martorelli Seat-üzem kapuján. Hát ilyenek.

F1: Rosberget nem aggasztja a ponthátrány

Nico Rosberg azt állítja, nem idegeskedik amiatt, hogy oda a világbajnoki vezetése, hiszi, hogy bármikor fordíthat. Örülne, ha már a hétvégén, a Német Nagydíjon sikerülne.

Aranyozott autót kaphatnak az olimpiai bajnokok

Különleges kivitelű Leaf villanyautóval motiválja extra teljesítményre szponzorált sportolóit a Nissan brit leányvállalata.

Kínai buszgyár épül Magyarországon

Állítólag már a munkásokat is toborozzák Komárom környékén.

F1: Kvjat kinyírta a karrierjét?

Orosz sajtóértesülés szerint a Red Bull az idény végén ejti a Toro Rossótól Danyiil Kvjatot, a pilóta minden elvárást alulmúlt.

Izgalmas újdonságokat tartogat nekünk a Mercedes

Egy brit autós szaklap megszerzett egy belső dokumentumot a Mercedestől, amely a következő másfél év termékújdonságait mutatja be. Izgalmas dolgok jönnek.

Alonso: Nem érdemlünk dobogós helyeket

Bár a McLaren egyelőre nem hozza a Fernando Alonso által vágyott eredményeket, a 2017-es éven túli folytatás elsősorban nem a csapat teljesítményén, hanem az új szabályrendszer és autók nyújtotta élményen múlik majd számára.

F1: A bajnokság még nem lefutott

A Mercedes-főnök meg van győződve róla, hogy Lewis Hamilton sikersorozata ellenére a bajnoki küzdelem egészen az idény végéig zajlik majd.