Mivel a számtalan részletet felölelő biztonsági vizsgálatok eddig nem terjedtek ki a leendő anyukák és magzataik vizsgálatára, a Volvo megalkotta az első virtuális kismama bábut.

A kismama modellt Lindának nevezték el a Volvónál. Feladata, hogy feltárja a biztonsági öv és a légzsák hatását a magzatra és az anyukára. A biológiailag valósághű modell nagy előnye, hogy mind az anyuka, mind a magzat életkora széles határok között változtatható.

Habár a kísérletek Lindával még korántsem érték a végére, az már bizonyos, hogy a várandós kismamák és születendő gyermekek is akkor vannak a legnagyobb biztonságban, ha bekapcsolják a biztonsági övet. Sok kismama fél a biztonsági öv használatától, illetve sokuk kényelmetlennek is találja azt.

Egy esetleges balesetnél azonban a hárompontos biztonsági öv életeket menthet. Nagyon fontos a biztonsági öv megfelelő használata. Az övnek szorosan követnie kell a test vonalát: az öv felső részének a mellek között kell elhaladnia , az alsó pánt pedig a csípő legalsó pontjának kell, hogy támaszkodjon. Fontos, hogy az öv ne csússzon fel a kismama hasára, mert ebben az esetben sérülést okozhat.

Egy helyesen bekapcsolt biztonsági öv mellett bekövetkezett baleset esetén a kismama mellkasát és medencéjét megtartja a biztonsági öv, hasürege azonban szabadon képes mozogni, ami a legjobb a magzat szempontjából – mondta Laura Anne Thackray, a bábu kifejlesztője.

A már megszületett kisbabát az autóban mindig megfelelő gyermekülésben szabad csak szállítani, 3-4 éves koráig lehetőleg a menetiránynak háttal. A kisbaba gyenge nyaka és testéhez képest nagyobb feje egy menetiránnyal egyező irányba néző gyermekülésben súlyos sérülést szenvedhet. A megfordított gyermekülésben a kisgyermek fejét az ülés nem engedi elmozdulni és így biztonságban van. Mindig ügyeljünk arra, hogy az első ülésen a menetiránynak háttal szállított kicsi előtt a légzsák mindig ki legyen kapcsolva!