Téli gumi nélkül életveszélyes

Milyen a jó téli gumi és mit ne tegyünk télen?

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2006.02.08. 02.02

Megint ütött a hirtelen jött hóhelyzet. Nincs előírva, mégis erősen ajánlott téli gumira cserélnünk nyári abroncsainkat a hideg beálltával.


A hideg beálltával és a hóesés közeledtével egyre esedékesebbé válik a téli abroncsok használata. Ez október-november környékén minden évben téma autós berkekben, bár idén az enyhe időjárás miatt november előtt valószínűleg csak keveseknek jutott eszébe, hogy téli gumit rakassanak fel autójukra. Lássuk, mit érdemes tudni a témában!

Ősszel olcsóbb

[bekkep]Magyarországon a gumis műhelyek tapasztalata szerint a magánvásárlók az utolsó pillanatig várnak a téli gumi felszereltetésével, általában csak az első hó lehullta után áldoznak időt a műveletre.


Ezt ne tegyük!

Hasznos tanácsok


A hideg időszak nem csak minket visel meg jobban, de az autók is több odafigyelést igényelnek. Kis törődéssel könnyebben átvészelhetjük a telet.

– télen a hidegindítás jobban igénybe veszi az akkumulátort: a tél beálltával ellenőrizzük akkumulátorunkat, töltsük fel folyadékkal, ha szükséges. Vigyünk magunkkal bikakábelt, így egy segítőkész autós társunk könnyen kimenthet minket a bajból, ha mégis feladná az aksi.

– ellenőrizzük a fagyállót: adagoljunk fagyállót a hűtőfolyadékhoz, és használjunk fagyálló ablakmosó folyadékot. A megfagyott hűtővíz a motort is szétrepesztheti!

– indulás előtt jégtelenítsük az összes üvegfelületet beleértve a visszapillantó tükröket is: használjunk jégkaparót, jégoldó sprayt, belülről törlőkendőt!

– Nagy mínuszokban előfordul, hogy befagy a zár: hordjunk a zsebünkben/táskánkban jégoldó zárolajzót, ami egy fújással megoldja a befagyott zár problémáját. Ne a kocsiban tároljuk!

– Előfordul, hogy nagy havazások után a téli gumi sem talál elég tapadást: vigyünk magunkkal hóláncot. Lehetőleg még száraz időben gyakoroljuk annak használatát!

Ahol muszáj

Magyarországhoz hasonlóan Nyugat-Európában is csak kevés helyen követelik meg a téli gumi használatát. A közelünkben Szlovéniában kötelező november 15. és február 15. között, Norvégiában és Svédországban is hasonlóak az előírások.

A síparadicsomok nagy részében csak hóláncot kell magunkkal vinni, téli gumik megléte nem feltétel. A szöges abroncsok használata a legtöbb országban tilos.

Kommentek

Nyálcsorgató veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-el

A San Bernardino hágó egyike a csodás alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

Jön a még durvább Nissan GT-R

Tovább csiszolta taktikai csapásmérő fegyverét a Nissan. A GT-R Track Edition közvetlenül a GT-R Nismo alatt helyezkedik el.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!

F1: A Renault hiába szeretné Sainzot

A Toro Rosso főnöke szerint semmi realitása annak, hogy Carlos Sainz 2017-ben a Renault-nál versenyezzen.

Papírból készült Aston Martin

Nem is gondolná az ember, hogy mire jó egy autó felhasználói kézikönyve azon kívül, hogy belelapozzunk, ha valamit nem tudunk.

Jön a következő F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru, Zak Brown elhagyja saját cégét, sokak szerint hamarosan a Forma-1 vezetői között bukkanhat fel.

Izommotort kap a Kia városi crossovere

201 lóerős motorral támogatja meg a Soul kínálatát a Kia. A városi szabadidőjármű egyéb részletei is megújultak.

Félmilliárd forintnyi autós bírság a VIII. kerületben

Fél év alatt csaknem félmilliárd forintnyi közlekedési bírságot szabott ki a VIII. kerületi közterület-felügyelet.

Utolérte a karma az eszelős bosszúálló autóst

A felvétel vélhetően Ausztráliában készült, ahol a jobboldali közlekedés szerinti belső sávban emberkedett a BMW X5 sofőrje, de csapása végül saját vesztét okozta.

Porschét eszik reggelire

Az 1997-ben bemutatott C5-ös sorozattal a Corvette végre méltó kihívója lett a Porschének és a Ferrarinak. A 344 lóerős V8-asra nem lehet panasz.