Most szombaton új időpontban, 20:35-kor, vasárnap pedig 13:10-kor látható a SPORTváltó következő adása.

Bemutatónkban a Rolls-Royce legújabb luxus csodája, a BMW gondozásában készült, 12 hengeres motorral szerelt Phantom szerepel.

Beszámolunk az autókrossz díjkiosztóról, valamint megmutatjuk, hogy mire képes az autókozmetika egy BMW-vel.

Tesztünkben a Mercedes 1,7 literes, közös nyomócsöves dízelmotorral szerelt A-osztálya szerepel. Második tesztünkben szintén egy dízel erőforrással hajtott masina lesz látható, csak egy kicsit nagyobbacska: a BMW ötös sorozatának háromliteres turbódízel motorral hajtott változatát teszteltük.

Ezen a héten a hólánc használatában igyekszünk segíteni. Előző adásunkban Varga András a hegyekben való közlekedéséről beszélt a vezetéstechnikai rovatban.

“Lejtős, csúszós utakon mindenképpen kalkuláljuk be a hosszabb fékutat. Kanyarokban alaposan csökkentett sebességgel menjünk, hogy a kerekek a csúszós úton még kellő oldalirányú vezető erőt tudjanak felépíteni.”

“A fékezés és a kanyarok bevétele könnyebbé válik, ha megfelelően lecsökkentjük a sebességet. A túl kicsire vett sebesség azonban kellemetlen helyzetekbe hozhat bennünket, például elakadhatunk a hóban vagy hegymenetekben nem tudunk tovább haladni.”

“Lehetőleg kerüljük a megállást a csúszós hegymenetekben, hacsak az nem okvetlen szükséges. Ne feledjük el, hogy a csúszós utakon a hegyre való feljutás egy tengelyén hajtott autóval mindig nagy probléma marad.”

“Alaposan tervezzük meg a szükségessé váló megállásnak a helyet és ehhez keressünk egyenes, vagy csak enyhén lejtő útszakaszt. Parkolóhely keresésekor gondoljunk arra, hogy majd ki is kell tudunk állni a helyről.”- fejezte be Varga András