Újra közúti versenyautót bocsát piacra egy német autógyár. Az 1998-as Mercedes CLK-GTR után megint egy 612 lóerős szupersportautóval gazdagodik az autós világ.

2000 őszén a Párizsi Autókiállításon tanulmányautóként volt látható a Carrera GT. Az eltelt két és fél évben a Porsche sorozatérettre fejlesztette a V10-es koncepcióautót, amelyet végleges formájában Genfben állít ki.

Ez a típus az 1987-es 959-hez hasonlóan mindazt tudja, ami korának technikai színvonalán egyáltalán lehetséges. Porsche jellegzetességként száraz karteres olajozású a motor. A száraz karteres kenés alapfeltétel egy komoly sportautóban. Ennél a megoldásnál az olajpumpa nem közvetlenül az olajteknőből, hanem egy köztes tárolóból látja el olajjal a kenési rendszert. A karterben ezért alig van olaj, innen a név.

10 hengeres V-motor hajtja az autót, amely egyenesen a versenysportból ered. Eredetileg a Porsche Forma-1-es motornak szánta a V10-es erőgépet, majd jóval nagyobb, már 5,5 literes hengerűrtartalommal 2000-ben a Le Mans-i 24 órás versenyen akarták bevetni. A szériaautóban kicsit nagyobb, 5733 köbcentis lesz a motor, de ereje és karakterisztikája hitelesen adja vissza a versenyautók féktelen teljesítményét.

Akkor is kivételesen erős volna a Carrera GT, ha a teljesítmény volna 450 lóerő, de kilowattból van ennyi. A 612 lovas motor 8000-nél adja le a maximális teljesítményét, legnagyobb nyomatéka 590 Nm, 5750-es fordulatszámnál. A hétköznapi használhatóság érdekében kiegyensúlyozott a nyomatékleadás. 2000-től már 400 Nm használható ki, ami több a Mitsubishi Lancer EVO VI maximális nyomatékánál.

Könnyedén nyitottá alakítható a kétüléses sportautó. A tetőelemek elférnek az orr-részben, súlyuk egyenként csupán 2,4 kilogramm. A csomagtartó térfogata 100 liter. A karosszériaszerkezet szénszál erősítésű műanyag, a Carrera GT súlya mindössze 1380 kilogramm.

Mivel a Carrera GT a Porsche szerint rendkívül széles határtartományt, és ezzel korrigálási lehetőséget kínál a vezetőnek, a sportautókba amúgy sem illő menetstabilizáló elektronika kimarad az autóból. A hátsókerék-hajtású autóban az egyetlen vezetőzabolázó eszköz a korlátozott hatású kipörgésgátló, amely a motorvezérlésbe avatkozik be.

Újdonság a kerámia kuplungtárcsa. A PCCC (Porsche Ceramic Composite Clutch) egy a Sachs-szal közös fejlesztés. A Porsche a Carrera GT-nél marad a kézi váltónál, a sebességváltó hatfokozatú. A fékekben kerámia tárcsákat lassítanak a dugattyúk.

120-as tempó fölött automatikusan kiemelkedik a hátsó légterelő. Innen még 210 km/órával növelhető a sebesség, a Carrera GT 330 km/órára képes. Nulláról százra 3,9, kétszázra 9,9 másodperc alatt gyorsul az autó. Főleg utóbbi lélegzetelállító.

Hasonló dimenzióban mozog az autó ára is. Nyugaton 400 000 eurós árról van szó, ami átszámítva 98,1 millió forint. Hazánkban is megvásárolható lesz az autó, a Porsche Hungaria szeptembertől fogad el rá megrendelést.