A legszembetűnőbb változtatás az autó orrán történt, ahol ezentúl krómkeret szegélyezi a lökhárító alatti levegőbeömlő-nyílást. Ez a módosítás már korábban látható volt a nyolchengeres A6-os modelleken. Újak az A6-os átlátszó burkolatú lámpái. A lámpák alakja ugyan megőrizte az előd formáját, azonban 37 százalékkal több fényt adnak. Az első irányjelzők szintén átlátszó bura alatt kaptak helyet. Hátul módosult a lámpák formája. Bár a lámpák nagyon hasonlítanak az elődmodellére, a hátsó irányjelző ezentúl a piros bura alatt lapul. Növekedett a jobb oldali visszapillantó tükör mérete, most már ugyanakkora látóteret nyújt, mint a vezetőoldali.

A hátsó lökhárító alól kilátszó kipufogócső szintén megkülönböztethetővé teszi az új A6-ost a korábbi felső-középkategóriás Auditól. Belső kárpitból az eddiginél többféle színösszeállításban választhatnak a megújult A6-os vásárlói. A műszerfal óráit krómkeret szegélyezi és új a négyküllős kormánykerék. Alumínium gyűrű öleli körül a váltóbotot is.

Nagy figyelmet fordítottak az amúgy sem zajos A6-os zajkomfortjára. 40 százalékkal javult a hangszigetelés, új ajtótömítéseket és az első ablakoknál vastagabb üveget használnak. Az eredmény számokban is mérhető: 140 km/óránál két decibellel csökkent a zaj az utastérben.

Az új Audi A6-osban 155 lóerővel debütál a módosított 2.5 literes TDI erőforrás. Ez lesz az Audi első dízele, amely a Multitronic elnevezésű automataváltóval rendelhető. A dízelmotor 310 Nm-es nyomatékának 80 százaléka már 1000-es fordulattól rendelkezésre áll. Az automatával a dízel A6-os álló helyzetből 9.7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 212 km/h. Ezzel a váltóval szerény fogyasztás mellett hoz a kéziváltóssal egyenrangú menetteljesítményeket az A6-os. Átlagfogyasztása 6.9 l/100 km

A nagyobb teljesítményű 2.5 literes dízel 180 lóerős, legnagyobb nyomatéka 370 Nm. A kisebb teljesítményű motorhoz hasonlóan a nyomaték nagy része már alacsony fordulaton rendelkezésre áll. A legkisebb dízel erőforrás az 1.9 literes, 130 lóerős adagoló fúvókás motor. A 285 Nm-es legnagyobb nyomatékú motorral és ötsebességes kéziváltóval 10.5 másodperc alatt gyorsul az Audi 100 km/órára, végsebessége 203 km/h, míg átlagfogyasztása mindössze 5.7 liter 100 kilométerenként. Így az A6-os hatótávolsága akár 1200 kilométer is lehet.
A PD-TDI motor hatfokozatú kéziváltóval is rendelhető. Ebben a változatban a motor legnagyobb nyomatéka 310 Nm.

A benzinmotor kínálat is szélesebbé vált. A két új motor közül az egyik kétliteres, soros, négyhengeres és 130 lóerős. A szintén új háromliteres erőforrás 220 lóerőt teljesít. Mindkét motor rendelhető a Multitronic váltóval.
A 2.4 literes és a 2.7 literes, V6-os motor is kisebb változtatásokon esett át az alacsonyabb fogyasztás érdekében. A 2.4-es, a háromliteres, és a V8-as 4.2 literes benzinmotorok teljesítik az Euro4-es normát.

A módosított V6-osok közül a kisebbik, 2.4 literes 170 lóerős, a nagyobb, duplaturbós 2.7-es 250 lóerőt teljesít. A kisebb motor legnagyobb nyomatéka 230 a nagyobbé 350 Nm.
A legkisebb benzinmotor továbbra is az 1.8 literes turbós erőforrás, 150 lóerős teljesítménnyel. A 4.2 literes motor teljesítménye 300 lóerő, az erősebb S6-osban 340.
Mindegyik motor elérhető kombi és limuzin karosszériával.

Az összes quattro és az elsőkerék-hajtásos 2.5 V6 TDI rendelhető a módosított tiptronic váltóval (lásd TechABC: Tiptronic). Az új tiptronic váltót Sport programba téve az automatika később kapcsol fel, és magasabb fordulaton kapcsol vissza.
Az új A6-os új kormánykerekén a tiptronic váltó kapcsolói is helyet kapnak. A kapcsolók segítségével anélkül lehet gombnyomással váltani, hogy a kart tiptronic állásba tennénk.

A korábbi első és hátsó kerékfelfüggesztés nem változott számottevően. A végrehajtott módosításoknak köszönhetően elöl 35%-kal, mintegy öt kilóval csökkent a rugózatlan tömeg, ami javítja a rugózási kényelmet.

Új fejlesztés az Audi Servotronic-nak nevezett és az A6-oshoz opcióként rendelhető sebességfüggő szervókormány. Az új szervónak köszönhetően nagy sebességnél közvetlenebb a kapcsolat az úttal, míg parkoláskor könnyebben tekerhető a volán. Közvetlenebb a fékhatás is, nagyobb fékhatás eléréséhez kisebb pedálerő szükséges.
Az új Audi A6-osnál széria a hidraulikus vészfék asszisztens, melynek segítségével a rendszer vészfékezésnél akkor is a legnagyobb fékerővel fékez, ha a vezető esetleg nem nyomja elég erősen a pedált.

Ha a külső levegő szennyező anyag tartalma elér egy bizonyos szintet, az új levegőminőség érzékelős légkondicionáló automatikusan kizárja a külső levegőt. Amint a levegő minősége javul, a rendszer ismét beengedi az autóba a levegőt.

Szintén újdonság az A6-osban a hangvezérléssel működő telefon. Opcióként lehet megvásárolni az Audi “logbook”-nak nevezett rendszerét. A navigációs berendezés információ alapján a rendszer az autó memóriájában tárolja az összes utazás kezdeti és érkezési helyét valamint ezek időpontját. Az A6-os telematika rendszere időben figyelmeztet a dugók elkerülésére – legalábbis azokban az országokban, ahol ez technikailag lehetséges – és vész esetén tárcsázza az előre beprogramozott segélykérő telefonszámokat.

Minden A6-osban széria a SIDEGUARD fejlégzsák a vezető- és utasoldali első és oldalsó légzsákok mellett.