A háromliteres Lupóval autózni a Volkswagen szerint a környezet kímélése iránti elkötelezettség jele. Eppel János, a Volkswagen márkaigazgatója elmondta, hogy a Lupo 3L szemléletbeli váltásra szeretné ösztönözni azokat, akik a Lupo 3L árának megfelelő összeget szánnak autóvásárlásra. A Lupo 3L-ben azért nem szériafelszerelés a szervókormány vagy a klímaberendezés, mert az autó filozófiájának része a fogyasztó bizonyos fokú önmegtartóztatása is. A biztonságosságban a tervezők nem kötöttek semmilyen kompromisszumot, elhagytak viszont néhány nem feltétlenül szükséges extrát a szérialistáról, melyek növelik az önsúlyt és a fogyasztást. Akinek a kormányrásegítés vagy a klímaberendezés fontos, a közeljövőben megrendelheti ezeket a tételeket autójához.

Csak nagyon kevesen hittek abban, hogy a Volkswagen képes lesz 100 kilométeren szabvány szerint három litert fogyasztó autót piacra dobni. A “háromliteres” Lupót 1998-ban a Párizsi Szalonon mutatta be a Volkswagen és az első példányokat 1999 nyarán adták el.

Az autó minden eleme az alacsony fogyasztást szolgálja. A 2,99 literes fogyasztás eléréséhez a legfejlettebb műszaki megoldások sorát vonultatja fel a Lupo 3L. Közvetlen befecskendezéses turbódízel-motorját változó geometriájú turbó tölti. Az 1.2 literes TDI motor PD-rendszere (Pumpe-Düse: adagoló porlasztó-elem ld. TechABC: Adagoló-porlasztó elem (pumpe-düse, PD TDI)) a közös nyomócsöves megoldásnál jóval magasabb, 2050 báros maximális nyomást állít elő. A magasabb befecskendezési nyomás javítja a gázolaj porlasztását, ami tökéletesíti az égést, csökkentve a fogyasztást és növelve a teljesítményt. Ha a vezető piros lámpánál három másodpercnél tovább tartja nyomva a féket, a váltó Eco üzemmódjában a motor leáll és a fék felengedésekor indul újra.

A Lupo 3L-t egy 1.2 literes, háromhengeres dízelmotor hajtja. Sima járását kiegyensúlyozó tengely biztosítja. Teljesítménye 61 lóerő, a forgatónyomaték 140 Nm 1800 és 2400 között. A Lupo 3L PD TDI súlya 905 kilogramm. A motor 40% fölötti hatásfoka annyira jó, hogy a fűtést kiegészítő fűtőberendezéssel oldották meg a VW mérnökei, mert a motor veszteséghője nagyon csekély. A 2,99 literes átlagfogyasztás 60 százalékban a motor érdeme, a fennmaradó 40 százalék a sebességváltóra, az csökkentett gördülési- és légellenállásra, az álló autónál leálló motorra és a súlycsökkentésre jut. Magnézium és alumínium alkatrészek felhasználásával 150 kilogrammal csökkent a 3L súlya a szívódízel Lupo SDI-hez viszonyítva. A Lupo 3L 14,5 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 165 km/óra. Városi fogyasztása 3,6 liter, lakott területen kívül 2,7 liter.

A Volkswagen kezdetektől fogva egy teljes értékű autóval kívánta megvalósítani a háromliteres fogyasztást, a Lupo 3L így négy személynek kínál helyet és magas színvonalú biztonságot valamint 12 éves átrozsdásodási garanciát.

A Lupo 3L-t választók nem csak autójuk szenzációs fogyasztásával tesznek a környezet védelméért. Az autó teljes életútján, tervezése, gyártása, használata és újrafelhasználása során elsődleges szempont volt a lehető legcsekélyebb környezetszennyezés. A Lupo 3L megfelel a nagyon szigorú Euro4 kipufogógáz-szabványnak.

Az autóval a Volkswagen célja nem a profitszerzés, hanem egy nagyon fejlett technikájú autó révén a környezetvédelem fontosságának és műszaki képességének hangsúlyozása. Az autó 3.760.000 forintos áron vásárolható meg. Az importőr hozzávetőleg 60 Lupo 3L PD TDI-t kíván eladni az idei évben. Továbbra sem tervezik a többi Lupo modell forgalmazását, mert csak a Poloval azonos összegért volna megvásárolható. A Lupo 3L kedvező fogadtatása esetén és az új VW Polo jövő év tavaszi bevezetésekor újra szóba kerülhet a teljes Lupo sorozat forgalmazása. Ennek az a feltétele, hogy méretben és árban nőjön a különbség a Polo és a Lupo között.

Új honlappal erősíti internetes jelenlétét a márka. A megújult honlapon élőben követhető a Lupo 3L PD TDI bevezetése. Az új honlap látványosabb, több információt nyújt és felhasználóbarát kialakításával is felülmúlja elődjét. A Volkswagen magyarországi importőre 1998-óta van jelen az interneten.