Teljesen egyedi átalakítással jelent meg a június elején a német Sport Auto Magazin által rendezett megmérettetésen a JE Design. A hockenheimi versenypálya kis körén a Volkswagen csoport autóira szakosodott tuningoló egy Seat Leonnal versenyzett. A versenyautó R300T nevében az R a racing, azaz verseny szó rövidítése, a 300-as szám az autó teljesítményére utal, míg a T a turbó kifejezés rövidítése.

Aki győzni akar, annak komoly erőfeszítéseket kell tenni a versenyen. Van, aki a bődületes teljesítményre esküszik, van, aki a megfelelő aerodinamikai kiegészítőkre és a minél jobb futómű beállításra. Így történhetett meg például az is, hogy 2000-ben a Techart ugyanezen a versenyen jóval erősebb autókat utasított maga mögé remekül eltalált futómű beállításával. A JE Design is a jobb futómű és az aerodinamika mellett voksolt.

Nem mondtak le azonban a teljesítményről sem, ezért az átalakítás alapjául a Leon akkori legerősebb szériaváltozatát, a Cuprát választották, a maga 204 lóerejével. A 2,8 literes V6-os erőforrás átalakításánál nem bíztak semmit a véletlenre, segítségül hívták a német túraautó bajnokságban is versenyző Abt szakembereit. Klaus Heusler és Michael Trenner örömmel tettek eleget a felkérésnek.

Turbófeltöltővel látták el a hathengeres erőforrást, ám ehhez csökkenteni kellet a motorban a kompressziót, ezért módosították a hengerfejet. Ha már úgyis megbontották az erőforrást, nem elégedtek meg ennyivel, sport-vezérműtengelyekre cserélték a széria alkatrészeket és új szelepeket szereltek be. A motor jobb levegőztetése érdekében sportlégszűrőt és egy verseny kipufogórendszert építettek be. A turbós autók teljesítmény növelésének alapesete a több hidegebb levegő bevitele, ezért itt is két töltőlevegőhűtő gondoskodik erről. Módosították az autó elektronikai rendszerét is, több üzemanyag juttatva a hengerekbe. Az eredmény természetesen nem maradt el, 300 lóerőt hoztak ki a motorból. Ez nem a maximum, ennél sokkal többet tudna, állítják a mérnökök, de jelen esetben sokkal fontosabb volt az egyenletesebb karakterisztikájú teljesítmény és nyomatékgörbe. Az erőforrás maximális nyomatéka 400 newtonméterre növekedett. Hatsebességes kézi váltón keresztül jut a teljesítmény a Leon kerekeihez, ahol is a nagyobb teljesítményhez igazított sportkuplung biztosítja motor és váltó közti átvitelt.

A Haldex kuplungos négykerékhajtásnak köszönhetően az 1530 kilogrammos R300T 5,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára. A motor megnövelt teljesítményének köszönhetően a Seat még hatodikban is lendületesen gyorsul és képes elérni a 270 km/órát. Rendkívül fontos a versenyeken, hogy ki milyen rövid fékúton tud megállni, illetve lassítani, ezért a legjobbat vették elő a JE-nél. Porsche GT 3-as fékrendszer lassítja a Leon R300T-t, ami elöl-hátul 322 milliméteres tárcsákat jelent.

A megfelelő futóművet a cég egyik partnere a KW sportfutómű cég szállította. Nem akármilyen ez sem, állítható a magassága és több lépcsőben állítható a lengéscsillapítók keménysége is. Szinte a földet súrolja az autó orra legalacsonyabb állásban. Az autó sárga színével azonosra fényezték a többrészes JE design Visage felniket, amiket az Aronal szállít a cégnek, és amelyek, elöl 9,5X18, míg hát 10X18 col méretűek. Ezekre mind a négy keréken 245/35 R18-as Pirreli P Zero gumikat húztak.

Nem maradt érintetlen az autó látható része sem, jelenősen megváltozott “mind a külcsín, mind belbecs”. A szélesebb kerekek miatt teljesen új sárvédő íveket készítettek, amelyek oldalanként 5 centivel tették szélesebbé a karosszériát. Egyedi első és hátsó lökhárítókat kapott a Leon, amelyeknek központi eleme egy ezüstszínű alumínium díszléc. Az első spoiler remekül passzol a Seat eredetei orrkiképzéséhez, megtalálható rajta a hűtőmaszk középső kis négyzet alakú része. Fekete rács borítja a hatalmas nyílásokat az orrspoilerben, amelyek mögött rejtőznek az intercoolerek. A kialakításának köszönhetően növeli az első tengelyre ható leszorító erő nagyságát, azaz nagy sebességnél stabilizálja az autó elejét az első lökhárító alsó része. A jobb útfogás érdekében diffúzort szereltek a hátsó lökhárító alá, és egy hatalmas hátsó szárny került a csomagtér ajtóra. A szárny két beállítással rendelkezik: utcai és verseny. Remekül illenek a lökhárítók designjába a küszöbök is. Azokon is látható egy-egy kisebb alumínium csík. Csupán esztétikai szerepet játszik az autó hátsó szélvédője felett elhelyezett tetőspoiler.

A belső tér sem maradt érintetlen, négy darab König versenyülés került beszerelésre, amelyek remekül tartják a testet. Az első üléseken négypontos biztonsági övek vigyázzák az utasok biztonságát. Alumínium pedálok és váltókar növelik a sportosságot a Leonban.