A dinamikusabb orrkialakítású háromajtóssal a jobb menetteljesítmény és vezethetőség volt a cél. Öt ajtóval a józanság dominál. Jobb a helykínálat és a belső tér kihasználhatósága is. A háromajtós dinamikus, a retro hullámtól magát távol tartó karosszériáját és az ötajtós konzervatívabb vonalait is a Centro Stile, a Fiat saját formatervezési központja alkotta meg.

Ötajtós változatban a hátsó ülés egyben vagy osztva lehajtható, aminél nagyobb attrakció, hogy mindkét része 16 centiméteres úton sínen előre-hátra tolható. Ebben a járműosztályban a Stilo kínálja a legnagyobb rakteret az ötajtósok között 410 literrel. Ezzel két literrel múlja felül az eddigi elsőt, de ennél még jobb, hogy ez az érték teljesen hátratolt hátsó ülésekkel értendő. Az első ülések háttámlája lehajtva asztalként funkcionál. A háromajtósnál magasabb az üléshelyzet a családi Stilóban. Elöl-hátul rakodórekesz található a kartámaszban. Öt ajtóval és a háromajtósnál hét centivel hosszabb, öt centivel magasabb karosszériával sem válik egyterűvé a Stilo, csak tágasabbá és jobban kihasználhatóvá.

A Fiat Stilo az egyetlen alsó középkategóriás autó, amely megvásárolható nyolc légzsákkal. A hazai változatok felszereltségéről még nincs információnk, Németországban hat légzsák számít szériának. A hárombetűs segítők teljes arzenálját megkapta az idén 102 éves Fiat kompaktautója. Négycsatornás ABS, EBD, ASR, fékasszisztens, ESP, EBD, (elektronikus fékerőelosztó).

Egy a Stilo felső kategóriára jellemző felszerelései közül az Adaptive Cruise Control. A követési távolságot szabályozó és automatikusan tartó rendszer például az S-osztályos Mercedes-Benz limuzinokban található meg. A vezetőnek annyi dolga marad, hogy beállítsa a kívánt sebességet és a követési távolságot egy kar segítségével. Egy az orr-részbe épített radar segítségével az ezzel az extrával felszerelt Stilo tartja a követési távolságot. Gázadásra vagy fékezésre a rendszer kikapcsol.

A kompakt autók között abban is a Stilo az első, hogy felárért kulcsnélküli azonosító rendszerrel vásárolható meg. Easy go (könnyen megy) nevezik ezt a szolgáltatást, amelynek révén az autó egy méteres körzetében a kilincset meghúzva ellenőrzi a berendezés, hogy van-e olyan ember, aki a megfelelő azonosítóval rendelkezik. Ha helyes a kód, automatikusan nyílik az ajtó. A motor az indító gombbal életre kelthető. kiszálláskor csak akkor zárja az ajtókat a rendszer, ha az azonosító nem maradt az autóban.

Minden Stilóban a szériafelszereltség része az elektromos szervokormány, az egyszerű fedélzeti számítógép, a hővédő üvegezés, az elektromos tükör és első oldalablak, a tengelyirányban és magasságában állítható kormányoszlop, az Isofix gyermekülés rögzítés és a ködlámpa.

Felárért rendelhető az automatikus lámpakapcsolás, 2002-től a tolatóradar, a kétzónás klíma, a xenon fényszóró. Különleges extra a közel 1,5 négyzetméteres nyílást szabaddá tevő, üveg lamellákból álló napfénytető.

A Bravo-Brava modellekből kerül át az 1.2 literes és a 103 lovas ezerhatos benzines. Választható lesz egy 1.8 literes benzinmotor 133 lóerővel. A 170 lovas csúcsmodellt, a Bravo HGT-hez hasonlóan, a Lancia Kappából érkező öthengeres hajtja. Ezúttal a kétliteres helyett a 15 lóerővel erősebb 2.4 literes blokk kerül a HGT motorházteteje alá. Menetteljesítményei a gyári adatok szerint nagyjából megegyeznek a gran tourismós erényeket megcsillogtató előddel. A százra gyorsulás 8,0 helyett 8,5 másodpercig tart, a végsebesség 213 helyett 215 kilométer óránként. Carlo Abarth egykori tuningmester vezetéknevét megtalálhatjuk a mindenkori Stilo csúcsmodell típusjelzésében. A jövőben az Abarth verzió akár 200 lóerő feletti teljesítménnyel készülhet.

Az ezerkettes alapmotorral megegyezően 80 lóerőt teljesít a kisebbik turbódízel, amely hasonló kivitelben a Puntóban is megtalálható. A Stilo erősebb dízele 115 lovas, maximális nyomatéka 255 Nm. Korábban is dolgoztak a Fiatokban a JTD (uniJet Turbo Diesel) dízelek. Az ugyanolyan blokkal szerelt Alfákkal megegyezően 105 lóerős teljesítményt adtak le, nyomatékukat viszont visszavették 200 Nm-re 255-ről. Ennek az volt az oka, hogy a Bravo és a Brava nem kapta meg a motorhoz a 156-os Alfa váltóját.

A motorok ereje öt- vagy hatgangos kézi váltóba, vagy Selespeed automatába juthat. A Selespeed szériában jár az öthengeres csúcsmodellhez. A tank 58 literes, ami az alsó középkategóriában jó érték.

A kormányzáson a Fiat 100 éves évfordulóján bemutatott, második generációs Puntóból ismert City gomb megnyomásával lehet könnyíteni. A Frankfurti Autószalonon megejtett ülőpróbán a hatalmas érdeklődés miatt jólneveltségünktől vezérelve csak keveset üldögélhettünk a Stilóban. Elsőre is feltűnik, milyen igényes anyagokból állították össze a belső teret. A formatervezés letisztult, a műszerfal felső része puha műanyagból készül. Szépnek találtuk az illesztéseket, jó volt a térérzet.

Padlólemezét a Tipóhoz és a Bravához hasonlóan más típusok is öröklik. 2002-ben várható a Stilo kombi változata. Szó lehet egy egyterűről is a Stilo alapjára.

Nyolc légzsákból hat számít szériának, a két hátsó oldallégzsák felárért rendelhető. A légzsákok számában a Stilo a friss fejlesztésű konkurenseket is lepipálja. Az oldalsó fejlégzsákok a tetőből ugranak elő, borulás balesetben is védve az utasokat. Mind az öt ülésen övfeszítős és överő-korlátozóval felszerelt övek találhatók, a Stilo is megkapja a Fiat tűzmegelőzési rendszerét. Más GM márkákhoz (Opel, Saab) hasonlóan a Fiat is beépíti az ütközéskor kiakadó pedálsort a Stilóba.

A Stilót a nyugat-európai piaci bevezetéssel egy időben kezdik forgalmazni hazánkban október második felében.

Fiat Stilo – Két stílus, egy Stilo 1