Tegyük fel, hogy van olyan Maserati MC 12 tulajdonos, akinek nem elég a Ferrari Enzo-ból származó motor 630 lóerős teljesítménye. Tegyük fel, lassú az autó: 3,8 másodperc 0-ról 100 km/órára! Mit tegyen szegény?

Van megoldás! Úgy hívják Edo, vagy teljes nevén Edo Competition. Ha itt kér segítséget az ember, autója biztos nem lesz lassabb. Ők készítették el 2005 leggyorsabb 911-esét. A 612 lóerős kocsi 7 perc 15 másodperc alatt teljesíti a Nürburgring nagykörét és a tuningautók 2005-ös seregszemléjén is a leggyorsabb volt.

Itt a Maseratiban dolgozó Ferrari motor is jó kezekbe kerül. Az Edo szakemberei nem csak azt a 30 lóerőt adják vissza, amivel a gyáriak csökkentették az Enzo blokk teljesítményét, amikor az MC 12-be beszerelték, hanem további negyvennel meg is toldották a ménest.

A 70 lóerős teljesítménynövelést új, precíz sportkipufogó-rendszer és sportlégszűrő beszerelésével érték el, de hozzájárult a módosított szívórendszer és az átírt motorvezérlés is. A motor maximális teljesítménye 700 lóerő, a legnagyobb forgatónyomatéka 715 newtonméter lett. Vajon elégedett lesz a vevő?

Minden bizonnyal, hiszen az autó gyorsulása 0,3 másodpercet javul, így nullától százig már csak 3,5 másodperc telik el. Hasonlóan meggyőző 0-200 és 0-300 km/óra közötti sprinteknél is az átdolgozott Maserati. Előbbit 9,5, utóbbit 22 másodperc alatt tudja le. Korábban valahol 330 km/óra felett volt az MC 12 végsebessége, most akár 370-nel is hajthat a pilóta.

De mi van, ha a megrendelő – hobbi szinten – zárt pályán használja autóját és nem elsősorban autópályán akar a leggyorsabb lenni? Van megoldás! Az átalakítás során ugyanis a fékeket is lecserélték, előre 396, hátra 360 milliméteres kerámia féktárcsákat szereltek. Ezzel a féktávok problémája kipipálva, marad a kanyarsebesség.

Panaszra nincs ok, mert a gyári lengéscsillapítók és rugók helyére állítható elemeket építettek be, így autózzon a tulajdonos Vallelungában, vagy Laguna Secában, a pályához igazodóan lőheti be a felfüggesztést.