Szombat éjjel éjfél után negyed órával, illetve vasárnap 13:10-kor látható a SPORTváltó a VIASAT3 műsorán.

Bemutatjuk a hosszú idő után megújuló pirinyó Nissan Micrát, amelyet hazánkban márciustól vásárolhatnak meg az érdeklődők. A következő Renault Clióval azonos padlólemezre épülő kisautó számtalan, nagyobb társaiban fellelhető extrát tartalmaz.

Ötféle motorral lehet majd megvásárolni a kisautót, többek között a Clióban is megtalálható 1.5-ös, közös nyomócsöves dízelmotorral. Az egyliteres motorral 2,4 millió forint körül lesz az alapár.

Sportrovatunkban a két héttel ezelőtti világbajnoki nyitófutamról, a Monte-Carlo raliról számolunk be, melynek abszolút győztese Citroën csapat volt. Habár a Monte-Carlo ralit az egyik legnehezebb futamként tartják számon, a magyar Szabó Gergely-Köhler Zoltán páros derekasan helytállt, annak ellenére, hogy nem sikerült célba érniük a futamon.

Egyre veszélyesebb világunkban mind többen szeretnének az autóban is biztonságban lenni. Akinek a kocsiban nem csak a balesetektől akad félnivalója, annak lehet jó választás a BMW 540i Protection.

Nézőink néhány percet tölthetnek a BMW 540i Protection társaságában. A páncélozott BMW mindössze 120 kilóval nehezebb a normál változatnál, mégis megfelelő védelmet nyújthat golyózápor elől.

Tesztrovatunkban a Mazda legnagyobb egyterűjéről, az MPV-ről hallhatnak véleményt Kotán Pétertől. Szintén teszteljük a 2,2 literes, közös nyomócsöves, 150 lóerős dízelmotorral szerelt Renault Lagunát.

Vezetéstechnikai rovatunkban Varga András múlt héten, a blokkolásgátlót követően, a négykerék-hajtásról beszélt:
“Ahogy az ABS rendszer optimális fékezést tesz lehetővé, ugyanígy elmondhatjuk, hogy a négykerék-hajtás a legjobb eszköz az indulások és gyorsítások végrehajtására. A talajra átvihető erő a hagyományos autókhoz képest majd-nem megduplázódik, hiszen a hajtóerőt mind a négy kerék átviszi az úttestre.”

“Különösen mély hóban, hókásában, illetve hegymenetben érezhetők a négykerék-hajtás előnyei.” – tette hozzá Varga András. “A vonóerő rendkívüli megnövekedésén kívül az egyenes irányú futási tulajdon-ságok is javulnak a négykerék-hajtású autóknál.”

Varga András elmondta még a következőket: “Ha Ön eldönti, hogy négykerék-hajtású járművet használ télen, akkor legjobb eleve összkerekes autót venni.”

“Ha valaki 4×4-es autó beszer-zésének a gondolatával játszik, tudnia kell, hogy jelen-leg két különböző elképzelés uralkodik. Az egyik, amikor a kívánt négykerék-hajtás bekapcsolható, normál üzemben viszont az autó hagyományos módon két kerekét- hajtja. A kapcsolható megoldás mindenképpen kompromisszumot képvisel.”

“A másik megoldás, amikor az autó állandó négykerék-hajtással működik. Ez nem csak té-len, hanem számos más vezetési helyzetben is előnyökkel járhat. Nedves úton vízen sikláskor, erős oldalszélben vagy laza, homokos utakon megdöbbentően biztosan és nyomtartóan viselkedik egy állandó 4×4-es autó, optimális húzóerejé-nél fogva.” – fejezte be Varga András.