Az 550 Maranellóból a hengerűrtartalom megnövelésével vált 575M Maranello. Nagyobb a furat és a löket. Az összlökettérfogat 5474 köbcentiről 5748-ra nőtt. Természetesen még erősebb lett a legújabb Ferrari gran tourismo. 485 helyett 515 lóerőt teljesít a motor, a nyomaték 569 Nm-ről 588,6-re nőtt.

Javultak a menetteljesítmények is. Nulláról százra 4,4 helyett 4,2 másodperc elég, a végsebesség kicsivel 320 fölé kúszott, ezentúl 325 kilométer/óra. Kézi váltóval 4,25 másodpercig tart a százra gyorsulás, a még szebb adat az automatizált kézi váltós kivitelé. A hatfokozatú kéziváltó mellett a Forma-1-ből eredő, soros kapcsolású sebességváltó is rendelhető. Váltani a kormány két oldalán elhelyezett fülekkel lehet. A szekvenciális váltó érdekessége, hogy a sportprogram bekapcsolásával egy hajszállal jobban gyorsul vele az autó, mint kézi sebességváltóval. Ez az első alkalom, hogy 12 hengeres utcai Ferrarit felszerelnek vele.

Marad a száraz karteres olajozás. A V12-es motor kenését és hűtését mintegy 10 liter olaj végzi.

Kissé módosult az első levegőbelépők formája és megváltozott a kerekek formája. A tengelyek közötti súlyeloszlás a vezetővel mérve 50:50 százalékos, ami tökéletes. Az egybeépített váltó-differenciálmű egységbe önzáró differenciál került. Ez megakadályozza az egyik oldali kerék túlzott kipörgését, ami a másik hajtott keréktől is elveszi a hajtást. Járulékos előnye a sajnos egyre ritkábban alkalmazott önzáró differenciálműnek, hogy igazán szépeket lehet vele farolni.

Két futóműbeállítást kínál az 575M. Sportos vagy kényelmes állásban használható a lengéscsillapítás. A Renault Laguna, az új hetes BMW és az Opel Vectra után a Ferrari 575M Maranellóban is megjelenik a guminyomás-érzékelő.

A nagyteljesítményű fékrendszert a Brembo szállítja, mint a Forma-1-es Ferrarikhoz. Az elektronikus segédeszközök közül blokkolásgátlót alkalmaznak. Szériában 18 colos kereket kap az 575M, felárért 19 colos felnivel javítható a látvány. Elöl 255/40, hátul 295/35 a gumiméret.

Luca Badoer, a Ferrari Forma-1-es tesztpilótája Fioranóban, a csapat házi versenypályáján egy másodperccel jobb időt ment az 575M-mel, mint az 550 Maranellóval.

Az 575 M Maranello a frontmotoros Ferrari kupék hagyományait folytatja. Csak az elmúlt bő harminc évben olyan autók tartoztak ebbe a vonulatba, mint a 365 GTB/4, vagy a mechanikus befecskendezős, 340 lóerős Ferrari 412i. Később a vad középmotoros sportautók között üdítő színfoltot jelentő 456 GT 1992-es megjelenése örvendeztette meg az orrmotoros Ferrarik rajongóit.

A 456 GT volt hosszú idő után az első Ferrari, amelynek hengerűrtartalma meghaladta a mágikus 5000 köbcentit. A 456-ban az is különleges volt, hogy a Ferrari korábbi gyakorlatának megfelelően egy henger köbcentiben megadott hengerűrtartalmát kapta típusjelzésül. Az 1998-ban szolidan átdolgozott 456 műszaki alapjaira épült az erősebb 550 Maranello. Az 550 az 5474 köbcentis motorra utal. Az 550 Maranello a középmotoros Testarossát váltotta le 1996-ban. 2000-ben a Párizsi Autókiállításon bemutatták a Ferrari 550 Barchetta Pininfarinát. A nyitott 550 Maranello a Pininfarina tervezőstúdió tiszteletére viseli annak utónevét.