Jelenleg egy 2,4 literes négyhengeres a Toyota Avensis legerősebb motorja szériában, ami mondjuk a Ford Mondeo kétféle V6-osa vagy a Vectra és a Passat hathengerese mellett sovány kínálat.

Most azonban a Toyota bemutatott egy gyári tanulmányt, amely 304 lóerős és 510 Nm-es nyomatékot ad le. A motor háromliteres, V6-os, de a két turbófeltöltő miatt ennyire erős. A Toyota megfelelő hajtásláncot szerkesztett az autó alá, nem a széria elsőkerék-hajtás küzd esélytelenül az óriási teljesítménnyel.

Állandó összkerék-hajtás viszi talajra az 510 Nm-es nyomatékot. A kilométeróra 300-ig ér, de a Lexusokhoz hasonlóan a Toyota az Avensis sportkombit is leszabályozza 250-nél. A szuperkombi 19 colos felniken és 235/35-ös gumikon száguld. A fékrendszer is igazodik a nagyobb teljesítményhez.

Kívül teljes a spoilerezés, van sportos hűtőrács, küszöb, hátsó szoknya, szélesített sárvédő és tetőspoiler. A sport kipufogórendszer kétcsöves. Belül is sportosodott az Avensis, akinek a menetteljesítmények nem elég szórakoztatók, a DVD nézéssel ütheti el az időt.

Nem sokkal szerényebb átalakítás a kompresszoros Corolla sem. Az eredetileg 192 lóerős autó gyári százra gyorsulása csalódást keltően hosszú ideig tart, a Toyota 8,4 másodpercet ad meg, pedig az autó érzésre nagyon jól megy.

A kompresszor beépítésével már a papíradatok is szebben mutatnak, a Corolla TS Compressor 7,2 másodperc alatt eléri a százat, végsebessége a széria 225-ről 235 km/órára nő. A feltöltő 235 lóerőre emeli a teljesítményt, a nyomaték 180 Nm-ről 250-re nő.

A külső csinosítás része a 17-es felni és a 215/45 gumi, a sportfutómű nem látszik. A Toyota megerősítette az első fékeket és sportkipufogóval látta el a tuningautót. 2005 elejétől bizonyos országokban a márkakereskedő hálózat fogja értékesíteni a Corolla TS Compressort.

A legütősebb a Toyota MR2, amelyet megtáltosítottak egy utólagos turbó beépítésével. A szalagról 140 lóerős motorral jön le az autó, amit a feltöltés 184 lóerőre emel, a nyomaték pedig 250 Nm-re nőtt a széria 170-ről. Az 1,8 literes középmotoros sportautó 5,9 másodperc alatt gyorsul százra, legnagyobb sebessége 232 km/óra.

A turbós teljesítménynövelés nem egyedi megoldás. Az MR2-höz a Toyota Team Europe, a Toyota gyári tuningcége által kifejlesztett készletet 6844 euróért árulják a német márkakereskedések.