A Renault 5-ből a tengelytáv megnyújtásával és egy tágas csomagtartó kialakításával lett Renault 7, spanyol nevén Siete. A motor is a Renault 5-ből származik. Az egyetlen választható motor 1037 köbcentis, teljesítménye 50 lóerő.

A Renault Thalia elődjéről készített sajtófotókon a tengerparton, családi körben lefényképezett autó dísztárcsái kissé a Renault 12 licenc Daciára emlékeztetnek.

A Renault Sietét kizárólag Spanyolországban gyártották és csak a hazai piacon forgalmazták.

A termelést 1974-ben kezdte meg a Renault valladolidi üzeme. A gyártás nyolc éve során 159 533 Siete készült el. Kifejlesztésének célja az volt, hogy az R5 erényeit a piac igényeinek jobban megfelelő karosszériába csomagolják. A műszaki alapok teljes egészében a Renault 5-ből származnak.

Egyetlen felszereltséggel gyártották az R7-est. A Renault Siete GTL Az autót hátsóablak-fűtéssel is felszerelték. A Sietéről a francia Renault-tól kapott anyag külön kiemeli a megvilágított kapcsolót a szélvédőfűtéshez, melyet a kormány bal oldalán helyeztek el.

A kényelemről magasságában állítható fejtámlával gondoskodtak. A Siete súlya csupán 815 kilogramm, az 50 lóerős motorral így nem mozgott lomhán. A karosszéria hossza 387 centiméter, amiben a 10 centiméterrel megnyújtott tengelytávnak is szerepe van.

A Renault Siete gyártását 1982-ben fejezték be. Ebben az esztendőben volt az Év Autója a Renault 9. A szavazáson az Opel Asconát és a második generációs Volkswagen Polót maga mögé utasító 9-es Renault a ferdehátú 11 nagy csomagtartós változata volt.

A Sietének azonban nem áldozott le végleg. A közel 160 000 R7/Siete jó részét időközben kivonták a forgalomból. Spanyolország útjain még ma is látni belőle néhányat.

A Renault jelenlegi kisautójából, a Clióból is készül lépcsőshátú. A Törökországban gyártott Renault Thalia a legnépszerűbb autók egyike hazánkban.