Gondolom, sokan értesültek arról, hogy már megrendelhető a Volkswagen legújabb nehézbombázója, a Golf R32-es. Na, nem mintha minket, földi halandókat érintene ez a hír (mármint, hogy rendelhető), de sok Golf tulajt, köztük engem is lázba hoz a limitált modell látványa. Pulzusom szaporábban ver a 241 lóerő és a 320 Nm hallatán.

Minden idők legerősebb széria Golfja áll csatasorba, mely, ha sikeres lesz, egy új család első sarja lehet. Sikere több R jelű VW sportmodell létéről dönthet. Az R meglepő módon a Racing-et jelenti, a kis logo nemsokára más modellek farát is díszítheti majd, de mi maradjunk ennél a szerény kis Golfnál.

A külsőleg is alaposan átgyúrt autó orrába a Phaeton 3,2 literes, V6-os, módosított hengerfejes motorját applikálták. Összkerék-hajtás és hatsebességes váltó segíti a tulajokat, akik kajánul vigyorogva 6,6 másodperc múlva már százzal száguldanak.

A maximális, 320 Nm-es nyomaték már 2800-as fordulaton jelentkezik, a motorháztető alatti ménes 6250-nél számlál 241 telivért. 7000-ig azonban még nyugodtan gyorsulhatunk az egyes fokozatokban. Viszonyításképpen a Ford legújabb üdvöskéje, a szintén csak limitált szériában kapható Focus RS 215 lóerőt teljesít, 310 Nm-es nyomatékkal, a százas sprintet 6,7 alatt futja meg. Az R32-es gyári 11,5 literes átlagfogyasztása azonban eléggé karcsúnak tűnik, ez a masina nem visszafogott autózásra termett, így sokkal többet kell áldozni a kútnál, ha élményre is vágyunk.

Az elszabadult indulatokat meg is kell fékezni, erről a Passat W8 fékrendszere gondoskodik mindenfajta biztonsági okossággal megtoldva. Sportosra lett hangolva a futómű is, 30 mm-rel fekszik mélyebben a kasztni, a 18 colos OZ Aristo felnikre 225/40-es gumihengereket húztak.

A külső megjelenés azt hiszem, önmagáért beszél. A méretes első légbeömlők és az egészen szolid spoilerek teszik karakteressé a Golfot. Az első lökös és a hátsó diffúzor valószínűleg megjelenik majd minden tuningcég kínálatában, csakúgy, mint az oldalankénti kipufogók.

Jól bevált recept szerint formázták az R32 belső terét is. A miheztartás végett mindenhonnan tudtunkra adják miben is ülünk. “R” logo díszeleg a bőr König sportülések támláján, a bőr kormányon, a szőnyegeken, a lábtartón és az alupedálokon. A könnyűfém áradat persze még nem ért véget, polírozott aluból készült a műszerek karimája, az ajtókilincsek és a váltószoknya kerete.

Összességében nagyon ízléses lett a belső, akinek még ez sem elég, az különböző feláras bőrök, hifik közül válogathat. Legnagyobb meglepetésemre az R32 nem a wolfsburgiak motorsport-kirendeltségénél, hanem a szomszédos Pozsonyban gurul le a gyártósorról.

Az autó exkluzivitását sajnos az ár is tükrözi. Közel 32 ezer eurót kell leszurkolniuk érte a németeknek, akkor el lehet képzelni, hogy hozzánk mennyiért jut el néhány autó az ötezer darabos szériából. Az importőr még nem alakította ki a listaárakat. Árára így csak a konkurensek árszintje alapján következtethetünk. Becslésünk szerint 8,5-9 millió forintba kerülhet majd a Golf R32.