Korábban már beszámoltunk a Hartge Z4-eséről , amelybe a Z8-as motorját ültették be. Ugyanezt a lépést választotta az AC Schnitzer is, ám ők nem elégedettek meg a széria motor beépítésével. Átalakították a motort és különleges köntösben tálalják azt. A V8-as ötliteres erőforrás új szívó és kipufogó szelepeket kapott, átalakították a hengerfejet és átprogramozták a vezérlést. Ezek után még egy új kipufogórendszert is készítettek a Z4-es számára.

Az új optimalizált szív immár 450 lóerős, amelyhez 520 newtonméteres forgatónyomaték társul. Így nem meglepő, hogy a V8 Topster 4,5 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót és a végsebessége 305 km/h.

Mivel nincs ilyen teljesítményű Z4-es a BMW kínálatában, ezért az autó futóművét és fékeit is átalakították. Az AC Schnitzer mérnökei külön ennek az autónak készítettek egy állítható futóművet, amellyel sikerült elérniük, hogy az autó még sportosabban viselkedjen. Ugyanígy lecserélték a fékrendszert is a V8 Topster készítésekor, új tárcsák, féknyergek és betétek dolgoznak az autóban.

Mindezen átalakításokat nem akarták egyszerűen tálalni az AC Schnitzernél, így született meg a V8 Topster. A név szinte mindent elárul az autóról, egyfelől, hogy V8-as erőforrás dolgozik a motortérben, másfelől pedig, hogy az autó eltérően a Z4-estől nem nyitott. Befedték ugyanis a roadstert, a tető azonban nem csak látvány elem, hanem úgy alakították ki, hogy növelje a karosszéria merevségét is. Már a Z4-es átalakításakor is eltüntették az irányjelzővel egybeépített BMW jelet az autóról, aminek a helyére három króm díszcsík került, aminek a nagytestvérei kaptak helyet a V8 Topsteren. Természetesen az autó megkapta a Z4-hez fejlesztett többi újdonságot is, az első és hátsó lökhárítók alá szerelhető spoilereket és az új küszöböt is.

Az autót már a BMW tuningcég legújabb kivitelű felnijével a Typ IV-el szerelték fel, nem is akármilyen méretben. Az ötküllős csavarozott felnik 20 colos méretben készültek a V8 Topster számára, melyekre elöl 255, hátul 305 milliméter széles gumikat szereltek. Ha valaki úgy gondolja, hogy ezek már túl szélesek nem jár messze a valóságtól. A gyári sárvédők alá nem is fértek el, ezért ki kellett szélesíteni azokat. Hátul 18 centiméterrel lett szélesebb a karosszéria. Ehhez jön még az autó egyedi fényezése és kész is egy csodaszép, bivalyerős autó.

Nem csekély azonban az autó ára, 185 000 euro (47,5 millió Forint). Ám a gazdagok nagy bánatára, ez az autó azonban csak tanulmány, ezért nem készül belőle több.

Minden bizonnyal jóval több készül majd az új 5-ös BMW-k átalakításából az AC Schnitzernél, így nem meglepő, hogy már az is készen áll, hogy bemutatkozzon Frankfurtban.

Mint általában ezt az autót is igen csak átalakították, szinte minden fronton módosítottak az autón. Újak az első és hátsó lökhárítók, a küszöb spoiler és a visszapillantó tükrök. De gazdagodott az autó egy hátsó szélvédőre és egy a csomagtartóra szerelhető szárnnyal is. Ezen az autón is megcsodálhatjuk az új felnit, ám ezúttal az egyrészes változatot. 30 milliméterrel engedi lentebb a karosszériát az új lengéscsillapító – rugó kombináció, ami jót tesz a stabilitásnak. Ebben segít azonban az új masszívabb stabilizátor és a toronymerevítő is.

A mai trendnek megfelelően a dízel erőforrások erősítése komoly pénzbevételt jelent a cégnek, így nem meglepő, hogy ezt az erőforrást módosították elsőként. Az új motorelektronika és a sportkipufogó rendszer 37 lóerővel többet sajtol ki az eredetileg sem gyenge 3 literes, szériában 218 lóerős common-rail motorból. Még nagyobb a növekedés a forgatónyomaték terén, immár 550 newtonméter csavarja a főtengelyt.
Mindez persze megjelenik a menetteljesítményekben is, immár 6,8 másodperc elég 100 km/órára való gyorsításhoz a dízel ötösnek az eredeti 7,1 helyett. Az autó végsebessége 252 km/órára nőtt.