A Toyota első szériagyártású hibridautójának forgalmazása 1997 decemberében kezdődött meg Japánban. A hazai sikerek után 2000 októberétől Európa nyugati országaiban és a skandináv államokban indult meg a Prius értékesítése. Hazánkban 2001 szeptemberéig kellett várni a nagyreményű, benzines társainál sokkal kevésbé környezetszennyező hibridre. A Toyota Prius forgalmazása hivatalosan szeptember 29-én kezdődik meg Magyarországon három Toyota kereskedőnél.

Mivel az autó Japánból érkezik 40% vám, 10% fogyasztási adó és 25% áfa sújtja. Így az új megoldásokat felvonultató Prius ára hazánkban igen magas, 7,5 millió forint. A nyugat-európai és a skandináv országokban az állam különféle adókedvezményekkel támogatja a Prius értékesítését, ám ez hazánkban – reméljük csak egyelőre – még nincs így. Egy lehetőség azonban már Magyarországon is létezik a kedvezményes vásárlásra. A Pécsi Önkormányzat nemrégiben nyert el egy környezetvédelmi pályázatot, melynek segítségével 35 százalékot vissza tud igényelni az autó vételárából a nemzetközi alapítványtól.

A többi országban az adókedvezmények ellenére sem túl magasak az értékesítési számok, amit az indokol, hogy az igen fejlett technikájú Prius még így is valamivel drágább az átlagos autóknál. Mivel a Prius műszaki színvonalát nem lehet össze összevetni a kizárólag belső égésű motorral hajtott autókéval, így az árát sem érdemes. Magyarországon kezdetben havi egy autó eladásával számolnak. 1997 decembere óta összesen 75 ezret értékesítettek világszerte a világ első és sokáig (a Honda Insight megjelenéséig) egyetlen sorozatgyártású hibrid autójából. Európában egy év alatt 2000 talált gazdára.

Mivel a Toyota Prius hibrid hajtási rendszere igen bonyolult, hazánkban csak három márkakereskedést készítettek fel az autók szervizelésére. A szerelők már megismerkedhettek az autóval, de szükség esetén akár a brüsszeli Toyota központból is segítséget kérhetnek, közvetlen extranetes kapcsolaton keresztül. A Prius minden elemére öt év, illetve 100 ezer kilométeres garancia jár. A hibridautó egyik legkényesebb elemére, a Panasonictól származó akkumulátorra is ez érvényes.

A 2000-es európai bevezetéskor jelentősen változott a 97-ben bemutatott Prius. Az új akkumulátornak köszönhetően nagyobb lett a csomagtartó, és a hátsó üléstámlák is előre dönthetőek. A hibrid hajtás ellenére a csomagtartó egyáltalán nem kicsi, 392 literes.

Egyféle felszereltségi szintben érkezik hazánkban a Prius és Nyugat-Európával ellentétben Magyarországon feláras GPS sem rendelhető, mivel ehhez még nem létezik magyar térkép. Az összes kényelmi és biztonsági felszerelés széria a Priusban, az elektromos szervokormánytól az ABS-en át a kipörgésgátlóig. Egyedül légzsák számban szerepel gyengén a Prius, mivel csak a két első légzsákot nyújtja.

A hibrid Prius hajtásáért két motor felel: egy elektromos és egy benzin. A korábbi soros és párhuzamos hajtási elveket egyesítették a Priusban, vagyis a két motor külön-külön, vagy akár egyszerre is tudja mozgatni az üresen 1250 kg súlyú autót. A hajtási rendszer fontos eleme még a generátor és az akkumulátor. Az akkumulátor töltöttségét a rendszer azonos szinten tartja, lemeríteni nem lehet. Utántöltésre sem szükség, sem lehetőség nincs.

Az 1.5 literes benzinmotort kifejezetten a hibridhajtáshoz tervezték. 72 lóerős legnagyobb teljesítményét 4500-as fordulaton adja le. A váltakozó áramú villanymotor teljesítménye 33 kW (45 lóerő). Ezek a teljesítményadatok már nagyobbak, mint a japán változatokon, és a motorvezérlést is az európai vezetési stílushoz igazították.

Beindításkor a benzinmotor üzemi hőmérsékletre melegszik, de az autót elinduláskor csak az elektromos motor hajtja. Amikor állandó sebességgel halad a Prius, a benzinmotor és az elektromos motor is hajtja az autót, a vezérlőegység által meghatározott arányban. Olyan esetekben, amikor a benzines erőforrás csak rossz hatásfokkal tudna üzemelni, például dugóban araszoláskor, csak az elektromos motor hajtja az autót, így semmilyen káros anyagot nem bocsát ki és benzint sem fogyaszt. A benzinmotor ilyenkor csak akkor indul be, ha az akkumulátort tölteni kell.

A Prius városi fogyasztása 5,9 liter 100 kilométeren. Vegyes fogyasztása 5,1 liter/100 km. A hibrid hajtásnak köszönhetően nemcsak benzinből fogyaszt keveset a Prius, hanem CO2 kibocsátása is kimagaslóan kedvező. A jó fogyasztási adatok ellenére az autó menetteljesítménye is elfogadható: 13,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 160 km/h.

Magyarországra is megérkezett a Toyota Prius 1