Lassan kezdett helyreállni megcsappant önbizalmam, amikor mosolyomat a Frankfurti Autókiállítást körbejárva a legtöbb hostess kedves mosolygással viszonozta. A 15. feltűnően kedves hostess után gyanakodni kezdtem, és zavarodottan igyekeztem tükröt keresni, hogy megnézzem, mi nem stimmel rajtam, ami miatt minden hostess ilyen vidáman fogadja jelenlétemet.

Ahogy kicsit félrefordulva, idétlen helyzetben egy Volkswagen Polo tükrében meg tudtam állapítani, a kicsit félrecsúszott ingen kívül semmi furcsa sem volt rajtam.

Akkor miért ilyen kedves velem minden hostess? A szeretett négykerekűek hirtelen háttérbe szorultak, szemem előtt már csak csinos hölgyek lebegtek. Távolról, kémfilmekbe illő mutatványokkal elrejtőzve próbáltam megfigyelni a kiglancolt autócsodák mellé kiállított hölgyek viselkedését.

A kifutók sztárjaival ellentétben az autószalonos hölgyeknél nem feltétel a legalább 175 centiméteres magasság, a hosszú láb és a nulla dkg súlyfelesleg. Az IQ-jukat sem 90-60-90-ben fejezik ki. A jó testalkat persze itt sem hátrány.

Sokat nyom a latba, ha a lányok az általuk protezsált márka autóinál tudják, hol kell keresni a motort és képesek széles mosollyal magukhoz csalogatni a szalonjárót. Ha a madár ráharapott a csalira, vészesen megközelítve a kiállított járgányt és a mellette álló kedves hölgyet, már besétált a kelepcébe.

A szemrevaló hölgyek jelenléte annál is hasznosabb, mert a Frankfurti Autószalon közönsége a szakmai napokon 98 százalékban férfiakból állt. A hostessek csökkentik annak veszélyét, hogy kihulljon a látogatók haja a felhalmozódó férfihormontól.

A Honda legújabb modelljéből, a Jazzból többet is felvonultatott Európa idei legnagyobb autós rendezvényén, amelyek mellett visszafogott eleganciát képviselő hölgyek álltak vaskos dossziékkal a kezükben.

A hondás hostessek kedvesen invitálták a szakújságírókat, hogy közelről is vegyék szemügyre az új kisautót. Nem mélyen kivágott ruhákkal csábították a szalon jellemzően férfiközönségét, és még válaszolni is tudtak, ha kérdésünk volt az autóval kapcsolatban.

A legtöbb autógyártó standján igyekeztek a hostessek ruháit is beilleszteni a márka és a stand stílusába. Nem csak a kosztüm stílusában mutatkozott ez meg, hanem a ruhadarabok színében is. A seatos hostessek például a többnyire lángvörös autók mellett hasonló színben pompáztak.

Az autókhoz leginkább illő öltözéket szerintünk az Alfa Romeónál találták meg. A fekete-vörös ruhák érdekessége az volt, hogy a felső rész mellvonaltól köldökig Alfás hűtőrácsot mintázott. Ez akkor érvényesült teljes pompájában, ha a ruhát viselő hölgy méretei alkalmasak voltak arra, hogy kiemeljék a felületet.

Volt olyan stand is, ahol inkább a komor eleganciára helyezték a hangsúlyt. A cadillaces, saabos, és a jaguaros hölgyek visszafogott színvilágú kosztümben, minden feltűnés nélkül végezték dolgukat.

2002-ben kíván visszatérni a Toyota a Forma-1-be és ezt számos módon, például “T-sportos” modellek bemutatásával igyekszik előkészíteni. Az autószalonon is javában folyta a PR-munka. A Toyotás hostessek egy része Forma-1-es overallban osztogatott frissítő kendőt.

Hiába minden báj, a legjobb formatervezők által tervezett, mélyen kivágott ruha, vagy az északi sarki jéghegyeket is megolvasztó mosoly, a hostess verseny abszolút győztese a Pininfarina standon a Ford Start debütálását megkoronázó szőke hölgy volt.

Ruhájának leírásához nem szükséges műkorcsolya és jégtánc vébék fekete-fehér korszakbeli közvetítésén edződni. Egyszerű, vállát szabadon hagyó fekete ruhában végezte dolgát, mégis a legtöbb fotós megkérte, hogy ne menjen el az autó mellől, míg a kocsiról fényképezi. Sajnos a hölgyről és a Fordról készített legtöbb képünk elveszett, mikor a szalonon megfújták egyik laptopunkat.

A két sajtónap után az első közönségnapon hiába igyekeztünk pótolni a pininfarinás hölgyről készült képeket. Nemcsak a Ford Startot kerítették csúnyán körbe, hanem a szép hölgyet sem vonultatták fel újra a közönség kedvéért.

Délután öt óra után már a legkitartóbb hostesseknek is keskenyebb lett a mosolyuk, és minden holt percet kihasználtak, amikor nem kellett kötelezően vidámnak lenniük.

Fejükben már csak az járt, hány percet kell még kibírni sajgó lábbal a magas sarkú cipőben. A szerencsésebbek akár be is ülhettek a mellettük álló autóba, hogy erőt gyűjtsenek a következő napra, vagy a két év múlva kezdődő 60. Frankfurti Autókiállításra.