Némi téli pihenő után a Dakar Ralival feltüzelt szurkolók újra szoríthatnak a rali világbajnokság résztvevőinek. A hétvégén kezdetét veszi a 16 futamból álló 2006-os sorozat, amely majd decemberben Wales-ben ér véget. Az első állomás hagyományosan Monte-Carlo lesz. A 74. alkalommal megrendezett versenyen összesen 1336 kilométert autóznak a résztvevők, a három nap alatt teljesítendő 18 gyorsasági szakasz hossza 366 kilométer lesz.

A nevezési listát böngészve a két gyári csapat részvételével szerveződött világbajnokság sem lesz kevésbé izgalmas, mint tavaly. A Montén ott lesz 33 WRC. A gyáriak közül a Subaru mindhárom pilótája indul a versenyen, de a csapatpontokért Petter Solberg és Stéphane Sarrazin versenyez majd. Chris Attkinson csak privát pontokért hajt. A csapat számára újdonság, hogy már az év elején bemutatják új versenyautójukat, mivel az új szabályok miatt a tavalyi autóval nem indulhatnak. A Fordnál Marcus Grönholm és Mikko Hirvonen tekeri majd a kormányt. Mivel ők teljesen új alapokra építették az autót, az első versenyen kisebb az esélyük a győzelemre.

Sébastien Loeb a verseny abszolút favoritja, az utóbbi három évben ő volt a leggyorsabb a hercegségben. 2002-ben is a leggyorsabb volt, de szabálytalan kerékcsere miatt akkor büntetést kapott és csak második lett. Mellesleg tavaly 10 vébéfutamon győzött, ami igazi csúcs. Eddig Sandro Munari, Walter Röhrl és Tommi Mäkinen tudott négyszer nyerni a Monte-Carlo Ralin, a francia pilóta idén befoghatja őket.

Elvileg Loeb privát színekben indul, de senkinek ne legyenek kétségei, a háttérben a Citroën támogatja a csapatot, addig is, míg 2007-ben visszatérnek.

Nemcsak Loeb, de a tavalyi legjobb privát versenyző, Manfred Stohl is teljes évadot teljesít idén. Eredetileg 13 versenyen indult volna az osztrák pilóta, de a főnszponzora karácsonykor bejelentette, hogy a fennmaradó három futamon is indulhat. Ez nem véletlen, az OMV szeretné megszerezni a bajnoki címet a 2. kategóriás csoportban. Ami nem is lesz olyan egyszerű, hiszen az M-Sport két tavalyi Ford Focus WRC-vel, az Armin Schwarz által vezetett Red Bull csapat két Fabia WRC-vel versenyez. Utóbbiaknál Andres Aigner indul tíz futamon, míg a másik pilóta cserélődik. A Montén a tavalyi harmadik Gilles Panizzi ülhet az autóban. Stohl csapattársa Petter Solberg testvére, Henning Solberg lesz, ő 12 futamon indul, mindketten Peugeot 307 WRC-vel versenyeznek.

Mellettük olyan nevek tűnnek fel privát versenyzőként, mint a tavalyi utolsó futamot megnyerő Francois Duval, vagy a Montén második Toni Gardemeister. Előbbi egy Fabia WRC-vel, utóbbi 307 WRC-vel indul. Sőt, a Mitsubishiket versenyeztető Ralliartnak sikerült elérnie, hogy megkapjanak egy tavalyi Lancer WRC-t, amit idén privát csapatban üzemeltetnek, a pilóta pedig Gigi Galli lesz.

A résztvevők túl vannak a bemelegítésen, ahol Stéphane Sarrazin, a Subaru versenyzője volt a leggyorsabb.