Mindenkinek nagy meglepetést okozott, hogy a Citroën először a raliváltozatot mutatta be a Saxo utódából. Bár a Saxo 1600 komoly sikereket könyvelhetett el a tavalyi évben is, a gyárban már elérkezettnek látták az időt egy utód kifejlesztésére.

A Citroën C3 magas építése és a Saxo-nál nagyobb méretek miatt szóba sem jöhetett versenyautóként. Ezért fordultak a mérnökök a C2 felé. A kompakt kisautó utcai változatát csak 2003 őszén, a Frankfurti Szalonon mutatják be. A magyarországi forgalmazás valószínűleg 2003 novemberében kezdődhet meg.

Genfben tehát a Citroën egy tanulmányt állított ki. Az utóbbi években látott Citroënektől alaposan elüt a C2 Sport formája. Karosszériáján nem petyhüdt ívek és túlméretes lámpaszemek hívják fel magukra a figyelmet. A C3-nál látott gömbölyűségből sem sok köszön vissza a márka másik kisautóján.

A C2 karosszériáját markáns élek határolják. A forma sportos és dinamikus. A C2 vagány és fiatalos autó.

A C2-ön is hangsúlyos a hűtőmaszk. Az index és fényszórók a mostani divat szerint egy burában, egymás alatt helyezkednek el.

A C2-es Citroën az agresszív, dinamikus formájával a jövő versenyautóinak formavilágát vetíti előre. Az autó a hosszú tengelytávnak köszönhetően nagyon stabilnak ígérkezik és valószínűleg remek kanyarodási és farolási tulajdonságokat mutat majd. A megerősített karosszériát elöl-hátul üvegszálas lökhárítók védik a sérüléstől.

A széles nyomtáv, a rövid túllógások és a tetőszárny igazán sportos karaktert biztosít az autónak. A hatalmas légbeömlők pedig nagy teljesítményt sejtetnek a motorháztető alatt.

8500-as fordulaton adja le 225 lóerős teljesítményét az 1.6 literes erőforrás. A 205 newtonméteres nyomatékot az első kerekekhez közvetíti a hatsebességes szekvenciális váltó.

A murvás vagy aszfaltos felülettől függően változik a kerekek és féktárcsák mérete. Aszfaltos pályákon 17 colos felniken száguld a C2 Sport.

A 366 centis kisautó mindössze 1000 kilogrammot nyom. Ennek hatvan százaléka jut az első kerekekre.

A szériagyártásba kerülő modell valószínűleg nagyban hasonlítani fog a versenyautóra, mindössze a hatalmas légbeömlők tűnnek el.

A C2 Sporttal egy viszonylag olcsó versenyautóhoz juthatnak az ifjú titánok. Amikor a bemutatott tanulmányautó ralifutamokon indul, rögtön ütőképes lehet.

A Citroën ezzel az autóval lehetőséget biztosít tehetséges fiatal versenyzőknek a felemelkedésre. Akik a Szuper 1600-ban sikeresek, lehetőséget kapnak a Xsara WRC tesztelésére is.

Ezt az utat járta be rekordidő alatt Sebastien Loeb, aki az idei nyitófutamon győzelmet aratott és azóta is sikeresen szerepel. Loeb 2001-ben megnyerte a Szuper 1600-as kategóriát a Saxo-val és még abban az évben megkezdte a Xsara WRC tesztelését.

A WRC megjelenése óta sincs oka a panaszra a Citroën gyári csapatának, mivel már több futamgyőzelmet arattak. Az idei évad nyitófutamán, a Monte-Carlo Ralin a Citroën párosai az első három helyet szerezték meg.