Már szériában is 250 lóerőt és 330 Nm forgatónyomatékot tud az S60 T5. Az eredetileg 250-nél leszabályozott, százra 7.1 másodperc alatt gyorsuló autó teljesítményét a Heico a motorelektronika megváltoztatásával, sportkipufogó és sportlégszűrő beépítésével növelte meg.
Az átprogramozott elektronika módosítja a motor karakterisztikát, optimalizálja a teljesítmény és forgatónyomaték leadását valamint figyeli a motor károsanyag kibocsátását is.

Az S60-hoz készített a Heico egy sportkipufogó-rendszert, amelyet oldalanként egy-egy rozsdamentes, ovális végződéssel láttak el.
Olajos sportlégszűrőre cserélték a gyári papírszűrőt. A tisztítható, hosszú élettartamú (akár több százezer kilométer) légszűrő 40 százalékkal több levegőt enged át. Ha valaki csak az új légszűrőt és a kipufogót szerelteti be autójába, az 3.7 Kw/ 5 LE teljesítménynövekedésre számíthat.

A módosítások hatására az S60-as 280 lóerős lett, maximális forgatónyomatéka 380 newtonméterre nőtt. Ezt az értéket a 2400 és 5200 közötti fordulatszám tartomány teljes egészében leadja.
Az autó végsebessége 5 km/h-val nőtt. Az igazi változás a gyorsulásban és a rugalmasságban jelentkezik. 6.2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre a Heico S60, ami majdnem egy másodperccel jobb a gyári értéknél.

Változtatható önzárású differenciálzárat szereltek az S60 T5-be, amely jobb útfogást biztosít, mivel biztonságosabban juttatható az útra a motor teljesítménye gyorsításkor és kanyarodáskor.

Kicserélték az autó futóművét is. Keményebb lengéscsillapítókat és rövidebb sportrugókat építettek be, melyek kifejezetten sportos autózást tesznek lehetővé. Emellett a sportfutómű a széria felfüggesztés kényelméből is sokat megőrzött.
Mindez látványnak sem utolsó, ugyanis az S60 40 milliméterrel közelebb került a földhöz.

Tovább javítja az autó látványát és növeli az autó kanyarstabilitását a felszerelt felni- és gumigarnitúra. 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal látták a Heico S60-at, melyekre 235/40 R 18-as Continental SportContact gumikat szereltek.

A nagyobb teljesítményhez jobb fékek is kellenek. Versenytapasztalatok alapján készült a T5 új fékrendszere. Nagyobb féktárcsákra és speciális fékcsövekre cserélték a szériaautó fékrendszerét.

A belső tér sem maradt érintetlen: az autó kétszínű bőrbelsőt kapott. A sportosságot hangsúlyozza az alumínium váltógomb és a krómkeret a műszerfali órákon.
Rendelhető az autóhoz speciális multimédia csomag, amely magában foglalja a DVD lejátszót és az első fejtámlákba épített monitort is.