A Hajógyári-szigeten rendezte meg a Wallis Motor Kft. a MINI bevezető show-ját. A rendezvényen négy igen csinos hölgy és egy úriember egy előző generációs MINI társaságában igen mozgalmas tánccal szórakoztatta a közönséget. Ezek után a Wallis Motor öt fiatal munkatársa számolt be a MINI-hez fűződő szerelmi viszonyáról.

Elsődleges szempontként kezelték az autó tervezésekor a minél nagyobb tengely- és nyomtávot. Ez a látottak alapján meg is valósult, igen zömök építésű a MINI. Széles építése jellegzetes megjelenést biztosít az autónak. Az új MINI meghatározó látványelemei lettek az első fényszórók, amelyek – az elődre utaló trapéz alakú hűtőmaszkkal kiegészülve – uralják a MINI orr-részét. Érdekesen nyílik a kocsi motorházteteje: egyfelől az utas oldalon található a kar, amellyel oldhatjuk a zárat, másfelől felnyitáskor a fényszórók is magasba emelkednek.

Kétféle modellt lehet egyelőre megvásárolni: a MINI One-t és a Cooper-t. A még sportosabb kivitelű Cooper S csak jövőre érkezik. A Coopernél a tető és a két külső tükör – függetlenül a karosszéria többi részétől – fehér vagy fekete lehet, a vásárló kívánsága alapján.

A MINI One-t 90 lóerős, míg a Coopert 115 lóerős 1,6 literes erőforrás mozgatja. 9,2 másodperc alatt gyorsul százra a Cooper, végsebessége 200 km/óra. Természetesen a menetteljesítményeken is látszik a One alacsonyabb teljesítménye. 10,9 s alatt éri el a 100 km/órát, míg végsebessége 185 km/óra. Átlagosan 6,7 litert fogyaszt 100 kilométeren a Cooper, míg a One 6,5-öt.
Nem csak a gokartos építésmódnak, hanem az alacsonyra helyezett súlypontnak, valamint az első McPherson és hátsó több lengőkaros felfüggesztésnek is köszönhető a MINI-s vezetési élmény a gyártó állítása szerint.

A belső térben is uralkodik a MINI egyénisége. Megmaradt a középre rendezett műszerfal, azaz a kilométeróra és az ellenőrző műszerek visszajelzései is a műszerfal közepén kaptak helyet. Látványos megoldás a széria elektromos ablakok, ködlámpa és más műszerek krómozott kapcsolósora a váltókar előtt, amelyek a korábbi MINI-re emlékeztetnek. Szinte az egész műszerfalat ezüstszürkére fényezték ezzel is fokozva az autó fiatalos, sportos lendületét.
Belül is érzékelhetően elkülönül a One a Cooper-től, az utóbbiban ugyanis a vezető előtt fordulatszámmérő található.

A négyszemélyesre tervezett, zömök kisautót szériában négy tárcsafékkel szerelik, amihez ABS és elektronikus fékerő elosztó is jár. Szinte az egész tetőt áttetsző felületté varázsolja a MINI-hez rendelhető dupla panoráma tető, amelynek első része nyitható is.
Nincs pótkerék az autóban, defektnél a gumijavító készlet és egy kis kompresszor nyújt segítséget a vezetőnek.
Magyarországon a MINI One 4 832 000 forintba, míg a Cooper 5 097 000 forintba kerül.

A MINI megmaradt az egyéniség és a fiatalos dinamizmus hírvivőjének, de mindezek mellett a mai autókban elvárható technikai színvonalat biztosítja.

Megérkezett a MINI Magyarországra 1