Olyan szériaautó már a harmincas években létezett a Peugeot 202 személyében, amelyik kapható volt cabriolet, kabriólimuzin és zárt karosszériával, valamint platós kisteherautóként. Mindezt azonban egy és ugyanazon sorozatgyártású autóban most először egyesítette egy autógyár: a Citroën, a C3 Pluriellel.

A Pluriel tanulmányautóként nagyon hasonló formában már 1999-ben látható volt Frankfurtban és például a tavaly ősszel a Budapesti Autószalonon. A narancssárga koncepcióautó és a sorozatgyártásra érett modell varázsát ugyanaz adja.

Kiinduló helyzetben vászontető fedi be az utasteret. Gombnyomásra a tető összegöngyölhető, majd a hátsó ablak az összehajtogatott tetővel együtt elsüllyeszthető a csomagtérben. Ekkor még helyükön maradnak a tetőoszlopok, zárt kisautóból kabriólimuzinná lett a C3 Pluriel. Ez a karosszériaforma az 1950-es években még elterjedt volt.

Néhány mozdulattal a tetőoszlopok is leszerelhetők. Máris elegáns, merevítőkeret nélküli kabrióvá alakult a francia átváltozóművész. Ez még nem minden, a négyszemélyes kabrió mellett pickup-szerű jármű is létrehozható a kisautóból. Ehhez elég lehajtani a csomagtérfedelet.

A PSA kínálatában van még egy kisméretű kabrió. A Peugeot 206 CC nyitható kemény tetejével szintén igazi különlegesség, de hátul csak gyermekek férnek el benne. A C3 Pluriel térkínálata nagyvonalúbbnak ígérkezik, így valószínűleg négy átlagos termetű felnőtt együtt hódolhat majd benne a kabriózás örömeinek.

Mivel a tetőoszlopok nem helyezhetők el az autóban, a kabrióvá átalakított Pluriel esőben nem fedhető be vászontetővel. Aki tehát a látvány és a kabrió érzés kedvéért megszabadul az oszlopoktól, vagy nagyon bízik a jó időben, vagy nem zavarja egy kis nyári zápor.

A belső tér a C3-at idézi, amelytől a műszaki alapokat is átveszi az autó. A C3 padlólemeze mellett természetesen a motorokat is ez a kisautó adja. A Pluriel csak a nagyobb benzinmotorokkal lesz kapható. Az alapmotor az 1,4 literes blokk, 75 lóerővel. Ez a modell 164 km/órás végsebességet érhet el. Az erősebb Plurielt az ezerhatos benzines hajtja, SensoDrive félautomata sebességváltóval. Teljesítménye 109 lóerő, a legnagyobb sebesség 188 kilométer óránként.

Később turbódízelekkel is megjelenhet a C3 Pluriel. A hazai árakról még semmit nem tudni, hiszen az autó forgalmazása csak 2003 nyarán vagy második felében indul.

Az elmúlt egy évtizedben szépen nőttek a Citroën eladások, de a márka lényegét korábban adó eredetiséget és avantgárd formatervezést savanyú műszaki megoldások és bumfordi fényszórók váltották föl. A C3 Pluriel újra igazi Citroën. Ezzel az utánozhatatlanul citroënes autóval a PSA csoportban egyre szürkébbé sorvadó gyár végre visszaindulhat oda, ahol még két évtizede is állt.