Árpa Attila az elnöke annak a civil szervezetnek, ami az NSL nevet viseli. Maga az NSL név a “no speed limit” – azaz a nincs sebességhatár – kifejezésből származik. Persze szó sincs arról, hogy el akarják törölni a sebességkorlátozást, egyelőre mindössze az autópályán alkalmazott 130-as határt szeretnék feloldani.

Szerintük jelenleg az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be az autópályán az előírt sebességhatárt, sőt elméletük szerint a korlátozás feloldása után nagyobb fegyelmet tanúsítanának a közlekedők az egyéb korlátozásokkal szemben is.

A halálos kimenetelű balesetek fényében biztonságos helyszínnek számít az autópálya Magyarországon, az összes közúti baleset 4 százaléka történik ilyen útszakaszon. Utóbbi szám a jóval fejlettebb gyorsforgalmi úthálózattal rendelkező Németországban is csak 7 százalék, annak ellenére, hogy ott nincs általános sebességkorlátozás.

Jelenleg Ausztriában is él egy kezdeményezés, ott a 130-as korlátozást 160-ra szeretnék felemelni. Egy kísérleti útszakaszon májustól kezdik gyűjteni a sebességhatár emelésével összefüggő információkat.

Itthon az NSL jelenleg saját népszerűsítésére törekszik, de hamarosan aláírásgyűjtésbe kezdenek, és elegendő támogatással a KRESZ módosítását kérvényezik majd.