A Hamann Motorsport fennállásának 15 évfordulója alkalmából különleges autóval örvendezteti meg az autórajongókat. A Laguna Seca II-vel emléket kívánnak állítani a Hamann egy korábbi munkájának, a Laguna Seca-nak. Az 1988-as átalakítás egy E30-as M3-as BMW-re épült, amelynek motorterébe egy 3.5 literes turbófeltöltős aggregát került. A 410 lóerős autó volt akkor az első engedélyezett utcai átalakítású BMW, amely végsebessége meghaladta a 300 km/órát.

A Seca II átalakítás alapját egy széria E46 kódjelű M3-as BMW adta, amelynek motorját nem tuningolták, hanem egyszerűen eltávolították. Helyére egy 12 hengeres erőforrást szereltek. Az alap motor egy 750-es BMW-ből származik. Az eredetileg 5379 köbcentis lökettérfogatot 6,1 literesre növelték. Az átalakítás során speciális főtengely, új hajtókar és nagyobb dugattyúk kerültek a 12 hengeres motorba.

A hengerfejet is átalakították a nagyobb teljesítmény érdekében. Nagyobb szívó és kipufogó szelepeket építettek be, amelyeket új sport-vezérműtengelyek vezérelnek. A motor megnövekedett levegőigényéről két speciálisan kialakított házban elhelyezett légszűrő gondoskodik.
Ahhoz, hogy kisebb hathengeres erőforrás számára kialakított motortérbe beférjen a 12 hengeres blokk, több dolgot is át kellet alakítaniuk a Hamann mérnökeinek.

Egyedi leömlőket készítettek a rozsdamentes acélból készült sportkipufogóhoz, amelyhez természetesen katalizátort is kapcsoltak. Átalakították a motortartókat, és új olajteknőt terveztek az Laguna Seca II-höz.

Az átalakítás sikeressége lemérhető a motort jól jellemző teljesítményadatokból. Hatalmas, 480 lóerő szabadul rá a főtengelyre 5400-as fordulatszámnál, a maximális 620 newtonméteres nyomaték pedig 4300-nál jelentkezik. Hamann Sport Shiftnek nevezett speciális gyors kapcsolású hatsebességes kézi váltón át jut a hátsó speciális differenciálműbe a teljesítmény. A motor és váltó között új nagyteljesítményű kuplung biztosít kapcsolatot.

Ezen értékek figyelembevételével igen jó menetteljesítmény várható a Seca II-től. 4,2 másodperc alatt katapultál fel az ezüst rakéta 100 km/órás sebességre és csak további 9.6 másodpercre van szükség a 200 km/órás sebesség eléréséhez.
Végsebességével szupersportkocsik közé is beillene a Hamann 3-as kupé, ami simán megfutja 300-as, sőt még meg is fejeli 12 km/órával.

Különleges hangolású állítható sportfutóművet kapott a Seca II. A futómű érdekessége, hogy nem csökkent számottevően a rugóút az új alkatrészek alkalmazásával sem. Keményebb lengéscsillapítók és sportosabb rúgók biztosítják a kerek úton tartását. Kicserélték az első és hátsó stabilizátorokat is.

Csak úgy, mint az erőforrás a Laguna Seca II külseje is az extrém megoldásokat követi. A legfeltűnőbb megoldás, hogy előre-oldara nyíló ajtókkal szerelték fel az M3-ast. Speciális csuklópántokat helyeztek el a külső tükröknél, amelyek mentén fordul el az ajtó. A hatalmas “szárnyakat” gáztöltésű teleszkópok emelik a magasba. Az ajtó nyitása és zárása a Hamann szerint ugyanolyan egyszerű, mint a széria 3-as kupéknál.

Az autón látható többi spoiler már régebb óta szerepel a Hamann kínálatában. Az első lökhárító alá kis karbon koptatót szereltek, melynek a karosszéria leültetés miatt nőtt meg a jelentősége. A gyári ködlámpák mellett egy speciális levegő-bevezetőnyílást alakítottak ki, amely az első fékekig vezet, még nagyobb hűtést biztosítva ezzel. Az agresszívabb megjelenésért a lámpák fölé szerelt szemöldökök felelnek.

A csomagtartófedélen a Hamann Competition spoiler sorozatba tartozó hatalmas állítható versenysportos szárnyat találunk. A Hamann ajánlás szerint minél meredekebbre állítsuk a szárnyat, ennek létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen ismerve a menetteljesítményeket, valahogy az útra kell szorítani az autót.

Tetőspoilert is került az autóra, ami kihangsúlyozza az autó különlegességét. Újak a küszöbök is, amelyek mélyebbre nyúlnak, mint a gyári M3-ason lévők. A hátsó lökhárító alatt rejtve marad az egyik leglényegesebb “spoiler”, egy diffuzor, amely növeli a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt.

Igazán esztétikus látványt nyújt a Laguna Seca II kerékgarnitúrája. Háromrészes csavarozott Hamann Motorsport PG3 tipusú felnik kerültek az autóra, amelyeken Continental ContiSportContact gumik feszülnek. Elölre 8,5×19-es tárcsát és 245/35 R19-es gumit, míg hátra 10×19-es tárcsát és 275/30 R19-es gumit szereltek. Ezek a kerekek nagyon jó útfogást biztosítanak az autónak. Félelmetes kanyarsebességre képes az autó a Hamann állítása szerint.

Kézzel varrott piros fekete bőr borítja az üléseket és az ajtókárpitokat is. A kormányon, a pedálokon, a váltó- és kézifékkaron pedig alumíniumborítás található.Az autó átalakítása kézzel készül, ami sajnos érezhető az áron is. A Hamann Laguna Seca II ára 500.000 német márka, ami körülbelül 65 millió forint.