A Spyker újkori történelme 2000-ben, a Birminghami Autókiállításon kezdődött. Ekkor a hollandiai székhelyű cég bemutatta első új modelljét, a C8 Spydert (400-450 LE).

Ezt 2001 februárjában követte a kupé változat a C8 Laviolette (400-450 LE). Még ugyanebben az évben bemutatták a Le-Mans-i versenyre készített Spyker Double12 R (480 LE). Mindegyikben 8 hengeres 4,2 literes V8-as Audi motor dolgozott.

A versenyautó homologizációjához szükséges 25 darab autót Double 12 S néven dobta piacra a Spyker, amiben a V8-as motor 400 és 620 lóerő közötti teljesítményt tudott a vevők igényeinek megfelelően. Azért tudhatott többet az utcai autó, mint a versenyváltozat, mert abban nem kellett szűkítőt alkalmazniuk a gyártóknak.

2003 elején mutatták be a legerősebbC8 Spydert, a Spyder T-t (525 LE), melyben nem a sima 4,2 literes V8-as, hanem az RS6-os duplaturbós blokkja dolgozik. Néhány napja pedig a legújabb autóról is lehullt a lepel: ekkor debütált a C12 Spyder.

A korábbi modellek nevében a 8-as a motor hengerszámát jelölte, ám a 12 a Double kifejezéssel együtt arra utal, hogy korábban a Le-Mans-i 24 órás versenyt két 12 órás nappali részben teljesítették a csapatok. Az új C12 Spyderben azonban a motort jelöli a szám, azaz ebben az autóban már 12 hengeres blokk dolgozik.

Ahogy a korábbi erőforrások, ez a 6,0 literes V12 is az Auditól érkezik, de ezt is kissé átdolgozták a Spyker szakemberei. Így már nem 450, hanem 500 lóerőt tud a motor. Nagyobb a forgatónyomaték is, 600 newtonméter csavarja a főtengelyt.

Kevesebb mint négy másodperc alatt éri el a 100 km/h-t az 1400 kilogrammos roadster. A C12 Spyder, a végsebessége 325 km/h-t. Az erőátvitelben hatsebességes kézi kapcsolású sebességváltó, önzáró differenciálmű és 19 colos kerekek kaptak helyet.

Az autóhoz üvegtetőt is készített a gyár, amivel együtt 290 000 euroért (72 millió forint) lehet hozzájutni a különleges modellhez.

Nem csak az autót, hanem egy különleges órát is bemutattak a múlt héten a vendégeknek a Spykernél. Az időmérő teljes neve: Chronoswiss-Spyker Double 12 Pilot. A Chronoswiss mindössze 48 darabot készít a különleges órából, melynek ára 34 700 euró (8,6 millió forint).

Az időmérő a kétszer 12 órás Le-Mans-i versenyszisztémának megfelelően két 12 órás számlaprészből áll.