Nők a volánnal

Férfiszemmel

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2006.01.03. 07.55

“Nagyon jól vezetsz, Drágám.” vagy esetleg egyszerűen: “Jól nyomod, bébi!” – ez a tuti nyerő szöveg, ha be akarunk vágódni a csajoknál. Próbálják ki, nekem bevált!


Legyen régi hölgyismerős, netán egy ismeretlen szépség a láthatáron: a megfelelő helyen és időben ne felejtsük el ezt az apró, de roppant fontos dolgot megemlíteni. Garantált a hatás, legalább 13 százalékkal javul megítélésünk.

De vigyázat! A nők ravaszak és könnyen kiszimatolják, ha át akarjuk verni őket, és ha úgy érzik, csak érdekből beszélünk. Készüljünk rá a mondatra, mielőtt szánkra vesszük a kapcsolatunkat erősen befolyásoló szavakat. Az a meggyőző, ha spontán mondjuk, nem fintorgunk közben, és nem látják rajtunk, mit is gondolunk valójában. Tökéletes nyitás lehet a kínos csend megtörésére, feltéve, hogy autóban ülünk.

Sajnos vannak olyan esetek is, amikor nem tudjuk elsütni szövegünket, mert érezhetően hülyén jönnénk ki belőle. Ilyen esetekben is van mentőöv – “Jó, hogy ilyen óvatos vagy”, esetleg nagy átérzéssel “Király! Döngetünk, mint a gép!”

Érzékeny téma

Érdekes, hogy mostanában a vezetési tudás közel olyan kardinális kérdés a nőknél, mint a mellméret. Egyfolytában csak azt hangoztatják: igenis tudunk vezetni, mintha ettől bármi is megváltozna. Pedig nem! A nők kibeszélik egymás között, hogyan vezet barátnőjük, és baromi ciki, ha valakiről az a hír járja, hogy rosszul tekeri a kormányt. Vagy inkább rosszul feji.

Érzékenysége miatt kezeljük mi is fokozott óvatossággal a témát. Tehát: soha ne kritizáljunk! Ellenkező esetben ne csodálkozzunk, ha ezt még a fejünkhöz vágják egy későbbi veszekedés során.

Még vészhelyzetben is maradjunk nyugodtak, tartózkodjunk a hirtelen mozdulatoktól, ne feszélyezzük a vezetőt, nehogy még nagyobb hibákat vétsen. Ne kapaszkodjunk görcsösen az ajtóba, ne tapossunk lyukat a padlólemezbe, ne fújtassunk, ne is sóhajtsunk orvosi igazolás nélkül! Óvatosan se célozzunk a hiányos vezetési tudásra. Egyszer-kétszer megpróbáltam. Nem volt benne köszönet.

Ki a jobb?

A válasz nem lehet kérdéses, még sincs értelme vitázni róla. Szinte mindenki a saját nemére szavaz. A nők szerint a férfiak durvák és erőszakosak, a férfiak szerint a nők határozatlanok és ezért veszélyesek. Örök dilemma.

Egy korábbi, a Közlekedéstudományi Intézet által végzett felmérés alapján a férfiak átlagosan 4,5-szer több balesetet okoznak, igaz, hatszor annyi utat tesznek meg autóval. Tömegkarambolokban kimutathatón magasabb a nők aránya, de árokba vagy oszlopnak hajtásban a férfiak vezetnek.

A nők általában kevésbé szeretnek vezetni a férfiaknál, sőt, sokan félnek is tőle – ezt hívják hátrányos helyzetből való indulásnak. Az első próbálkozások egy életre meghatározhatják a vezetéshez való hozzáállást, márpedig ezek egy nő életében gyakran kínos helyzethez kötődnek, mivel az oktatók jelentős része férfi.

Tudományos megközelítés

Biztos nő – hajlamosak vagyunk kapásból ilyen következtetéseket levonni, ha valaki előttünk bénázik. Pedig a nők tényleg hendikeppel indulnak biológiailag. Elég csak a kisebb átlagos testmagasságra, vagy a gyárilag gyengébb térlátásra gondolnunk, máris sok mindent megmagyarázhatunk vele. Persze azért engem is bosszant, hogy egyesek mennyire nem érzik az autó méreteit.

Tipikus női szokások

Szépítkezés autóban, vezetés közben
Korosztály: 25-40-ig, menedzser típusú nők
Magyarázat: “Marhára elfoglalt vagyok, nincs időm semmire, az utazással töltött idő úgyis haszontalan.”

Fáziskéséssel való indulás
Korosztály: 17 és a halál között
Magyarázat: “Nem találtam az egyest” – “Behúzva maradt a kézifék” – “Lefulladtam” – “Épp rúzsoztam a szám”
Kivétel: Ha valaki szabályosan be akar sorolni eléjük

Nem néz a tükörbe
Korosztály: mindegyik
Magyarázat: “Az utat nézem” – “Már feldobtam a make up-ot”
Kivétel: Épp sminkel

Mindig a belső sávban halad, jóval a megengedett sebesség alatt
Korosztály: 40-től felfelé
Magyarázat: “Miért kéne kijjebb mennem?”
Reakció a villogó, dudáló autósokra: “Hova sietsz te paraszt?”- “Nem ismerkedem!”

Nem tud tolatva parkolni
Korosztály: bármelyik
Magyarázat: “Nem látom a kocsi hátulját”
Megoldás: “Addig körözni, míg egy nagyobb helyet nem találok, vagy amíg ki nem fogy benzin” “Megkérek valakit, álljon be helyettem”

Kormánnyal a szájában vezet
Korosztály: főként a korosodó
Magyarázat: “Különben nem látom a kocsi elejét” – “Otthon hagytam a szemüvegem”
Javaslat: Ez életveszélyes, az autót érezni kell! Ne vezessen!


vezess.hu illemtankönyv női autóvezetőkhöz

Külső szemlélőként
– legyünk megértők, akkor is, ha valaki 10 perce próbál beállni előttünk tolatva egy óriási helyre
– kerüljük a felesleges agressziót: ne villogjunk, ne rázzuk az öklünket, ne dudáljunk -kivétel: vészhelyzet
– ne akarjuk megleckéztetni őket
– ne szorítsuk/toljuk le őket
– ne ismerkedjünk menet közben – veszélyes
– engedjük előre őket
– hagyjuk őket nyerni, ha versenyezni akarnak
– mindig mosolyogjunk rájuk
– segítsünk autót szerelni, tankolni, kereket felfújni

Egy autón belül
– minden esetben legyünk megértők és nyugodtak
– ne szakítsuk le a kapaszkodót félelmünkben, ne tegyünk kárt az autóban
– ne szóljunk bele a vezetésbe, ne is célozgassunk ilyesmire
– ne nyúljunk a kormányhoz, ne húzogassuk a kéziféket
– biztassuk őket, bókoljunk nekik
– lehetőleg mindig nekik adjunk igazat, kétes helyzetekben is
– ne bosszantsuk fel őket
– ne akarjunk más zenét hallgatni

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.