Nem titkoltan a Mercedes és a BMW babérjaira tör már évek óta a Lexus. Mindezért még némi másolásra is képesek voltak, ám ahogy egyre sikeresebbé vált a márka, úgy alakult ki egyedi arculata is. A siker csúcsát természetesen a vevők elégedettsége jelenti. Ebben kiváló eredményt mondhat magáénak a japán gyártó. Ügyfelei 93 százaléka Lexus-a lecserélésekor ismét ezt a márkát választja.

A luxusterepjárók között a BMW X5 és a Mercedes ML ellen az RX 300-ast küldik harcba a Lexus vezetői. Bár minőségben felveszi velük a versenyt, az RX 300-as csak a konkurensek dízel modelljeivel veszi fel a versenyt menetteljesítményében. Ezen segít a Toyota Team Europe sportcsomagja.

Ezúttal is kompresszor beépítésével fokozták a V6-os erőforrás teljesítményét. Huszonhárom százalékkal nőtt háromliteres 180 lóerős motor teljesítménye a beavatkozás után, míg a nyomaték tizenhat százalékkal magasabb mint korábban. A hűtő mögé építették be az Eaton típusú kompresszort, amely 0,35 bar töltőnyomást hoz létre. Ennek a plusz levegőnek is köszönhető az a 47 lóerő, melyet a TTE mérnökei előhoztak a motorból.

Hatványozottan érezhető a teljesítménytöbblet a kompresszor miatt, mivel a motor már alapjáratról jobban húz. Azonban a feltöltő beépítésével jócskán megnőtt az erőforrás hangja. Azért, hogy a motor ne üvöltse túl a gyári Bose hifit, beépítettek egy hangtompítót is. Így a TTE RX 300-as továbbra is a csendességéről híres Lexus családhoz tartozhat, olyannyira, hogy 160 km/h-s tempónál a zaj csak 72 dB. A teljesítménytöbblet elérésében segédkezik még egy szabadabb átáramlású sportkipufogó-rendszer is.

Eredetileg 180-nál vége szakadt az RX tulajdonosok száguldozásának, ám ennek vége. A TTE által módosított erőforrással 215 km/h-s végsebességre képes az autó, ami már tekintélyt parancsoló, figyelembe véve az RX 300 1850 kilogrammos önsúlyát. Mindez azonban nem történik büntetlenül, padlógázas vezetési stílus mellett 20-28 liter üzemanyagot képes elégetni a motor 100 kilométeren.

Természetesen nem feledkeztek el a mérnökök a nagyobb végsebességgel járó stabilitási problémákról sem. Áthangolták kissé a futóművet, aminek köszönhetően 30 milliméterrel közelebb került a talajhoz az autó súlypontja. Szintén a jobb útfogást és stabilitást segítik a 18 colos 235/50-es, ZR sebességindexű gumiabroncsok.

Megjelenésében csak kismértékben tér el széria társaitól a TTE átalakítású RX 300-as. Legfeltűnőbb optikai elemei az egyedi, 18 colos könnyűfém felnik. Ezenkívül új hűtőmaszkkal, krómozott kipufogóvégekkel és kompresszor feliratokkal egészült ki az autó.

Az átalakításnak köszönhetően az RX 300 immár menetteljesítményeivel is méltó versenytársa az X5-ös BMW-nek és az M-osztályú Mercedesnek.