Az új 323-ason megtalálható a gyár minden típusára jellemző ötszögletű hűtőrács Mazda jelvénnyel. Különbség az előző modellhez képest, hogy az autó karosszéria színére fényezett védő csíkokat kapott. A Mazda mérnökei átdolgozták a lökhárítókat is. A 2 literes F (ötajtós) csúcsmodell sportos külsővel és 16 colos könnyűfém felnivel kerül a szalonokba.

Ezentúl csak két karosszéria-változatban lesz kapható a 323-as. Ezek a négyajtós Sedan illetve az ötajtós F. Megszűnik a háromajtós P magyarországi forgalmazása.

Az ötajtós TE kivitel belsejére a fekete színvilág és a sportosság jellemző. Fekete kárpitok, háromküllős, bőrborítású Nardi sportkormány, bőr váltógomb található az autóban. A sportosságot fehér számlapú műszerek valamint ezüst csíkok fokozzák a középkonzolon és a műszerfalon.

A négyajtós TE kivitel az eleganciát helyezi előtérbe. Az autó belsejét faberakás, bőrborítású kormánykerék és váltógomb valamint az elegáns világosszürke kárpit határozza meg. A CE és Exclusive modell belseje nem tartalmaz alumínium- vagy fadíszítést.

A 2001-es modellek új motorokkal kerülnek forgalomba. Három benzin és egy turbódízel motorral vásárolható meg az autó. A hengerűrtartalom 1.4, 1.6 és 2 liter a benzinesek esetében, 2 liter a dízelnél.

Az FSD jelzésű 1991 köbcentis benzinmotor 130 lóerős, maximális forgatónyomatékát, 171 newtonmétert, 4500-as percenkénti fordulatnál adja le.
Változtatható hosszúságú szívócsővel (VICS) látták el a motort, amely a gyár állítása szerint csendesebb is lett az elődmodell erőforrásánál. Ezzel a motorral 9,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra az autó, a végsebessége 203 km/h.

Az 1.5 literest leváltó új 1600-as motor 100 lóerő és 145 newtonméter leadására képes. Az alacsonyabb fogyasztás elérése érdekében kompresszió-viszonya magasabb, mint az 1,5 literes változaté. Ez a motor rendelhető automata váltóval is. Kéziváltóval a végsebesség 182 kilométer/óra, gyorsulás nulláról százra 11,6 másodperc.

1,4 literes, 16 szelepes, 73 lóerős benzinmotor is választható az új 323-ashoz. Ezzel a motorral az ötajtós 162 km/h végsebességet ér el, százra 15,3 mp alatt gyorsul.

Az autóhoz egyetlen dízelmotor rendelhető. A kétliteres, közvetlen befecskendezésű erőforrást változó geometriájú turbófeltöltő (VGT) lélegezteti. A DITD erőforrás 100 lóerős, 230 newtonméteres maximális forgatónyomatéka 2000-2600-as fordulat között áll rendelkezésre.

Az 1.4-es motorral felszerelt modellt kivéve az összes típust 4 tárcsafékkel szerelik. Minden modellnél szériafelszerelés az ABS és az EBD, valamint a 4 légzsák.

A biztonság érdekében menetstabilizáló elektronika (DSC) kerül a kétezres modellekbe, amely a kicsúszás és a megpördülés kockázatát hivatott minimálisra csökkenteni. A hátsó ülésen ISOFIX rögzítési pontok segítik a gyermekülés beszerelését.

Elsősorban az európai autóvásárlók igényeit kielégítendő növelték az autó lopás elleni védettségét. A modellsorozat több tagjába beépítik a Super Lock nevű zárat, amely a feltörést megnehezítő ajtózárakat, erősebb külső kilincseket és megerősített acéllemezzel körülvett zárszerkezeteket takar. Kulcsnélküli nyitórendszer is rendelhető az autóhoz.

Az új 323-as sorozat feláras tartozékként navigációs rendszerrel is kapható. A kétliteres modellek automatikus klímaberendezéssel is megvásárolhatók. Az autó ára 3 299 900 forinttól indul, a legdrágább modell, a 2.016V GT 6 299 900 forintba kerül.

Új autó adatbázisunkban a Mazda 323-as modell család minden tagját megtalálja