A kiállításon olyan ritkaságok is megtekinthetők, mint amilyen a magyar gyártású Magosix M6. Ebből a modellből a tudomány mai álláspontja szerint mindössze két darab maradt meg az egész világon. Tágas, nagyméretű autó, amit előszeretettel használtak taxinak. Érdekes módon vasárnapig alig pár száz méterre találhatóak egymástól, hiszen a másik példány a Közlekedési Múzeumban tekinthető meg. Igaz, a PeCsában kiállított példány teljesen üzemképes, míg ez a szomszédban található autóról ez nem mondható el.

Elsőként a mostani kiállításon csodálható meg a nemrég felújított, üzemképes Tatra Unitas, amelyet a cseh Tatra gyárból vásárolt fődarabokból, szintén hazánkban építettek 1926-tól. Ez a példány 1929-es évjáratú, üzemképes és a legyártott 150 darabos szériából rajta kívül még két darab maradt meg az utókornak.

Nem messze tőle egy másik különlegesség várja a látogatókat, a Wanderer Puppenweg személyében. Ebben a kétüléses járműben a vezető és utasa, hasonlóan, mint a repülőgépekben, egymás mögött foglalnak helyet.

Kattintson ide a lejátszáshoz!

Az autók nagy része teljesen üzemképes, így például az egyik legszebb kiállítási darab, a restaurálás nélkül is csodálatos állapotban lévő Rolls-Royce Phantom II is saját kerekein érkezett.

A Rolls-Royce-on kívül van itt még hatalmas Mercedes-Benz 400 Kompressor is, amiben már 1928-ban széria felszerelés volt az oldalfellépőt megvilágító lámpa és a malomkeréknyi kormányt is teleaggatták különféle vezérlő, beállító karokkal.

Természetesen a vérbeli sportkocsik sem maradtak ki, Bugattiból például egymás mellett kettő is parkol. Ha szerencséjük van, éppen nyitva találhatják a gépházfedelet és a mai, műanyaggal eltakart motorok korában megtekinthetnek egy igazi, csodaszép soros nyolchengerest és a hozzátartozó kompresszort is 1929-ből.

Akiket pedig inkább a minél régebbi járgányok hoznak lázba, azoknak pedig az első, már többé-kevésbé autónak kinéző, motorral, kuplunggal, sebességváltóval felszerelt Panhard&Levassor-t ajánlom, 1897-ből. Ezen még igazán varázslatos megoldások fedezhetők föl, a még útja elején járó autógyártás hőskorából.

Az említetteken túl látható még a Citroen C3-as elődje 1922-ből, Renault KJ6CV és Fiat Wien Dolomit is 1911-ből és az öregebb kétkerekűek kedvelői is találhatnak maguknak csemegéket.

A kiállítás április 1. és 8. között tekinthető meg a Petőfi Csarnokban.