Nem, nem, soha. Ezelőtt 4-5 évvel körülbelül ez volt a Daimler-Benz és a Chrysler összeolvadásából létrejött konszern vezetőinek válasza arra a kérdésre, hogy átkerülnek-e Mercedes alkatrészek az amerikai partner autóiba. A Mercedesek önállóságát mindenképpen megőrizzük, ilyesfajta technológia-átadásra nem kerülhet sor, hangsúlyozták az igazgatóság tagjai.

A jövőre kifutó SLK alapjaira épülő Chrysler Crossfire mellett most a 300C tanulmányautó cáfol rá a korábbi kijelentésekre. A New Yorkban bemutatandó koncepcióautóban a sebességváltó, több futóműelem és a teljes elektronika mellett a kormányzás is a Mercedes-Benztől ered. Az alkatrészek túlnyomó része az E-osztályból érkezik.

Ez a lépés teljesen természetes, a korábbi fogadkozások ellenére ennek az ellenkezője volna érthetetlen. A döntő fontosságú alkatrészek átvételével nem csak a költségek szoríthatók lejjebb, hanem a Chryslerek az eddiginél jobban megközelíthetik a Mercedesek színvonalát. Ezzel a lépéssel a Chryslerek presztízse is nőhet. Dieter Zetsche, a Chrysler elnök-vezérigazgatója a márkát az észak-amerikai piacon belül a prémiumautók közé kívánja pozícionálni.

A 300C formájáról mindenki saját maga alkot véleményt, de annyit talán megkockáztathatunk, hogy az újdonság nagyon jól néz ki. Oldalanként egy-egy kipufogó teszi markánssá az autót. 20 colos kerekeken áll a koncepcióautó, a gumik mérete elöl 245/45 R20, hátul 275/40 R20.

Ötméteres karosszériájával az amerikai limuzin az E-osztály és a 300C-nél alig hosszabb S-osztályos Mercedes között helyezkedik el.

Mint oly sok más autógyár, jó ideje a Chrysler is átállt az elsőkerék-hajtású autók gyártására. Nagyobb belső terű és olcsóbban gyártható autók jöttek így létre. Meglepő módon azonban pont a gazdaságos gyárthatóság miatt tér vissza Chrysler a hátsókerekes nagyautókhoz.

1998 óta a Chrysler a Mercedes-Benzhez tartozik, így adott a stuttgarti limuzinoktól átvehető orrmotoros és hátsókerék-hajtásos felépítés. Ezzel talán újra felvirrad az a kor, amelyben öblösebbnél öblösebb motorú, hátsó kerekeiken hajtott amerikai legendák születnek.

A dicső múltat idézi a 300C neve is. A Chrysler 1955-ben dobta piacra azon sorozat első tagját, amelynek tagjait a 300-as szám és egy betű jelölte. Az első 300-as autó a C-300 volt 1955-ben. Ezt a szériát nevezték “betűs sorozatnak” (letter series’ cars).

A tanulmányautó motortere egy 5,7 literes V8-ast rejt. A HEMI erőforrás neve a Chrysler közmondásosan bivalyerős V8-asaira utal vissza. A megjelölés a félgömb alakú, idegen szóval hemiszférikus égéstérből ered. A betűs sorozatba tartozó autókat hajtó HEMI motorok napja az 1973-as olajválsággal áldozott le.

A becsléseink szerint bő 300 lóerős motornak köszönhetően dekoratív csíkokat és nyolcasokat lehet rajzolni az aszfaltra. Mindez csak a kipörgésgátló és a menetstabilizáló elektronika kikapcsolásával lehetséges, mivel mindkettő széria lesz.

A maradéktalanul szériaérett autó ötfokozatú automata váltót kap. A sebességváltó lehetővé teszi a kézi kapcsolást. Ezt a funkciót jelöli a Chryslereknél évek óta ismert AutoStick elnevezés.

2004-ben már megvásárolható lesz a sorozatgyártású 300C, de jövőre még csak az amerikai piacon. Európában és hazánkban 2005 előtt nem számíthatunk a nagyon ígéretes 300C forgalmazására.