Ma már nyugodtan azt mondhatjuk, hogy egykor mechanikus gép volt az autó. Csak volt, mivel már ma is meghatározó az elektronika egy-egy modellben. Minél drágább egy autó, annál nagyobb elektronikai arzenállal szerelik fel, de ma még a fő funkciók (fékezés, kormányzás, sebességváltás) legnagyobb részét nem elektronikusan működtetjük.

Párizsban a Citroën bemutatott egy tanulmányautót, amely már közvetlen mechanikus vagy hidraulikus kapcsolat nélkül vezethető. A kezelőszervek és a velük kiadott utasítást végrehajtó alkatrészek között nincs hidraulikus vagy mechanikus összeköttetés. A C-Airdream kormánykerekén sorakoznak a sebességváltás, a fékezés és a gázadás billentyűi. A jobb hüvelykujjal lehet gázt adni, a bal oldali hüvelykujjal fékezni.

Eltűnt a kormányoszlop, ami csökkenti a sérülésveszélyt ütközéskor. A volánt szerencsére még nem helyettesíti joystick. A kormánynak csak a karimája fordul el, a közepe fix. A navigációs rendszer a két első ülés közötti kartámasz végére szerelt egérrel kezelhető.

A C-Airdreamben a kormány áttétele tág határok között variálható. Az elektronika révén eltűnt a pedálsor is, gyorsítani és lassítani is a kormányról lehet. Pedálsor nélkül a hátsó utasoknak is több helye marad egy nagyra nőtt vezető mögött. 12-14 voltos elektromos rendszerrel nem lehetne kielégíteni az autó elektromos energia-igényét, ezért a C-Airdreamben 14/42 voltos hibrid villamos rendszer található.

Ránézésre a C-Airdream jóval nagyobbnak tűnik tényleges hosszánál. Teljes hossza alig haladja meg a négy métert, de a jelentős első túlnyúlás ennél méretesebbnek láttatja az autót. Az üveg hátsó ajtó összeolvad a neon hátsó lámpákkal.

A tetőt üveg borítja, világossá téve ezzel az utasteret. A beözönlő fény miatt tágasabbnak tűnik az autó, ami pont a szűk belső terű kupékban hasznos. Az utasteret bőr borítja, a kárpitozás jó része és az ülések huzata is fekete bőr.

Igen jó a C-Airdream légellenállása, ami Citroën hagyomány. A gyár 0,28-as alaktényezőt ad meg. A fényszórók kanyarban elfordulnak. Ilyesmit a DS is tudott majd öt évtizede, nem meglepő egy tanulmányautótól. A következő sorozatgyártású Citroën, amelynek lámpái bevilágítanak a kanyarba, a C6 limuzin lesz 2004-ben. A C-Airdream orra is hasonlít az 1999-es C6 koncepcióautóra.

A 150 kW-os (204 lovas) motor nem a jövőt, hanem a mát képviseli. A Renault és a PSA Peugeot Citroën közös fejlesztésében született háromezres motor nyújtotta menetteljesítményekről nem közölt adatokat a gyár. A Hydractive 3 hidropneumatikus kerékfelfüggesztés szintén a C5 limuzinból jön.

Még bizonytalan, hogy a C-Airdream eljut-e a sorozatgyártásig. A Citroën terveiben szerepel egy kupé a Xsara utódjának alapjaira, amely nagy vonalakban emlékeztethet a 2002-es Párizsi Autókiállítás sztárjára.