Immár nem lehet márka specifikusnak nevezni a Hamann motorsport munkáját. A BMW mellett megjelentek már MINI, Range Rover és Ferrari átalakítások is. A Mercedesek tuningolására pedig még külön céget is létrehoztak, Opera néven. Legújabb alanyaik a Porsche gyár nem éppen gyengécske autói. Korábban már bemutattuk a 911-es átalakításával született gépeket, ám ezúttal a Cayenne volt soron.

Egyelőre a sima szívómotort dolgozták át a német specialisták, a turbós változat még várat magára. Szégyenkedésre azonban nincs okuk, hiszen igen jól csengnek az átalakított autó menetteljesítményét jellemző adatok. Az eredeti 4511 köbcentis V8-as blokkból egy 5554 köbcentist csináltak. Nem csak a főtengely lett új, de nagyobb a löket és a furat is.

Ezen kívül újak a dugók és hajtókarok is, de immár sport-vezérműtengelyek szabályozzák a szelepek működését. Megváltoztatták a szívócső kialakítást, a komplett kipufogót, azaz új a leömlő és a fém katalizátor is. Még egy kicsit a számítógép guruk is bűvészkedtek és próbapadról visszakerülhetett a motor az autóba.

Az 5,6-os Hamann motor 400 lóerőt tud 6000-es fordulatszám mellett és 600 newtonmétert ad le 3000-nél. Ez a teljesítmény pedig elegendő ahhoz, hogy a megrendelő érzékelhetően sportosabb Cayenne-t kapjon vissza. 6,4 másodperc alatt (az eredeti 7,2) képes elérni a 100-as sebességet az igazán méretes SUV, míg a végsebessége az eredetit 25 km/órával megfejelve 268-nál tetőzik.

Ahhoz azonban, hogy nagyobb biztonságban lehessen száguldozni, alacsonyabbra kellett ültetni a Cayenne-t. Ennek két útja van, a hagyományos futóművel szerelt változatoknál kicserélik a rugó-lengéscsillapító párost, míg a légrugós változatnál áthangolják a vezérlést. Előbbinél 35, utóbbinál 40 milliméterrel ül alacsonyabban az autó. Elősegítendő a stabilitást és javítandó a megjelenést, 22 colos felnik kerültek az autóra, amelyeken elöl-hátul 295/30 ZR 22 gumik feszítenek. Lecserélték a Porsche méltán híres fékeit is, helyettük a Hamann versenysportra tervezett egységei kaptak helyet.

Terepjáróhoz illően vadrács és küszöb is kerülhet az autóra, de kiegészítették a lökhárítókat is kisebb spoilerekkel. Elöl leginkább az M5-ös BMW lökhárítójára emlékeztet a toldat, a hátsó ütköző esetében pedig diffuzórként működik az új elem. Újak a hátsó lámpák és tetőszárny is, az utastér alumíniumból készült kiegészítőkkel és kevlár betétekkel gazdagodott.

Megkéri az árát az autónak a Hamann Motorsport, mintegy 140 ezer Euroba, azaz 35,5 millió Forintba kerül.